האם כדאי לעשות דיאטה מהירה?:

פיטוכימיקלים: טבע הצבע

קטגוריה ראשית > טיפים > מפת האתר > מושגים דיאט > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

באדיבות: תומר זפרני, נטורופת ויועץ לתזונה בריאה ופעילות גופנית
tomer_zafrani@hotmail.com

הם לא ויטמינים וגם לא מינרלים. עולם חדש הולך ונחשף בתחום התזונה: עולם הצבעים. הצבעים בצמח  משתייכים לעולם הפיטו – כימקלים: פיטו – צמח, כימיקלים -  חומרים כימיים המצויים בצמח.

 96711218 ראשי

תזונה צבעונית לבריאות מיטבית

הצבעים יכולים  להופיע בעלים, בשורש או בפרי. תועלתם לצמח:הגנה מפני מזיקים וגורמי טבע נוספים.

פיטוכימיקלים – בריאות נטו
פיטוכימקלים משמשים  כנוגדי חימצון (אנטיאוקסינדנטים) מאוד חזקים, הם נוגדי דלקת ומשפיעים לטובה על התמיינות תאים ומונעים סרטן. הם מגבירים את  ניקוי הרעלים מהגוף דרך הכבד והכליות, מסייעים במטבוליזם של הכולסטרול, תורמים רבות לפעילות מערכת העיכול, ואם כל זה לא מספיק,

הם נלחמים בפולשים מסוגים שונים: וירוסים, חיידקים ופטריות. וזה עוד לא הכל. מיום ליום נחשפות עובדות מדהימות על פעילותם המולטי פונקציונלית.

אחת מתוך תשע – תזונה לבריאות השד
התזונה והכושר של ג'ני מקרתי

עוצמת הצבעים: אין דברים כאלה…
ירקות ופירות עם צבעים שונים מומלצים לתפריט יומי של דיאטה ואורח חיים בריא. הפיטוכימיקלים מונעים מחלות ומעודדים את מערכת החיסון לרפא את הגוף. למעשה, הם מהווים תזונה לריפוי טבעי.

כשאנו אוכלים פרוסה עם נקניק וירקות, הפיטוכימקלים הנמצאים בירקות מנטרלים את פעילותם של החומרים הלא בריאים (חלקם מסרטנים) הקיימים בנקניק.

עגבניה, חסה, בצל וגמבה כתומה או בקיצור: אדום, לבן, כתום. החסה מכילה גם כלורופיל.

כיום קיימים מעל 6000 סוגים שונים של פיטוכימיקלים בצבעים שונים , חלקם עדיין עלומים ומחכים לגילוי. חלקם התגלו ופעילותם נחקרת במעבדות שונות. מה שבטוח, פעילותם העוצמתית מביאה תועלת רבה לבריאותנו. כומו סבה? סבה באיה! הצרפתים באים לכאן בכל קיץ: חטובים ושזופים. הכיצד?

שילוב יין בארוחה עושה טוב עם הצרפתים

שילוב יין בארוחה עושה טוב עם הצרפתים

על היין והפרדוקס הצרפתי. יין אדום, בשר שומני וגבינות מסריחות ושמנות ערבים לכל חיך בבית הצרפתי. אך ראו זה פלא: הצרפתים מצטיינים במקרי תמותה נמוכים במיוחד ממחלות לב בעולם המערבי. איך.. מה?

בשר שמן או גבינות שמנות הולכות טוב עם כוסית יין. הפיטוכימיקלים הנמצאים ביין ובעיקר האנטוציאנינים מקב' הפלבנואידים (האדומים) מצטיינים בנטרול חמצון של הכולסטרול הרע שמצטבר בעורקים. בנוסף הם גם נוגדי קרישה ודלקת טבעיים אשר מסייעים במניעת טרשת עורקים.

כוסית אחת של יין אדום מסתבר, עושה לצרפתים רק טוב.
עם זאת כדאי לזכור: לחולי סוכרת כדאי להיזהר משתייה רבה של יין, אחוז האלכוהול יכול לגרום לתנודות סוכר בדם. כמו כן אלכוהול אינו מומלץ לאנשים עם בעיות בכבד. הצרפתיות טוענות מאידך, שאפשר בלי חדר כושר. האומנם?

לאמץ את הרגלי האכילה של נשים צרפתיות שאינן משמינות.

המחקרים החדשים לגבי הפיטוכימיקלים מצביעים על הכוח המרפא של תזונה נכונה שופעת צבע. שילוב של מס' צבעים בתפריט הדיאטה היומי מביא לפוטנציאל גבוה יותר להגנה ועמידות בפני סרטן ומחלות שונות. האגודה למלחמה בסרטן מדווחת על מחקרים המוכיחים כי אכילת ירקות בחמישה צבעים מדי יום חיונית להגנה על הגוף ושמירה על בריאותו, היא גם מונעת סרטן.

חיים צבעוניים יותר, מלאים בשפע:
אני בסימן אדום היום, היין פתוח והפסטה ברוטב עגבניות ובזליקום כבר על האש, הליקופן.
שיהיה לך יום כתום, על בטא  קרוטן וקרטנואידים נוספים.

עם כמה שיותר צבעים נביא לעצמנו המון בריאות, נדאג לספק לגופנו הגנה עזה בכל מה שקשור למחלות אקוטיות וכרוניות, נשמור על עצמנו מפני הזדקנות עור מוקדמת ונוכל להתמודד עם כל הקשיים ובעיות הבריאות שמביאים איתם חיי הסטרס בעולם המודרני. וכל זה רק על ידי כוח הצבע.

כמה דקות של מתיחות לשחרור מתחים.
היי טק – על הדבש ועל העוקץ.

לא ניתן להגיב למאמר זה.