האם כדאי לעשות דיאטה מהירה?:

טיפול בסוכרת באמצעות צמחי מרפא

קטגוריה ראשית > תוספי מזון וצמחי מרפא > צמחי מרפא > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי

באדיבות: תומר זפרני, נטורופת ויועץ לתזונה בריאה ופעילות גופנית
tomer_zafrani@hotmail.com

טיפול בסוכרת דורש שינויים באורח חיים ואחריות אישית גבוהה.plants
חולה סוכרת שיבצע שינויים באורח חייו בכלל והרגלי תזונה שלו בפרט, יכול להוריד את תסמיני המחלה ולמנוע את סיבוכיה.

תרופות פלא אין. ואכן, שינוי תזונתי הוא הדבר החשוב ביותר לטיפול בחולי סוכרת. ריפוי מהיר יותר התומך אורח חיים בריא ותזונה הולמת לחולה הסוכרתי יכול להתקבל ע"י צמחי מרפא ותוספי תזונה לטיפול בסוכרת.
רבים מהתוספים והצמחים נחקרו על מחלת הסוכרת ועל פי ניסיוני, שילוב של כמה צמחים ותוספים עובדים יפה מאוד ביחד. גם לקיחה של צמח בודד אפקטיבית.
כיום ידוע לנו על  לא פחות מ – 1200 צמחים ידועים שפועלים בריפוי מחלת הסוכרת.

הדרכים אשר ניתן להשתמש בצמחים הם או לקיחת קפסולות מרוכזות של צמחים או מיצוי צמחים במים ואלכוהול (טינקטורות). ניתן לשלב כמה צמחים ביחד על מנת שיוכלו לעבוד בהרמוניה ולתקוף כמה מנגנונים ביחד. זוהי עבודתו של הנטורופת או ההרבליסט.

השפעה רפואית של צמחים איננה מתרחשת מהיום למחר. טווח הלקיחה המינימלי הוא שלושה- ארבעה חודשים, בהם ניתן לראות שיפור בתסמיני המחלה. אין להפסיק טיפול בכדורים, יש לדווח לרופא המטפל על לקיחת הצמחים וכן לעקוב אחרי רמת הסוכר בדם.

ג'ימנמה Gymnema sylvestrist
צמח החביב עליי במיוחד ומבחינתי אחד היעילים ביותר לטיפול סוכרת. בעבר נהגו להשתמש בו בסוכרת, סוכר בשתן ובבעיות בדרכי השתן.
על פי ניסיוני חולי סוכרת רבים הצליחו להפחית את מינון התרופות וחלק מהן אף הצליח לרדת מהתרופות בכלל (כמובן יש להוועץ ברופא).

לא עוד כמיהה למתוק
הצמח מביא בשורות טובות לאלה הסובלים מכמיהה למתוק. הוא מוריד את הדחף לצריכת מתוקים. המנגנון הוא ע"י חומרים פעילים בצמח אשר מתחרים על הרצפטורים שאחראים על הטעם למתוק, הם נקשרים לרצפטורים, וכך נוצר דיכוי של הטעם המתוק, משתמשים בו גם כדי לעודד הרזיה.
צמח הג'ימנמה נמצא יעיל גם להורדת כולסטרול ולכן מתאים גם לאנשים הסובלים מהסינדרום המטבולי.
לטיפול נגד סוכרת מומלץ לחלוט 8-12 גרם (כמו תה) ליום מן הצמח. לדיכוי הטעם המתוק יש לשטוף את הפה עם-2-1 מ"ל מהמיצוי המימי. לחזור על הטיפול כל 2 – 3 שעות.

10 מיליון תימנים לא טועים – החלבה
Trigonella foenum- graecum- גרגרנית יוונית
החלבה הוא צמח מרפא חשוב, פרט להורדת סוכר הוא גם אחראי להורדת כולסטרול ורמת שומנים בדם, מגביר תאבון, משלשל ומגביר הפרשת חלב בזמן הנקה.

הקינמון-Cinnamomum zeylanicum
צמח תבלין נפוץ הידוע בשם קינמון הוכח בשנים האחרונות כהיפוגליקמי (מוריד רמות סוכר בדם) יעיל.

הגלגה – Galega officinalis
צמח אשר מוצאו באירופה, נקלט יפה מאוד בשימוש בארץ לאנשים הסובלים מסוכרת. חלקים המשמשים לריפוי הוא נוף הצמח.
הצמח יודע להוריד רמות סוכר על כשהוא מפרק גלוקוז ועל ידי כך גורם לפירוק הגלוקוז, עוזר לקשר בין אינסולין לרצפטורים בממברנות התא, וכמו כן עשיר מלחי כרומיום אשר ידוע כי לאנשים שנמצא אצלם חוסר בכרום סיכוי גבוה במיוחד לפתח סוכרת "סוג 2".
ברפואה המסורתית  נהגו להשתמש בו כמאיץ הפרשת חלב אצל נשים מניקות.
מספיקה חליטה של הצמח במינון של-1-3 גרם ליום שלוש פעמים ביום.

עלי הזית-Olea europea
צמח אשר התברכה בו "ארץ ישראל" הנכלל כמובן ב"שבעת המינים".

אופן הטיפול
באיזה צמחים נדע להשתמש מה לקחת ובאיזה מינונים? התשובה היא שכדאי להתייעץ עם נטורפת או הרבליסט קליני המטפל בצמחים. הוא מתאים את הצמחים הנכונים העונים לצרכים של סוכרתי עם או בלי תסמיני הסוכרת.

טיפול בצמחים יכול להטיב עם מחלת הסוכרת, אך אם לא יתבצעו שינויים באורח החיים ובתזונה, טיפול בצמחים לא יפתור את הסוכרתי מהמחלה. עלינו גם לזכור שטיפול בצמחים לא בא להחליף שום טיפול תרופתי אחר, ובלקיחת צמחי מרפא, יש לוודא קונטרא אינדיקציות עם תרופות שונות. אין לרדת מכדורים או כל טיפול אחר שניתן ללא התייעצות עם רופא.

לא ניתן להגיב למאמר זה.