הצרפתיות טוענות: אפשר בלי חדר כושר!

קטגוריה ראשית > כושר ותנועה

מאת: מיריי ג'וליאנו עבור wowOwow. תורגם והותאם לקהל הישראלי ע"י מערכת Diet

הפכי את האפניים לכלי תחבורה (צולים ע"י pedrosimoes7)

הפכי את האפניים לכלי תחבורה (צולים ע"י pedrosimoes7)

עושה רושם שהעולם נחלק לשני סוגי נשים: אלו המבקרות בחדר הכושר או מתאמנות באיזושהי צורה, ואלו שאינן עושות פעילות גופנית כלל.

מתוך אלו המבקרות בחדר הכושר, חלק נכבד ישמיעו לא פעם את המשפט הבא: "אני לא אוהבת לעשות כושר, אבל אני חייבת", כאשר מבט בלתי מרוצה ועייף מרוח על הפנים שלהן.

וודאי תהית גם את לא פעם – 'אם אני אוכלת ארוחות פרופורציונאליות, בעלות מרכיבים נכונים ומידות הנכונות עבורי, מדוע אני חייבת לענות את עצמי בכל המכשירים המתכתיים הללו בחדר הכושר?'
אז איך אפשר לשמור על הגזרה ולהישאר חטובה ללא חדר כושר?

קחי לך דוגמא מהנשים הצרפתיות, שמלבד השיק הבלתי מעורער שלהן בלבוש, מתהדרות בגופות חטובים במיוחד עם הבגדים הקטנטנים שלהן. הן דוחות בהפגנתיות את  הגישה של "אם אין כאב, אין רווח" (NO PAIN; NO GAIN)  ובוחרות ברעיון המענג יותר של מאמץ מתון אך מתמשך לאורך היום. הן פשוט מאמצות את התנועה היומיומית כחלק משגרת היום שלהן במקום "מחנה הטירונים" של חדר הכושר.

מיריי ג'וליאנו, מחברת רב המכר "נשים צרפתיות לא משמינות" מגלה לנו כמה מהסודות הללו, והיא יודעת על מה היא מדברת. מיריי היא צרפתייה לשעבר החיה בארה"ב, היא נראית נהדר במידת הגינס הקטנה שלה,  ולדבריה, היא בכלל לא בדיאטה.

מיריי משתפת אותנו בכמה טיפים צרפתיים לשמירה על הכושר והגזרה, מבלי להניח כף רגל (חלילה) בחדר הכושר:

1. אל תחסכו בצעדים – הכפילו אותם!
במקום לנסוע ברחוב הלוך ושוב למציאת חניה, השתדלו להחנות בכוונה רחוק יותר, וללכת עוד כמה צעדים ברגל.

שריפה של 50 קלוריות נוספות בלבד ליום, שווה ל-2.5 ק"ג בשנה!

השתדלו להוסיף פעילות פיזית מתונה בכל הפעולות השגרתיות היומיומיות: במקום לשלוח מייל פנימי לאחד מעובדי החברה, קומו מהכסא וגשו אליו; טיילו עם הכלב במסלול הארוך לכיוון הבית; צאו להליכה מחוץ למשרד בזמן ארוחת הצהריים.

2. שלבו תנועות התנגדות פשוטות בשגרה היומיומית
השתמשו במשקל הגוף שלכם להתנגדות בכל הזדמנות. תרגילים איזומטריים הם מאוד יעילים ומאוד "צרפתיים". אלו הם תרגילים שניתן לבצע לפני שיוצאים מהבית בבוקר, או בדרך לעבודה. לדוגמא:

בזמן ההמתנה בפקק, או המתנה לאוטובוס (בצרפת ההמתנה היא אלגנטית יותר- למטרו), כווצו את הבטן והצמידו את הגב למושב הכסא. החזיקו במשך 12 שניות והרפו.

בפעם הבאה שאתם קוראים עיתון או מגזין במשרד, נסו לשבת על הרצפה במקום להימרח על הכורסא. הרגליים יהיו בפישוק רחב לכמה דקות. זהו תרגיל נהדר לירכיים הפנימיות.

3. שמרו על המרכז
מיריי היא חסידה גדולה של הגישה האומרת שיש לדאוג לשרירי הבטן ככל שמתבגרים.

אלו השרירים המחזיקים את כל האיברים החיוניים במקום; הם תומכים ביציבה נכונה ועמוד שדרה בריא.

עשו כמה כפיפות בטן כחלק משגרה יומיומית של מתיחות / יוגה מדי בוקר. לעולם לא מאוחר להתחיל ב"טקס" הבוקר הקטן הזה.
הנה שני אימונים שיכניסו אתכם לעניין:
תרגול הפילאטיס היומיומי לפני העבודה
תרגילי חיטוב הבטן של בריטני ספירס

4. ערכו היכרות עם משקולות קטנות (1-3 ק"ג)
מעט פעילות התנגדות פשוטה היא החלופה לשעות על גבי שעות בחדר הכושר.

תנועות קצרות אך ממוקדות עם משקולות קטנות הן דרך טובה לשמור על פלג גוף עליון מחוטב, על צפיפות העצם ועל היתרונות של אורח חיים פעיל, על הלב וכלי הדם.
נסו את אימון משקולות היד של הדוגמנית קים דמבל

5. אופניים!
רוב האנשים מתייחסים לאופניים כאל בילוי, או משהו השייך לעולם הילדות, או לחילופין, לכלי המתאים למתאמנים רציניים בלבד.

נשים צרפתיות, ואירופאיות בכלל, רואות באופניים כלי תחבורה. מיריי מעודדת שימוש באופניים כדי להגיע לעבודה, לצאת לקניות.

לרכיבה על אופניים ישנם יתרונות בריאותיים ידועים: זוהי פעילות אירובית מתונה אשר מחזקת את הלב והריאות; מחזקת ומחטבת את קבוצות השרירים הגדולות; שומרת על המפרקים, הגידים והרצועות גמישים.

אמצו לכם את האופניים ככלי תחבורה; מדובר בפעילות כיפית בדר"כ, המפחיתה את המתח ומשפרת את מצב הרוח. והנוף במהלך רכיבת האופניים עולה על הנוף בחדר הכושר…

6. יוגה
אם קיים מעיין נעורים, הרי שהוא אימון יוגה. לא רק שהיוגה מפחיתה לחץ, משפרת את היציבה ומסייעת להשיג גוף בעל שרירים ארוכים וגמישים, היא גם מאיצה את חילוף החומרים בגוף, עובדת כמעט על כל קבוצות השרירים ומביאה לאיכות גופנית שאף סוג אחר של כושר או התעמלות אינו מביא.

מיריי מעידה על עצמה שהיא מתרגלת יוגה באדיקות, בדר"כ בנוחיות ביתה. "אינני יוגית", היא אומרת. "איני מבלה שעות בעמידה על הראש. יש לי תנוחות ותנועות יוגה כאלו ואחרות שאני מתרגלת, וגורמות לי להרגיש טוב, גמישה ורזה".

הגדירו עדיפות לתרגול יוגה ומצאו לכך 20-30 דקות ביום! נסו את אימון היוגה למתחילים

7. לחיי המדרגות!
"להשתמש במדרגות בכל אפשרות הוא אחד העקרונות החזקים בפילוסופיה שלי" מציינת מיריי. "מדהים אותי בכל פעם מחדש לראות אנשים הגרים לא גבוה מן הקומה הרביעית, שאינם סוחבים משא מלבד עצמם, ומשתמשים במעלית. בצרפת- לעלות ולרדת במדרגות הוא חלק שגרתי בסדר היום שלנו".

אע"פ שלעיתים נדירות (אם בכלל)  אנו מבלים שעה שלמה בטיפוס במדרגות, בוודאי תדהים אתכם העובדה  ששעת טיפוס במדרגות שורפת 1100 קלוריות!!!

אז קדימה! טפסו כמה קומות ביום – זה לא נורא,  ואולי פעם בשבוע אפילו את כל קומות הבניין שלכם… מי יודע – בסוף עוד תיהנו מזה ואף תכירו שכנים חדשים.

לסיכום, זכרו כי אלו המאמצים עצמם יתר על המידה, עלולים להישחק עם הזמן, אולם אלו היודעים כיצד לשמור על כושר בזמן שהם נהנים מהחיים, יחזיקו מעמד, מנטאלית ופיזית.

לא ניתן להגיב למאמר זה.