לאכול בשביל הנפש: מאכלים מרוממי מצב רוח:

נפלאות הבננה והגזר

קטגוריה ראשית > תזונה נכונה > אבות המזון, ירקות ופירות > קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > טיפים > קטגוריה ראשית > טיפים > טיפים אקראיים > כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי

הבננה והגזר עשירים בחומרים מזינים המציעים הרבה סיבים, ויטמינים, מינרלים ומספר נמוך של קלוריות. הוספת בננה וגזר לתזונה היומית נותנת לגופינו את הדברים שהוא צריך. יתרה מכך, בננה אחת מכילה כ-75 קלוריות וגזר אחד מכיל כ-30 קלוריות- כך שזה בטוח לא משמין ואפילו טעים.

סיבים

סיבים חיוניים לבריאות ותפקוד מערכת עיכול נורמלית. בנוסף לכך הם מקדמים רמות כולסטרול ורמות סוכר בדם תקינות ויציבות. אדם צריך כ-14 גרם של סיבים בתזונתו היומיומית לכל 1,000 קלוריות שהוא צורך. בננות וגזר מכילות בערך את אותה כמות סיבים- בננה מכילה בערך 2.2 גרם סיבים בעוד בגזר טרי יש כ-2.4 גרם סיבים.

זרחן

זרחן שומר על עצמות הגוף חזקות ובריאות. כמות קטנה של זרחן אחראית על הקצאה וארגון של אנרגיה בגוף מהמזונות שנכנסים לגוף. מבוגרים צריכים לצרוך כ-700 מיליגרם של זרחן על בסיס יומי. בננה וגזר אינם המזונות הכי עשירים בזרחן ולמרות זאת הן מכילות כמות קטנה של זרחן שמספקת את הדרישה היומית של הגוף. כ- גרם של בננה מכיל כמעט 20 מיליגרם, גזר מכיל טיפה יותר.

וויטמין C

צריכה של בננות וגזר מסייעת לגוף האדם לעמוד בדרישתו היומית של וויטמין C. וויטמין זה מסייע לשמירה על המערכת החיסונית בריאה וכאמצעי להדיפת חיידקים התוקפים את הגוף. בנוסף, וויטמין C מהווה נוגד חימצון המגן על תאי הגוף מפני השפעות מזיקות. גברים מבוגרים צריכים לצרוך כ-90 מיליגרם של וויטמין C ביום, בעוד נשים צריכות לצרוך כ-75 מיליגרם. בבננה תכולת וויטמין C גבוהה (7.5 מיל' למנה). גזר מכיל יותר מ-5 מיליגרם במנה.

אשלגן

בננה וגזר מכילים מנה בריאה של אשלגן, אלקטרוליט ששומר על רמות תקינות של נוזלים בגופינו. אשלגן חיוני לזרימת חשמל ללב ולכיווץ השרירים. אדם בוגר צריך לצרוך כ- 4700 מיליגרם אשלגן ביום. בבננה יש כ- 300 מיליגרם אשלגן ובגזר כ- 275 מיליגרם.

בננה וגזר- ביחד!

אם אתם אוהבים גם בננות וגם גזר והייתם מעוניינים לשלב אותם יחד במנה אחת ולמקסם את צריכת הסיבים יש מספר אופציות: שייק בוקר, קערה עם שיבולת שועל, לחם, מאפינס.

לא ניתן להגיב למאמר זה.