פטרייה? זה לא סוף העולם. טיפול נטורופתי לקנדידה

מפת האתר > מושגים דיאט > קטגוריה ראשית > תוספי מזון וצמחי מרפא > צמחי מרפא > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי

באדיבות: תומר זפרני, נטורופת ויועץ לתזונה בריאה ופעילות גופנית
tomer_zafrani@hotmail.com

רבות נאמר על פטריית הקנדידה. זללנית "סוכר", פולשנית ומאיימת. במהלך הדיאטה לקנדידה בה אנחנו נמנעים מסוכרים כדי להרעיב אותה, כדאי להעזר בכמה תוספי מזון. חלקם יחזקו את מערכת החיסון שלנו, וחלקם יבטיחו חיסול ממוקד של הצרה.

מהי פטריית הקנדידה?

photo by: amandaism

photo by: amandaism

חיזוק מערכת החיסון:
1.אבץ – תומך במערכת החיסון, אפקטיבי נגד הריריות המיוצרות על ידי הקנדידה. תוסף זה גם תומך במערכת העיכול. כמות של 100 מ"ג ביום תספיק. יש לשים לב: נטילת אבץ לאורך זמן רב אינה מומלצת.
2. C ויטמין – לפחות 5000 מ"ג ביום. כדאי לחלק את המינון במהלך היום.
3. לחיזוק פלורת המעי מומלץ לקחת פרוביוטיקה כמו למשל חיידקי אצידופולוס. חיזוק הפלורה במעי יביא לצמצום מרחב המחייה של הקנדידה ולשיפור פעילותה של מערכת העיכול.

לתקיפה ישירה של הקנדידה ישנם שלושה מוצרים שהראו עבודה מצוינת:
1. חומצה קרפרילית – (caprylic acid) – חומצת שומן הניתנת בהרבה מצבים להורדת לחץ דם ונמצאה מאוד יעילה לתקיפה ישירה של הפטריה.
2. שום כתוסף -(Allium Sativum) – רכיב תזונה אנטי פטרייטי מאוד חזק. צריך לוודא שהתוסף מכיל בין 500-100 מ"ג של חומר פעיל אלצין.

אפשר גם לקחת שום בצורה הטרייה שלו : 2-3 שיני שום ביום ישיבו על גברת פטרת מלחמת חורמה.
3. שמן אורגנו- נטילה של 300-500 מ"ג ביום בין הארוחות. שמן האורגנו הוא תוסף עוצמתי. כדאי לקחת אותו על בטן מלאה, כדי לא לגרום בעיות בקיבה.

צמחי מרפא
טיפול בצמחים עושה פלאים במלחמה כנגד הקנדידה.
שילוב של כמה צמחים יחד, יוצרים חזית משותפת בתקיפה על הקנדידה מכל הכיוונים – תקיפה ישירה נגד הפטריה, תמיכה בכבד וניקוי רעלים, איזון רמת הסוכר ואיזון הורמונלי בעודף אסטרוגן.

כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע כמו נטורופת או הרבילסט קליני אשר לאבחן קיומה של הקנדידה, להתאים תזונה ולהמליץ על תוספי מזון וצמחי מרפא למקרה ספציפי. לנשים מומלץ לבדוק את הטיפול כנגד קנדידה וגינלית.

צמחי מרפא – הגינה הביתית
1.ישנם הרבה צמחים ותבלינים מהמטבח שניתן להשתמש בהם ולשלב אותם בתפריט היומי:
ג'ינג'ר, רוזמרין, זעתר, אורגנו, מליסה רפואית וקינמון (אותו עדיף לקחת מקליפת הגזע ולטחון אותו).
2. להקפיץ שוט על הבוקר – לקחת בכוסית של שוט של משקה המכיל שום קצוץ , מיץ אלוורה ושמן זית. אני מצאתי את המרקחה הזאת כיעילה מאוד למקרה אקוטי וכרוני של הקנדידה, ובכלל כדאי לאמץ את המשקה ולהתחיל איתו את הבוקר לחיזוק מערכת החיסון ומערכת עיכול כדרך קבע.
3. צמחים נוספים היעילים לטיפול נגד הקנדידה הם גדילן מצוי ( Silybum marianum) ומהוניה (Mahonia aqifolium)
אלו הם שני צמחים התומכים בכבד, משקמים מערכת חיסון ומסננים את מערכת הדם. כמו כן יש להם פעילות ישירה כנגד הקנדידה.

גופנפש:
כאמור, רמה גבהה של סטרס משפיע מאוד על התפרצות של הזיהום הפטריטי. פעילות גופנית, מדיטציה, יוגה ופילאטיס, מאוד רלוונטים במלחמה כנגד מיגור הפטריה.הם מרגיעים את הגוף.

לא ניתן להגיב למאמר זה.