לאכול בשביל הנפש: מאכלים מרוממי מצב רוח

קטגוריה ראשית > תזונה נכונה > אבות המזון, ירקות ופירות > קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > טיפים > טיפים אקראיים > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

10.12.12

המזון שאנחנו צורכים לא משפיע אך ורק על המשקל שלנו, אלא גם על מצב הרוח שלנו. מוצרי מזון שונים יכולים ליצור שינויים פסיכולוגיים וכימיים במוחנו וכך בעצם להשפיע על מצב הרוח שלנו ביום-יום. במידה ואנו לא דואגים לשמור על תזונה מאוזנת לאורך היום, אנחנו עלולים להפוך לעצבניים ומתוחים יותר ואף לפתח דיכאון. ריכזנו כאן מזונות מסייעים לשמירה על מצב רוח טוב.

בשר רזה

בשר רזה כגון בשר, עוף ודגים, עשיר בוויטמין בי (B). וויטמין B ו-B12, יחד עם חומצה-פולית, הם אמצעי יעיל למניעת דיכאון. וויטמינים מסוג זה שומרים על העצבים ותאי המוח ומסייעים להיפטר מתוצרי הלוואי של חילוף חומרים מזיקים והם חיוניים לייצור חומר במוח הנקרא 'דופמין'- מוליך עצבי שגורם להרגשה טובה במוח. כדי לאכול בשר רזה יש להסיר ממנו את השומן ו/או לבחור בפילה. מבחינת דגים- בהתאם למה שכתוב בפסקה הבאה.

דגים

דגים העשירים באומגה 3 מהווים מאכל מתאים לשיפור מצב הרוח שלכם. כאשר כמות האומגה 3 בגופינו נמוכה, מצב הרוח שלנו מושפע מכך וזה בא לידי ביטוי במצבי רוח משתנים, עצבנות ודיכאון. הדגים בעלי ריכוז אומגה 3 הגבוה ביותר הם: דג מקרל, סלמון, הרינג וטונה. הדרך הטובה ביותר לשמר את האומגה 3, הינה באמצעות בישול בשמן קנולה ו/או שמן סויה.

פחמימות

צריכת פחמימות מאפשרת למוח לייצר חומר הנקרא 'סרוטונין', זהו כימיקל שנמצא בתוך המוח, אשר מרגיע את מצב הרוח ומחזק את תפקוד המוח. מכאן שפחמימות הן חלק חיוני מהתזונה שלנו וגם הן יכולות להשפיע על מצב הרוח. כדי לשפר את מצב הרוח יש לאכול פחמימות מורכבות ומלאות ולא פחמימות פשוטות ומעובדות. פחמימות מורכבות מכילות סיבים של דגנים שלמים ומשפר את מצב הרוח, בעוד פחמימות פשוטות עתירות בסוכר, כמו סופגניות ועוגות, משפיעות באופן שלילי על המצב הרוח.

 

תה ירוק

תה ירוק מכיל בתוכו חומרי נוגדי חמצון, המגבירים את תפקוד המוח ומקדמים מצב רוח טוב. הם עושים זאת על-ידי ויסות זמינותו של ה'דופמין' ואף שומרים על רמות סוכר קבועות בגוף, המסייעים במניעת שינויים במצב הרוח. לכן, יש לצרוך תה ירוק על בסיס קבוע ואפילו לשקול להחליף את הקפה בתה ירוק שמכיל גם הוא קפאין.

שיהיה לכולנו מצב רוח מרומם!

לא ניתן להגיב למאמר זה.