לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול:

איך לרדת במשקל מהר ? 10 הדיאטות שחיפשנו הכי הרבה בגוגל …

מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות > קטגוריה ראשית

נכתב ע"י צוות דיאט

עם סוגי דיאטות רבות כל – כך, לבחור תכנית לירידה במשקל שמתאימה לך זה יכול להיות קשה, כדי לעזור לכם, המאמר הזה ירכז עבורכם את 10 הדיאטות שהכי חיפשנו השנה ברשת האינטרנט, לכל דיאטה יש לינק שמרחיב אודות אותה דיאטה .

FreeDigitalPhotos.net

FreeDigitalPhotos.net

1 .דיאטת ה "זון"

מקור המילה "זון" בשפה היוונית, ומשמעותה "דרך חיים". כשמה כן היא, מדובר בדרך חיים המסייעת לגוף לבטא גנים מסויימים על מנת לחיות חיים ארוכים וטובים יותר, כפי שכולנו רוצים.שליטה בגנים הללו מביאה לאנרגיית גוף גבוהה, הרזיה למשקל האידיאלי שלנו ונפנוף לשלום לתחושת הרעב המלווה בדר"כ תהליכי דיאטה.

התזונה בדיאטה גורמת לאיזון הורמונלי בטווח מסויים, כך שתחושת הרעב נעלמת, אך עם זאת הגוף מקבל את הערכים התזונתיים החיוניים לו לבריאות ארוכת טווח.

תפריט יומי לדוגמא לדיאטת הזון 

2 . דיאטת דוקאן – dukan

הדיאטה הזו בעצם עובדת על תפריט דל פחמימות , הדיאטה עתירת חלבונים , אין גבול לכמה אפשר לאכול במהלך 4 השלבים של התוכנית, צריך להיצמד לכללים של הדיאטה .

 בשלב אחד מתחילים בדיאטת חלבון רזה וקפדנית – תפריט המבוסס על רשימת 72 מזונות עשירים בחלבון דל שומן באופן סביר כגון : עוף , הודו,ביצים, דגים ומוצרי חלב ללא שומן – השלב הזה הוא לתקופה ממוצעת של 5 ימים כדי להשיג ירידה מהירה במשקל, פחמימות הם מחוץ לתחום , למעט כמות קטנה של סובין ושיבולת שועל ( כףעד 2 כפות ביום ) ושתיה מרובה של מים חובה ליטר וחצי מים ביום .

בשלושת השלבים הבאים של הדיאטה מכניסים בצורה הדרגתית פירות, ירקות ופחמימות מסוימים ובסופו של דבר את כל המאכלים , המטרה היא ירידה הדרגתית של עד 4 קילו בשבוע , וכדי לקדם את התנהלות המשקל לטווח ארוך , אין מגבלת זמן לשלב הסופי .

3 . דיאטת "אטקינס"

דיאטת "אטקינס" הינה דיאטה דלה בפחמימות, התוכנית לירידה במשקל עשירה בחלבונים.

מתחילים את הדיאטה עם תפריט דל בפחמימות בכדי ליצור ירידה מהירה במשקל במשך שבועיים לפחות והכל בהתאם לכמות המשקל שצריך להוריד , בשלב זה הדיאטה כוללת בשר, פירות ים, ביצים, גבינה, קצת ירקות, חמאה ושמנים .

תפריט לדוגמא ליום בדיאטת אטקינס

4 . דיאטת קיימברידג'

דיאטת קיימברידג' מבוססת על קנייה ואכילה של מגוון מוצרי תחליפי ארוחות עם הבטחה להרזיה מהירה .

( תערובת אבקה לשייק, חטיפים וארוחות נוזליות)

תחליפי המזון יכולים להיות התזונה היחידה בדיאטה או יחד עם ארוחות סדירות מינימליות .

הדיאטה הזו מוגדרת כדיאטה דלה בקלוריות באופן קיצוני – עד 1500 קלוריות ביום, תלוי בכמות המשקל שרוצים להוריד .

5 . דיאטת סאות' ביץ'

דיאטת סאות' ביץ' היא דיאטה שפותחה במקור בארה"ב לחולי לב , אין בדיאטה הזו אין ספירת קלוריות ואין מגבלות על מנות, מעודדים אותך לאכול 3 ארוחות ביום ושתי ארוחות ביניים בתוספת של פעילות גופנית.

כמו במרבית הדיאטות, גם הדיאטה הזו מחולקת לשלבים, בשלב הראשון מתקיים משטר נוקשה להרזיה מהירה של שבועיים שבו ניתן לאכול חלבון רזה, הכולל דגים ועופות ושומן בלתי רווי וירקות ירוקים.

את הפחמימות מוסיפים בהדרגתיות בשלבים הבאים .

לתפריט לדוגמא לדיאטת סאות' ביץ' לשלב הראשון  

6 . דיאטת 17 הימים

את הדיאטה הזו – דיאטת 17 הימים, ייסד ד"ר מורנו, לפי התוכנית קיימים 4 מחזורים של 17 ימים , כאשר בכל מחזור תפריט הדיאטה משתנה.

ד"ר מורנו מאמין כי השינוי בכל שלב "מבלבל" את מערכת חילוף החומרים ומעודד הרזיה מהירה .

הדיאטה כוללת הימנעות מסוכרים ומזון מעובד שתיה מרובה של מים ואכילת מוצרים יותר טבעיים .

8 . הדיאטה של ד"ר סימונס

בשנות ה – 50 העלה ד"ר סימונס במחקר שלו השערה כי הורמון ה – HCG  - הורמון ההריון יכול לעזור בהפתחת במשקל, הוא החל להזריק את ההורמון במטופליו – אנשים בריאים בעלי עודף משקל,בבדיקה שערך במטופלים אלו עלה כי משקלם ירד, היקף הירכיים והמותניים הצטמצם והתיאבון פחת לחלוטין.

אז מהו ההורמון הזה שגורם לירידה במשקל?

ה – HCG – הוא הורמון המיוצר ע"י השליה בחודשי ההריון הראשונים ומופרש בשתן של נשים בהריון, תפקידו של הורמון זה הוא להבטיח את התפתחות העובר בחודשי ההריון הראשונים וקבלת תזונה שהוא זקוק להם מצריכת הקלוריות היומית של האם. הורמון זה דואג כי העובר יקבל את המרכיבים המזינים להם הוא זקוק להתפתחות גם אם האם אינה צורכת מספיק קלוריות, רזרבות השומן של האם יספקו את מה שהעובר זקוק בכדי להתפתח.

בעקבות כך, ד"ר סימנס פיתח תוכנית דיאטה בסבב של 40 יום, כאשר מידי יום המטופל מקבל זריקה יומית של ההורמון ואוכל תפריט מוגבל .

לאחר 40 יום מופסקת הדיאטה למשך שישה שבועות ואז חוזר חלילה עד אשר המטופל משיל ממשקלו את כמות הקילוגרמים הנחוצים, הפסקה זו נדרשה משום שהנבדקים מפתחים עמידות להורמון לאחר 40 יום ויש צורך בהפסקה בכדי לחדש את הרגישות אליו .

9 . דיאטה לפי סוג דם

בדיאטה זו, דיאטה לפי סוג דם, מתייחסים לסוג הדם כמעין טביעת אצבע,  סוג הדם קובע בסופו של דבר את מבנה אישיותך וסוג האופי, הרגישות למחלות, וסוג המזון המומלץ לצריכה.

השיטה נותנת המלצות ברורות למזונות אשר ייטיבו עם סוגי דם מסוימים, ויזיקו לאחרים. סוג הדם משפיע גם על מבנה האישיות, ובשל כך מהווה מדד חשוב בהתאמת המזון ובסוג הספורט המומלץ.

10 . דיאטת "שומרי משקל"

דיאטת "שומרי משקל" היא יותר "דרך חיים" ומתאימה לאנשים הזקוקים למסגרת ותמיכה ונהנים לעקוב אחרי מה שהם אוכלים, מכיוון שניהול יומן יומי הוא חלק מרכזי בדיאטה זו.

דיאטה זו צברה לה אוהדים רבים, בארץ ובעולם, בדיאטה זו כל המאכלים מקבלים ערך בנקודות, ולכל אדם ניתנת "מכסת" נקודות יומית כשהמטרה היא לצרוך מזונות בגבול המכסה היומית בנקודות שנקבעת על פי המשקל של המשתתף בדיאטה ולשמור עליו, המטרה, בסופו של דבר היא להגיע למשקל אידיאלי .

לסיכום, ריכזנו עבורכם את 10 הדיאטות שהכי חיפשו השנה ב"גוגל", כמובן, שיש עוד דיאטות שתפסו תאוצה השנה :

הדיאטה של חלי ממן

דיאטה ללא גלוטן

דיאטה מיקרוביוטית

דיאטת המכורים לפחמימות

דיאטת מרק כרוב

מעבר לכך, קיימות אינספור דיאטות בשוק, מה שחשוב זה קודם כל להיות שלם עם עצמך, ולבחור דיאטה שתשמור על הבריאות ולאורך זמן .

לא ניתן להגיב למאמר זה.