כיצד להתמיד בדיאטה?:

כשהאוכל חי. על תפיסת הרואו פוד

קטגוריה ראשית > תזונה נכונה > אבות המזון, ירקות ופירות > קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

מבלי להיות כימאים גדולים, לכולנו ההיגיון הבריא להבין כי כל מה שעובר חימום קיצוני פשוט נשרף ומאבד מערכו התזונתי. ואכן, מאחר ומלבד מינרלים אנו זקוקים לטובת תחזוקת גופינו גם לפחמימות, חלבונים, חומצות גרעין וויטמינים, אין יותר הגיוני מאשר צריכת מאכלים על בסיס טבעי בלבד- כאלה שלא בושלו, נאפו, טוגנו או ניצלו ובמילים אחרות, רואו פוד (RAW FOOD).

רואו פוד- עקרונות הגישה התזונתית

גישת הרואו פוד הינה תפישת עולם תזונתית ודרך חיים אשר שוללת כל שימוש במאכלים מתועשים ו/או כאלה אשר חוממו לטמפרטורה של מעל 42 מעלות. משמעות הדבר היא כי כל מי שבוחר להיות "רואו פודיסט" יצרוך תזונה אשר אינה כוללת בישול, טיגון, צלייה או אפייה וכמובן שלא בשר, ביצים, דגים או כל דבר מאכל אחר מהחי.

בבסיס השיטה ניצבת העובדה כי בזמן חימום קיצוני, עוברות המולקולות הנמצאות במזון, אלה שבסופו של דבר אמורות לבנות את גופינו, חימצון כבד ולמעשה נשרפות, דבר אשר פוגע בערך התזונתי של המזון שלנו. ע"פ גישת הרואו פוד, תחלואות רבות בעולם המערבי כגון יתר לחץ דם, סכרת, מחלות לב והשמנה, יכולות להימנע לו נתמיד בצריכת תזונה מאוזנת ומן הטבע.

יתרונות הרואו פוד

מי שדבק בתפישת עולם זו מגלה במהרה עד כמה תזונה זו מטיבה עם ההרגשה הכללית של הגוף והנפש. אנו מאבדים משקל, היציאות שלנו הופכות לרכות ופוריות יותר, אנו נמרצים ואסרטיביים, והתחושה היא של קלילות, ניקיון והיפרדות מהרעלים שמאפיינים את התזונה המערבית. ניתן לסכם את יתרונות השיטה כדלקמן:

  • יותר ירקות, יותר סיבים תזונתיים – הקלה בבעיות עצירות ושלשולים, הפחתה בקצב ספיגת הסוכרים לדם ומניעת התפתחות סכרת סוג 2.
  • פחות קלוריות – הפחתה במשקל, מניעת עודף משקל.
  • תזונה מגוונת – האדם המערבי צורך בעיקר לחמים ומזון מתועש. הרואו פודיסים צורכים מגוון סלטים, בצבעים שונים, סויה, קטניות, דגנים, פירות.
  • חיסכון כלכלי – מזון "ירוק" הינו זול יותר מבשר ודגים.
  • שמירה על בעלי החיים – כל רואו פודיסט תורם לצמצום צריכת הבשר בעולם והגנה על בעלי החיים, הבקר והעופות.

אם חשבתם שתזונתו של רואו פודיסט מצוי הינה תפלה ואינה טעימה הרי שטעות בידכם. אתרי אינטרנט וספרים רבים מציעים מתכונים טעימים, מענגים, ערבים לחיך וקלים להכנה המתאימים לרואו פודיסטים. בכל מקרה, לא כל אחד חייב להיות רואו פודיסט ב- 100%. ניתן בהחלט לבצע את המעבר בשלבים, כלומר, לצמצם בהדרגה את השימוש במוצרים מן החי ובכל פעולה של אפיה, בישול, צלייה או טיגון.

חסרונות הרואו פוד

עם זאת, האדם, בשונה מהבהמה, אינו מסוגל לקבל את כל מרכיבי התזונה החיוניים לו דרך המזון הצומח בלבד. משמעות הדבר עבור הרואו פודיסטים היא כי צריכת מזונות מן הצומח בלבד תביא לבטח להתפתחות חסרים תזונתיים אשר יכולים להתבטא באנמיה, בעיות ריכוז וזיכרון, שינוי אישיות, עייפות כרונית ועוד. ישנן דוגמאות רבות לחומרי טבע אשר נדרשים בגוף האדם וחסרים בצומח כגון ויטמין B12 הנמצא אך ורק במזון החי וברזל שנספג היטב ממקור החי ופחות טוב ממקור צמחי. גם חלבונים מלאים קשה לצרוך דרך הצומח בלבד וקל ביותר באמצעות צריכת בשר.

חסרים תזונתיים אינם מטיבים עם בריאות האדם ופוגעים בה, קל וחומר כאשר מדובר על נשים בהריון, קשישים, ילדים, מתבגרים ועבור נוטלי תרופות במרשם על בסיס קבוע. לכן, עבור כל רואו פודיסט ליטול תוספי מזון ייעודיים על מנת להימנע מהחסר התזונתי. תוספי התזונה של הרבלייף למשל, מתאימים במידה רבה לרואו פודיסטים שכן הינם על בסיס טבעי ומגוונים דיו על מנת לספק את כל הדרישות התזונתיות למניעת התפתחות החסרים האמורים לעיל.

לא ניתן להגיב למאמר זה.