תזונה נכונה היא המפתח להצלחה

מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

כל מי שנאבק במשקל עודף מכיר את הניסיונות הבלתי פוסקים לרדת במשקל באמצעות דיאטות שונות.

תזונה בריאה היא המפתח להצלחה

FreeDigitalPhotos.net

המונח דיאטה מתייחס בשפה יומיומית לאיזו שהיא תכנית תזונתית, מוגבלת בזמן, שמטרתה לסייע לאדם לרדת במשקל בשיטות שונות. אך חשוב להבין שהדיאטה הטובה ביותר היא לפתח משטר תזונה בריא באופן קבוע. גם אם המטרה היא לרדת במשקל, חשוב להבין שתכניות הדיאטה הקצרות אינן מועילות לאורך זמן כיוון שהן גורמות לירידה במשקל בצורה לא מאוזנת ולא בריאה. פיתוח תזונה נכונה היא הדרך הבטוחה ביותר לרדת במשקל בצורה בריאה, שתשפיע גם לאורך זמן ותביא לתוצאות משמעותיות ואמיתיות.

בכל מה שקשור לדיאטות, ישנן מספר נקודות משותפות לכולן. ראשית, כמעט תמיד מתמקדים בספירת קלוריות, אם ישירות ואם בעקיפין. אבל אפשר גם לאכול אחרת אם נכנסים לעומק הקיבה, ניתן להבין כי ישנן דרכים נוספות. למשל, לאכול לפי טעמים. כך למשל לאכול ארוחה שכולה מושתת על מאכלים חריפים, לאחר מכן ארוחה שכולה מושתת על מאכלים חמוצים או חמוצים מתוקים וכן הלאה. בנוסף, ישנן דיאטות שמכוונות לצבעים. ארוחה אדומה, ירוקה, צהובה עוד.

כאשר רוצים לרדת במשקל ושוקלים להתחיל דיאטה מסוימת, חשוב מאוד לפנות לגורמים מקצועיים שיכולים לתת ייעוץ תזונה אישי ואיכותי. לא כל דיאטה מתאימה לכל אחד ורק אנשי מקצוע מוסמכים יכולים לתת פתרון תזונתי לבעיית העליה במשקל שיתאים לנתונים האישיים של כל אחד. יעוץ תזונתי מקצועי ניתן לקבל באופן פרטי, על ידי דיאטניות מוסמכות או חברות המתמחות ביעוץ כזה. גם בקופות החולים השונות ניתן לפנות לייעוץ תזונתי מקצועי באמצעות הפניה מרופא המשפחה. בנוסף, ישנם מקרים בהם ניתן לקבל ייעוץ תזונתי גם במקום העבודה. חברות גדולות שמשקיעות בעובדים, מפתחות לאט לאט יתר מודעות לכל נושא התזונה ופונות לחברות מקצועיות שגם מפקחות על התפרטי המוגש בחדר האוכל, גם מקימות חדר כושר מיוחד במשרדי החברה וגם יודעות להעניק ייעוץ פרטני לכל אחד מהעובדים.

חשיבות הכושר הגופני בתהליך ירידה במשקל

דיאטה טובה לא חייבת לכוון להפחתה בכמות המזון הנצרכת, אלא בשינוי הערך התזונתי של הארוחות השונות. יעוץ תזונה נכון גם יודע לחבר ולקשר בין אכילה לבין פעילות גופנית. כך למשל, העובדה היא שרקמות השריר צורכות יותר אנרגיה משאר חלקי הגוף. מכאן שבנייה והרחבה של מסת השריר תגרום לצריכת קלוריות משופרת. במילים אחרות, הגוף צורך אנרגיה , כלומר קלוריות, גם בעת מנוחה. הפעלה של יותר שרירים משמעותה שריפת קלוריות מוגברת, בין אם בעת פעילות או במהלך השגרה. מכאן שתזונה נכונה חייבת לשלב בין אכילה לבין פעילות גופנית משלימה.

הקלוריות כמובן לא תישרפנה מעצמן, אבל חשוב להתמקד בכך שהליך השריפה יהיה מהנה ומאתגר ולא מענה וגורם סבל. יש מי שמשתעשעים בתיאורה כי לגימת וויסקי עם קרח מעודדת שריפת קלוריות שכן הקלוריה מוגדרת בתור כמות האנרגיה הנדרשת להעלאת טמפרטורה של מים במעלה אחת. מכאן שאכילת קרח תגרום לגוף להשקיע אנרגיה- קרי קלוריות- במעבר של הקירח לטמפרטורת גבוה יותר (העמסת הקירח). אז דיאטה באמצעות לגימת אלכוהול אולי לא ממש תעבוד, אבל פעילות גופנית מהנה בהחלט שכן. שילוב של פעילות גופנית כלשהי- בטוח יש לכל הפחות אחת שתגרום לכם הנאה- לצד בניית תפריט מאוזן קולינארית באמצעות איש מקצוע מתחום התזונה, יכול להבטיח ירידה במשקל והשגת איזון מבחינת משקל, לחץ דם, כמות כולסטרול וכל שאר רכיבי המאזן הבריאותי. חשוב גם לזכור כי שום דבר לא מחייב. אם פעילות אחת לא מתחברת- ניתן לנסות אחרת. כך גם עם התפריט. ניסוי ותעיה הם המפתח לירידה נוחה ובטוחה במשקל.

לא ניתן להגיב למאמר זה.