שמירה על המשקל אחרי הדיאטה

קטגוריה ראשית > טיפים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

מאת: מערכת Diet

איזה כיף, ירדנו במשקל, הג'ינס נראה מצוין, המחמאות זורמות מכל כיוון. התחושה מוכרת. בראש מקנן החשש שהקילוגרמים המיותרים יחזרו, ולא יביאו איתם קילוגרמים אורחים נוספים.

ירידה במשקל לא מבטיחה שמירה על המשקל

ירידה במשקל לא מבטיחה שמירה על המשקל

הסיבה האמיתית להעלאה חוזרת במשקל
ירידה במשקל והעלאתו בחזרה עלולים לגרום לתסכול ואכזבה. סביר להניח, שאנחנו מנסים לעשות שינויים מהר מדי, ולכן השינויים הנעשים אינם ברי קיימא לטווח ארוך.

לדוגמא: דיאטות חוזרות ונשנות וספירת קלוריות כפייתית משתייכים לקטגוריה זו. לטענתו, ברגע שהמשקל יורד, יש נטייה ליפול באיטיות לדפוסי אכילה והרגלי פעילות קודמים, וכך המשקל עולה בשנית.

אנשים רבים המאבדים משקל ומשיבים אותו בחזרה, מאשימים בכך את עצמם. במקום זאת, עליהם להאשים את שיטת איבוד המשקל שבה הם משתמשים. בחירת הדרך הנכונה לרדת במשקל מאפשרת סיכוי טוב יותר לשמירה על משקל מאוזן, אחרי הדיאטה.

הדרך לשמירה על משקל מאוזן
יש לערוך שינויים בהרגלי התזונה ורמת הפעילות הגופנית שניתן להתמיד עימם לאורך זמן. אם קורה שאנו משילים משקל ומעלים אותו בחזרה תוך פרק זמן מסוים, הסיבה לכך קשורה לדרך שבה אנחנו מאבדים את המשקל.

המפתח לשמירה על משקל מאוזן הוא לערוך שינויים בתזונה ובאורח החיים ולהתמיד בכך, על מנת שיהיה שיעור יציב של אובדן משקל ושמירה על משקל מאוזן, במקום הצלחה בן לילה שלא תקפה לאורך זמן.

יש לנטוש את הדיאטות המהוות שיגעון חולף ומבטיחות משקל אידיאלי תוך שבועות, כיוון שאינן מחזיקות מעמד לטווח ארוך. כחלופה לכך, יש לכוון למטרה מציאותית. לתת לעצמנו מספיק זמן להגשים את המטרות, כאשר שיעור בטוחשל אובדן משקל הינו בין 0.5 ק"ג- 1 ק"ג בשבוע.

"בהסתכלנו על אנשים המאבדים משקל בהצלחה, הלקחים ברורים", אומר ד"ר ברוסטר. "שילוב של שינוי תזונה ושינוי ברמת הפעילות הגופנית הן השיטות הטובות ביותר. המפתח הוא עריכת שינויים קטנים שניתן לשמר לחיים במקום שינויים דרסטיים שמתמידים בהם רק מספר שבועות". לדעתו לא חובה להשיג משקל בריא בין לילה. גם אובדן של קילוגרמים ספורים לאורך זמן יכול לתרום לבריאותו של אדם בעל עודף משקל.

הדרך להצלחה בשמירה על המשקל
בהתחלה, יש להחליף חטיף אחד עתיר קלוריות ליום במוצר בריא יותר – לדוגמא, חתיכת פרי במקום מאפה בוקר. בנוגע לפעילות גופנית, כדאי למצוא דרכים להוסיף תנועתיות רבה יותר בסדר היום. מומלץ למבוגרים לקיים מינימום 30 דקות של פעילות גופנית במשך 5 ימים בשבוע, ולצורך הורדה במשקל יש להשקיע אף יותר זמן בכך. אין הכוונה בהכרח להשתתף בספורט תחרותי או להצטרף למכון כושר.

כל פעילות שמעלה את קצב הלב נחשבת כתורמת לכך. ניתן גם לחלק את 30 הדקות לסטים של 10 דקות כל אחד. הליכה, למשל, היא דרך מצויינת לעשות זאת.

5 דקות של סרטוני כושר:
מדרגה בכל מקום – אימון אירובי לירידה במשקל
אימון core עם פיטבול
מתיחות לשיחרור מתחים

הטמע את השינויים
ברגע שהוחלט על שינוי באורח החיים, עלייך לתת לכך זמן להטמיעו בחייך. בנקודה מסוימת, אובדן משקל הנובע משינוי זה ייפסק והמשקל יתייצב. חשוב לזכור שאם אתה רוצה לשמר את משקלך החדש והבריא יותר, יש להתמיד בשינויים.

"זהו המקום בו אנשים נרדמים", אומר ד"ר ברוסטר. "הם מרגישים שהשינויים שערכו אינם עובדים יותר, אז הם חוזרים בחזרה להרגלים ישנים. למעשה, השינויים עובדים כיוון שהם מחזיקים אותם במשקל החדש. אם מוותרים עליהם, חוזרים בחזרה למשקל הקודם.

אז איך עושים דיאטה ללא דיאטה?
על הדיאטה המקרוביוטית – שינוי בתפיסת החיים
נשים צרפתיות לא משמינות! , כיצד?
דיאטה לפי סוג דם – הולכים עם הגנטיקה

לא ניתן להגיב למאמר זה.