תזונה לחיזוק המערכת החיסונית

קטגוריה ראשית > טיפים > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי

מאת: מערכת Diet

עכשיו, כשהחורף מתחיל לעטוף אותנו, העננים ממטירים עלינו גשם שאנחנו כל כך צריכים, הימים קצרים והשמש מוסתרת, זה הזמן שבו מערכת החיסון שלנו עובדת שעות נוספות וצריכה להיות מחוזקת ויעילה בפני כל הוירוסים, נגיפים, חיידקים ושאר מכוערים המרחפים באויר בכל אפצ'י ושיעול של היושבים סביבנו.

קיווי, תותים ופירות הדר הם מקור מצויין לויטמין C

קיווי, תותים ופירות הדר הם מקור מצויין לויטמין C

עכשיו, לאחר שמילאנו את המחסנים בטישיו מלא באלו-ורה, מגבונים אנטי-ויראליים, ג'ל, מוס בכל צבע וריח – הגיע הזמן לדאוג למחסנים הפנימיים שלנו, למקורות החיזוק הטבעיים שלנו.

בראש ובראשונה דאגו לאיכות החיים שלכם: הוכח שמי שיודע לנהל את הימים שלו בצורה רגועה יהיה בעל מערכת חיסונית בריאה יותר ויכולת התפקוד שלה גדלה.

מה זה אומר:
שינה טובה בלילה: מינימום של 7-8 שעות כל לילה לשינה טובה וללא הפרעה.
הורדת סף הלחץ האישי, לקחת כל דבר בפרופורציה ולדעת לנהל את הזמן נכון.
אימון גופני סדיר.
רחיצת ידיים.
דיאטה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון, הויטמינים והמינרלים.

הדיאטה והתזונה צריכים לכלול הרבה פירות ועדיף כאלה עם צבעים בהירים וחזקים, זה הסימן שהם מלאים בחומרים טובים (לא סתם מנסות כל חברות המזון המעובד לצבוע את מאכליהם בצבעים בהירים ונעימים לעין).

כמו כן כדאי לבדוק שהתזונה שלכם מכילה את המרכיבים הבאים:
1.    ויטמין C – זהו ויטמין בעל יכולת אנטיאוקיסדנית (נוגד חמצון) נפלאה. הוא ידוע כמזרז ייצור של תאי דם לבנים, עוזר בהחלמת פצעים ועוזר בהרחקת רדיקלים חופשיים מהגוף. למרות שהמחקרים חלוקים בממצאיהם על הצריכה של ויטמין C בצורת קפסולות או תוספי מזון אחרים, אין ספק לגבי האוצרות הטמונים בו כשהוא נצרך בצורתו הטיבעית. הדרך הטובה ביותר לקבלת ויטמין C היא: פירות הדר, ברוקולי, פלפל אדום, קיוי ותותים.

2.    פטריות – מחקרים מראים שלפטריות יש השפעה חיובית גבוהה על מערכת החיסון שלנו. הן מכילות בטא גלוקן אשר הוכח כתורם משמעותית ליכולת החיסונית של הגוף, מסייע בהפחתת רמת הכולסטרול המזיק ומווסת את רמת הסוכר בדם.
*שימו לב, לסובלים מקנדידה מומלץ לא להוסיף פטריות לתפריט.
בפטריות האקזוטיות, כמו שיטאקי, מיטאקי ורשיי יש את רמות הבטא גלוקן הגבוהות ביותר.

פטריית המיטאקי – מסייעת בוויסות רמת הסוכר בדם, מורידה כולסטרול ושומנים. עוזרת בוויסות לחץ הדם ושומרת על תקינות התאים באיברים שונים.היא מפחיתה דלקתיות בגוף ועוזרת לגוף להסתגל לשינויים.

פטריית הריישי – מאזנת את פעילות מערכת החיסון, עשירה בסיבים תזונתיים ומצויינת בממחקרים שונים גם כמונעת סרטן. היא מורידה את לחץ הדם ומאזנת אותו. משתמשים בה עם צמחי מרפא נוספים כדי להקל על לחץ יומיומי, זיהומים, עייפות וחולשה.

פטריית השיטאקי – תוספת מצויינת למאכלים שונים. היא מחזקת את מערכת החיסון, מפחיתה כולסטרול, שומנים ולחץ דם, טובה למלחמה בחיידקים ופולשים אחרים ומונעת סרטן. אפשר למצוא אותה בחנויות טבע ולהוסיף אותה למתכונים שונים. היא תוסיף טעם וארומה.

ניתן למצוא את הפטריות מיובשות בבתי-טבע. להשרות במים פושרים כחצי שעה ולבשל אותן עם מי ההשריה כתוספת לאורז, לסלט ולירקות מוקפצים.

3.    פרוביוטיקה – החיידקים החיוביים עוזרים למערכת החיסון שלנו ועוזרים לגופנו להימנע או להילחם בצורה יעילה יותר במחלות. כיום חלק גדול ממוצרי החלב מוצגים כבעלי חיידקים פרוביוטיים המסייעים בעיכול ובהגנה טבעית של מערכת החיסון.
למרות פרסומים אלו, לא כל שרשראות החיידקים החיוביים הללו נמצאו כמועילות, רק חיידקים מסוג לקטובצילוס קזאי (Lactobacillus casei) ולקטובצילוס רוטרי (Lactobacillus reuteri) הוכחו מדעית כמסייעים במניעת ודחיית הצטננות, שיפור מערך התגובה למחלה וקיצור זמן החולי עצמו. העצה הטובה ביותר היא להמשיך ולהשתמש בכל המוצרים הללו שיש לשוק להציע לנו כיום, אך לבדוק ששני החיידקים הללו מופיעים שם.
עצה נוספת היא לצרוך חיידקים פרוביוטיים בכמוסות.

4.    תה ירוק – תה ירוק (תה העשוי מצמחים בלבד ו/או המוגדר באריזה כתה ירוק) הוא בעל אנטיאוקסידנטים (נוגדי חימצון) יעילים והוכח כמחזק את המערכת החיסונית, מוריד נפיחויות, עוזר במניעה והחלמה nמדלקות ומעכב התפחות והתרבות ויראלית. מחקרים מראים שיש סגולות רבות בשתיית 6 כוסות תה ירוק ביום, אבל מקום טוב להתחיל בו הוא להחליף כוס אחת מכוסות הקפה שלכם ביום בכוס תה ירוק.
המלצה נוספת היא לתת לתמצית (אם זו שקית או עלים טבעיים) לשהות במים החמים לפחות 3 דקות כדי שכל החומרים ימוצו לכוס התה שלכם.

5.    דגי ים – דגי ים הוא מקור נפלא לחומר סלניום אשר הוכח כמחזק את המערכת החיסונית. בנוסף, דגי ים עשירים באומגה 3 אשר מסייע בהרגעת דלקות (הקשורות בדר"כ בצורה ישירה להצטננות). שלבו טונה, סלמון, אנשובי וסרדינים בתזונה היומיומית שלכם.

קבלו מתכוני דגים מנצחים: נסו את המתכון לפילה סלמון ברוטב יוגורט ותפוחים וקבלו אומגה 3 מהסלמון וחיידקים פרוביוטיים מהיוגורט.

7.    אבץ – המינרל הזה הוא שמסייע לגוף לייצר את תאי הדם הלבנים והטסיות אשר עוזרים לגוף להילחם במחלות בצורה אגרסיבית. המחקרים חלוקים בממצאיהם לגבי מינרל זה, בעוד חלקם מצאו אותו כעוזר מאד, בחלקם לא קיבלו שום הוכחות בנושא. זה המקום להזהיר, הצריכה של מינרל זה בצורה מוגזמת (יותר מ- 75מ"ג ביום) דווקא מאטה את המערכת החיסונית. הדרך הבטוחה ביותר היא לא לקחת תוספות ממנו, אלא להמשיך ולצרוך אותו כחלק מהתזונה היומיומית שלכם. אבץ מצוי ביוגורט, בחלב, בשר בקר, עוף, קורנפלקס מועשר, שקדים וקטניות.

8.    מרק עוף – הסבתות שלנו צדקו! למעלה מ-2000 מחקרים נעשו בנושא מרק העוף ובכולם נמצא שמרק עוף עוזר לנו להילחם במחלות. הוא אנטי-דלקתי וככזה עוזר לנו להוריד נפיחויות ונזלת וכלל התופעות אשר מגיעות בדר"כ עם התקררות ושפעת. יתר על כך, המרק מונע גם התייבשות בזמן מחלה, מזין את הגוף כשאין חשק לאכול כלום ואפילו משמש כ"פותח" את האף כשהוא נאכל חם.

נסו להכין מרק עוף מהמתכון למרק עוף צח.

לסיכום: איכלו בריא – היו בריאים.

לא ניתן להגיב למאמר זה.