איך לשמור על הבריאות בגיל הזהב:

ילדים, בואו לאכול! על תזונת ילדים

קטגוריה ראשית > תזונה נכונה > אבות המזון, ירקות ופירות > קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > היריון, לידה, דיאטה לילדים ולנוער > דיאטה ותזונה נכונה לילדים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

הארוחה החשובה מכל - על הבוקרהורים רבים מתחבטים רבות בסוגיית תזונת ילדים. מה נכון לתת להם לאכול? מה בריא? האם לחשוף אותם למגוון רחב של טעמים גם אם הם לא רצויים להם, מה משפיע על ההתפתחות שלהם וממה עדיף להימנע כליל? אז מהי תזונת ילדים וממה היא באמת מורכבת? קבלו מדריך קצר. 

אוכלים נכון

אין ספר לימוד איך להיות הורים. הם מנסים בכל כוחם להגן על ילדם מפני כאב, פחד, לספק להם את כל רצונם כדי שהילדים יהיו בריאים, שמחים, יתפתחו היטב ויגדלו כהלכה. המודעות לתזונת הילדים רבה, אבל רבים אינם יודעים איך ליישם זאת בשטח, כלומר בצלחת, ולא באמת יודעים מה באמת תורם להתפתחות הגופנית והקוגניטיבית של הילדים.

תזונת ילדים היא למעשה קבוצת מאכלים שחשוב שהילדים ייחשפו אליהם והם תורמים לחיזוק המערכת החיסונית, לגדילה ולכל אבות המזון הנדרשים לגוף מאוזן ובריא. בשלב הינקות זה עוד קל מאחר והתינוק צורך חלב בלבד. לאחר מכן הוא נחשף למזונות מרוסקים בריאים וההורים עוקבים באדיקות אחרי הנחיות טיפת חלב.

הקושי מתחיל כאשר הילד גדל ולמעשה יכול לאכול כל דבר. יש לו שיניים ללעוס ואם ישנן אלרגיות למזונות מסוימים הן כבר ידועות ומוכרות. לא רק זאת, הילד נחשף גם למיני מתיקה שהוא אוכל בגן או במסיבות יום הולדת, ומכל הדברים שעד שגדל כלל לא חשבתם להחזיק בבית. אז מה לאכול? 

פירמידת המזון

תזונה מאוזנת ובריאה לילדים מסייעת למימוש פוטנציאל ההתפתחות והגדילה, בניית עצמות חזקות, שיניים בריאות, מערכת העצבים, מערכת חיסונית ועוד ועוד. חשיפה למאכלים חדשים אינה דבר שלילי. חשוב להכיר לילד מאכלים חדשים ולנתב אותו לכיוון הנכון של דיאטה מאוזנת, כולל צריכה קבועה ומרובה של ירקות ופירות. ילד חובב פירות יאכל פחות ממתקים.

חלבון הוא מאבות המזון ונחוץ עד מאד להתפתחות תקינה של הילדים. מומלץ לצרוך מגיל שנתיים ועד גיל12 גרםוחצי חלבון על כל קילוגרם ממשקלו של הילד. מומלץ להימנע משומן רווי עד כמה שניתן, להגביל שימוש במלח ובסוכר ולהקפיד על מינון גבוה של ברזל המצוי בירקות כגון פלפל וגמבה.

סידן הוא מינרל החשוב מאד לבניית העצמות והשיניים. הצריכה המומלצת היא עד 800 מ"ג סידן עד גיל 6, ולאחר מכן 1200 מ"ג בגיל ההתבגרות. 

הארוחה החשובה ביותר ביום

ארוחת הבוקר היא חשובה ומקנה הרגלי אכילה נכונים. לכן, הקפידו על מתן ארוחת בוקר לילדכם. הדבר תורם לריכוז ומפחיתים את הפוטנציאל להשמנת יתר. כמו כן, דוגמה אישית של ההורים תורמת הרבה לתזונה נכונה ובריאה בקרב הילדים.

תזונת ילדים היא קלה ליישום אם חושבים עליהם כמו שתחשבו על עצמכם – כמויות מאוזנות, פירות וירקות מכל הצבעים, מנת חלבון יומית, ארוחת בוקר מסודרת ומיעוט בסוכרים מעובדים. אם תקפידו על תזונה נכונה גם אצלכם, ההורים, כמודל לחיקוי, לילדיכם יהיה קל בהרבה.

לא ניתן להגיב למאמר זה.