תבלינים במקום תרופות….קסם התבלינים

כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

קסם התבלינים ,עשבי התיבול והפירות

כל הדרכים ליצור תרופות מהטבע

למות למען התבלינים?

לאורך כל ההיסטוריה(עוד מתקופת ימי המקרא)  עמים, מדינות ומעצמות נלחמו מלחמות עקובות מדם על מנת לשלוט בדרכי הסחר שדרכם הובלו בעיקר תבלינים.בזכות התבלינים נפרצו נתיבי יבשה וים, התגלו לנו יבשות חדשות,תרבויות רחוקות נפגשו,הכלכלה העולמית השתנתה, המזון הפך לטעים יותר והעולם הצליח להתמודד עם המחלות השונות בדרך טבעית ויעילה.

 המדינות ששלטו בתבלינים היו המעצמות הכי חזקות ושולטות.  הסוחרים הערבים היו הראשונים להבין את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בתבלינים, הרומאים לא איחרו להבין את חשיבות התבלינים לעושרה ולעוצמתה של האימפריה שלהם, האימפריה המוסלמית לא נשארה אדישה וגם היא לא ויתרה על שליטה בנתיבי הסחר של התבלינים וכמובן שגם המדינות האירופאיות גילו את החשיבות בשליטה על דרכי המסחר של התבלינים.

תבלינים לשיפור יחסי המין?

לתבלינים,עשבי התיבול קצת פירות ודברי טבע נוספים שיוצגו  כאן יש סגולות רפואיות. השימוש בתבלינים החל כבר בעבר ומוגדר כרפואה עממית או "תרופות סבתא". השימוש הרפואי בתבלינים נחקר בדרך מדעית ואכן לחלק מתרופות הסבתא יש הוכחה מבוססת של הקהילה הרפואית.

ברשימה שתוצג לפניכם תקבלו את כל הסגולות הרפואיות המוכחות של תבליני הקסם המופלאים הללו.

לנקות את הרעלים בגוף-  הכוסברה היא הבחירה  הטובה ביותר לנקות רעלים שונים. היא מנקה דלקות פה,חניכים ועיניים. היא מצליחה לנקות את הכבד מהצטברות של מתכות רעילות , תרופות וחומרים כימים והיא מצליחה להשמיד טפילים במערכת העיכול.

 השלפוחית כואבת לי!-   יש פתרון-פטרוזיליה. בעזרתה ננקה עודפי נוזלים בגוף,אבנים וחול בדרכי השתן יתפוררו, דלקות בדרכי השתן ייעלמו ואף הגוף יהיה חזק וצעיר.

לא להתקרב אני עצבני- הלואיזה תעזור לנו לנקות את הנפש ומערכת העצבים. היא תשרה עלינו אווירה של רוגע ושלווה ותעזור לנו גם לנקות את הגוף מדלקות וטפילים.

מטאטא המלכים- אתם עצבניים וגם מלאים ברעלים,דלקות וזיהומים? יש פתרון מושלם המשלב את ניקוי והרגעת הנפש וניקוי הגוף, קוראים לעשב תיבול זה רוזמרין.

השמנתי מה עושים?- הלימון והאשכולית נחלצים לעזרתנו. הם מנקים את הגוף מרעלים,מנקים את מערכת העיכול, מבהירים ומנקים  את העור ו…מסירים  שומנים ממערכת העיכול ועוזרים על ידי כך לתהליך ההרזיה.

יש לי גזים!-  שומר הוא אחד הירקות המומלצים ביותר לטיפול בכאבי בטן,גזים ועיכול לא תקין. השומר מנקה רעלים,מנקה דלקות, מנייד שומנים החוצה, וממריץ את תהליך הוצאת הרעלים דרך השתן.

להפסיק את הנזלת-לאורגאנו יש פעולה אנטימיקרוביאלית כלומר נוגדת חיידקים,וירוסים וטפילים. בשל תכולה זו האורגאנו טוב לטיפול במחלות זיהומיות כמו שיעול,ליחה,כאבי גרון,הצטננות,מחלות חורף,בעיות עיכול וכל מחלה שמקורה בזיהום של חיידק או וירוס. 2 כפיות במים חמים יכולים לתרום להצלחה.

לשלוט בסוכר-החלבה ידועה מורידה רמות סוכר וכולסטרול. בנוסף החלבה יכולה לעזור להוריד חום קל ולטפל בליחה שהצטברה.

כואב לי הברך- הכורכום הוא הפתרון האולטימטיבי לדלקות שרירים ,דלקות מפרקים וכל הדלקות שאנו סובלים מהם. הכורכום טוב גם לחיזוק הגוף ומערכת החיסון ולטיפול בכאבי מחזור.

די לכאבי הבטן- הקינמון מעורר תאבון, משמיד טפילים במערכת העיכול, מצפה את רירית הקיבה וכך מונע הרס שלה , מפסיק שלשולים והקאות ומסלק גזים מהקיבה. הפתרון המושלם לבעיות וכאבי בטן.

פוריות הגבר- על פי הרמב"ם  שומשום   מעורב בשום ומטוגן בשמן זית מחזק את איכות הזרע של הגבר ומעודד פוריות. בנוסף זרעי השומשום נמצאו כמעודדים צמיחת שיער.

אין לי כוח- הג'ינג'ר יעניק לנו כוח ומרץ, יחמם את הגוף, יחזק את הגוף ויחסל כל חיידק ומזיק שחודר לגוף.

חיי מין עשירים- אגוז המוסקט יעשיר לכם את חיי מין, יעורר את הליבידו אצל הגבר והאישה ויחזק את מערכת המין הגברית והנשית .

תערובות מומלצות

את התבלינים, עשבי התיבול והירקות מומלץ להכניס לכל תבשיל, מאכל או סלט ולהנאות משפע של ויטמינים,מינרלים ובריאות.

במקרים ספציפיים של בעיה מסוימת נתמקד בתבלינים שעוזרים לנו לטפל באותה הבעיה. נשלב את התבלינים שבחרנו בדרכים נוספות מלבד אכילה. אפשר לשלב את התבלינים במריחה חיצונית, בתה או אפילו בלקיחה ישירה של כפית הישר אל הפה.

לכאבי שרירים ודלקות מפרקים נוכל לקחת את הכורכום באופן ישיר או בהכנסתו לתבשיל אך נוכל גם למרוח אותו חיצונית על האזור הכואב. 1-2 כפיות כורכום בתוך חצי כוס שמן זית יעשו את העבודה במריחה חיצונית.

למחלות חורף שונות, הצטננות וכאבי גרון, אפשר לקחת 2 כפיות אורגנו להכניס לתוך ספל התה שלנו ולהוסיף כפית דבש ומספר טיפות של לימון טבעי סחוט.

לכאבי בטן אנו יכולים לאכול את השומר שמונע את כאבי הבטן ובנוסף לשלב את הקינמון במריחה חיצונית על אזור הבטן. 2 כפיות קינמון בתוך חצי כוס שמן זית יאפשרו לנו למרוח את התערובת על אזור הבטן ולשכוח מכאבי הבטן.

לחולשה ועייפות נשלב את הג'ינג'ר יחד עם הפלפל האדום בתוך תבשיל או סלט ונקבל זריקת אנרגיה טבעית. לא מומלץ לסובלים מלחץ דם גבוה ולנשים בהריון.

לרוגע שלווה ואף למניעת נשירת נכניס את 2 כפיות רוזמרין לתוך חצי כוס שמן זית, נוסיף שמניים אתרים כמו לבנדר ועץ התה ונקבל מוצר טבעי להורדת הסטרס , לניקוי הקרקפת ולמניעת נשירת שיער!

לתבלינים ולאוצרות הטבע יתרונות רפואיים רבים, עליכם רק לזכור לנצל משאבים אלו לצורך שמירה על בריאותכם, הרי לא סתם מדינות נלחמו על התבלינים!

בריאות מהטבע" : www.briutteva.co.il  כנסו לאתר וקבלו ספר הרזיה בחינם!

מתמחים ביעוצי תזונה ונטורפתיה, שיפור כושר גופני, הכנת תכשירים מצמחי מרפא ,הכנת מוצרי קוסמטיקה וטיפול טבעי במחלות שונות. לפרטים אלעז: 0544839681

לא ניתן להגיב למאמר זה.