שינויים בעולם האוכל

קונים בריא > אוכל בריא > מאמרים נבחרים > קונים בריא > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

עולם האוכל עבר שינויים ומהפכות ענק בכל מה שקשור לאוכל, הרזיה ותזונה נכונה. אם בעבר אוכל היה דבר בסיסי וכל אדם היה אוכל כדי להתקיים או לשרוד. היום הדבר שונה לחלוטין. היום יש יותר מודעות וערנות לכל הנושא של אוכל שהוא אינו בריא. עלתה המודעות שקיים אוכל שעדיף לאכול בצורה יותר מבוקרת או מצומצת, עלתה המודעות לאוכל בריא יותר ולאוכל שפחות בריא.

דנה רובין                                                                                                        

FreeDigitalPhotos.net

FreeDigitalPhotos.net


אם נדבר רגע על נושא ההרזיה שהוא קשור קשר ישיר לעולם האוכל נוכל לראות כי גם בעולם זה יש שינויי משמעותי. בעבר אדם שרצה לרדת המשקל היה צריך להפחית את האכילה או להפסיק את האכילה אזי היום הדבר שונה משמעותית. היום קיים תפריט ספציפי העוזר לאנשים להרזות, בתפריט מפורט איזה אוכל ניתן לאוכל ומאיזה אוכל יש להתרחק. השינוי המשמעותי שקרה בתחום ההרזיה הוא שהיום ניתן לרדת המשקל גם בעזרת כדורים שונים, תלבושות שונות וכן ניתוחים כמו קיצור קיבה וכדומה.
בנוסף לשינויים בתחום ההרזיה ניתן לראות כי כל נושא תזונה נכונה נכנס ממש חזק. אנשים שמרוצים מהמשקל שלהם או מרוצים מאך שהם נראים אך מסיבה כזו או אחרת רוצים לאכול אוכל בריא. אנשים אלו נמנעים מאכילה של שומנים וכדומה. הם דואגים לאכול אוכל בריא יותר כגון ירקות ותוספים ספציפיים.
עם כל השינויים הללו ניתן לראות כי שפים בכל העולם עשו גם הם שינויי בחשיבה והתחילו לייצר מתכונים ספציפים המיועדים לקהל ספציפי. כל שף היום הוסיף מתכונים לקהל טבעוני וצמחוני, מתכונים בשריים ומתכונים חלבים, מתכונים כשרים וכדומה.
גם אם שף מסויים החליט שהוא עושה מתכון של שוקולד הוא יודע בדיוק אילו רכבים להכניס שם ומאילו רכיבים עליו להפתר. מתכונים של מאכלים מרובי שומן פחתו משמעותית. כל המתכונים של המתוקים עברו שיפוץ והפכו אותם למתכונים מתוקים אך טיפה יותר בריאים. כל מתכון עובר חשיבה יותר מקפידה מבעבר.
תקופת החגים היינה תקופה מלאה באוכל, מתכונים והמלצות לאיזה סגנון של ארוחה להגיש. תקופת החגים מצליחה להלחיץ אנשים רבים הרוצים לעשות את המנה והסעודה לארוחה ייחודית. גם בתקופת החגים שהיא תקופה מלאה באוכל ניתן לראות אנשים המסרבים למאכלים ספציפים המונחים על השולחן מהסיבה שהם אכלו כבר יותר מידי, או שהאוכל עצמו משמין.
השינוי בעולם האוכל סובב את כולנו ויותר ויותר אנשים מצטרפים למעגל האכילה הנכונה והבריאה.

לא ניתן להגיב למאמר זה.