נפלאות הג'ינג'ר

קטגוריה ראשית > היריון, לידה, דיאטה לילדים ולנוער > היריון, לידה, הנקה > קטגוריה ראשית > טיפים > קטגוריה ראשית > טיפים > טיפים אקראיים > קטגוריה ראשית > תוספי מזון וצמחי מרפא > צמחי מרפא > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי

הג'ינג'ר המוזר למראה, או הזנגביל בעברית, הוא שורש שגדל באקלים חם כגון הודו, ג'מייקה וסין. ניתן להוסיף גרידת ג'ינג'ר לבישול, או להשתמש בו כטיפול תרופתי. יתרה מכך, לג'ינג'ר ישנן סגולות רבות שבאמצעותן הוא מסייע לכאבי מחזור, דלקות מיגרנה, בחילות ועוד. ניתן לרכוש ג'ינג'ר טרי, מיובש או בתמצית. אמריקאים משתמשים בג'ינג'ר גם לאפייה ועוגיות.

מנגנון הפעולה של הג'ינג'ר

הג'ינג'ר משפיע על קולטני הסרוטונין (מוליך עצבי המופק מחומת אמינו) במעי, המהווה את החלק השלישי של המעי הדק. קולטנים אלה הם אותם קולטנים שתרופות נגד בחילות עובדות עליהם. ביחס לכאב, זנגביל הוא אפשרות טיפול העלולה לעכב את הסינתזה של הורמונים המגבירים את דלקות ותחושות של  כאב. 

ג'ינג'ר מסייע לבחילות והקאות

מחקר שנערך בקרב נשים בהריון שחווות בחילות בוקר, מצא כי תמצית ג'ינג'ר הצליחה להפחית את עוצמת הבחילות וההקאות, אך לוקח לג'ינג'ר זמן רב יותר להשפיע בהשוואה לטיפול תרופתי. מומלץ לנשים בהיריון להתייעץ עם רופא לפני צריכת ג'ינג'ר באופן קבוע למניעת בחילות, כיוון שהוא יכול לגרום לתופעות לוואי בזמן ההיריון.

ג'ינג'ר מסייע בהקלה על כאב

מחקר קליני השווה תמצית ג'ינג'ר עם תרופות נוגדות דלקת לטיפול בכאבי מחזור. במהלך המחקר נשים צרכו תמצית ג'ינג'ר ארבע פעמים ביום למשך שלושה ימים בתחילת המחזור החודשי שלהן. כתוצאה, ג'ינג'ר נמצא דומה לתרופות הנמכרות ללא מרשם ושאינן סטרואידים או תרופות אנטי דלקתיות, להפחתת כאב.

מחקרים נוספים מצאו

חולים שקבלו כימותרפיה וחווים בחילות והקאות עשויים או לא עשויים להפיק תועלת מטיפול עם ג'ינג'ר. מחקר נוסף מצא כי עדיין יש צורך בהשפעות של דלקת מפרקים שגרונית בג'ינג'ר, דלקת מפרקים ניוונית, כאבי מפרקים, כאבי שרירים, כמו גם את השפעותיו על חומרה ומשך במיגרנה.

לא ניתן להגיב למאמר זה.