לאכול בשביל הנפש: מאכלים מרוממי מצב רוח:

משחקים באוכל – עובדות על תזונת ילדים

קטגוריה ראשית > תזונה נכונה > אבות המזון, ירקות ופירות > קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > היריון, לידה, דיאטה לילדים ולנוער > דיאטה ותזונה נכונה לילדים > קטגוריה ראשית > טיפים > טיפים אקראיים > כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

ברגע שאנחנו מביאים ילדים לעולם אנחנו מקבלים אחריות מלאה עליהם, לתמוך בהם ולתת להם כל מה שהם צריכים כדי להתפתח ולהגיע לבגרות עם הכלים הנכונים. תזונה טובה חשובה להתפתחות ילדינו בכל הגילאים והתפקיד שלנו הוא לעזור להם לעשות בחירות מזון טובות וללמד ולהניע אותם לתזונה נכונה.

תכונות

תזונה מזינה לילדים כוללת מגוון מזונות מחמש קבוצות המזון העיקריות: דגנים מלאים, חלבון איכותי, ירקות, פירות ומוצרי חלב. בנוסף, בתור הורים עלינו לוודא כי ילדינו צורכים מספיק סידן וברזל ביומיום, כיוון ששני המינרלים הללו חשובים להתפתחותם. יש להגביל צריכת שומנים, שמנים וסוכר כדי למנוע השמנה וסכרת.

יתרונות

כאשר אנו דואגים שילדינו יקבלו תזונה מזינה, בריאה ומאוזנת אנחנו דואגים לכך שהם יהנו ממשקל בריא, ימנעו מהשמנה ומחלות הקשורות בה, יהיו בעלי אנרגיה, יבנו שרירים ועצמות חזקות ואף יפתחו רגשות חיוביים יותר על עצמם (לא יעמדו במצב של הקנטה מצד החברה).

תפקיד ההורים

להורים יש תפקיד מרכזי בלימוד ילדיהם על תזונה. הם מהווים מודל לחיקוי לילדיהם שלומדים מהם מה לאכול (למשל, הורה שלא אוכל ירקות, מלמד את ילדיו לא לאכול ירקות). בנוסף לכך, הורים שולטים במה שילדיהם אוכלים ובמזון שנכנס הביתה. על ההורים להציע פירות וירקות בכל ארוחה משפחתית יחד עם תחליפים בריאים לחטיפים ממותקים ושומניים. ילדים רבים מושפעים ממאכלים שהם רואים בטלוויזיה או בבית חבריהם (שהוריהם אולי פחות מקפידים על תזונה בריאה) וכאן נכנס תפקיד ההורים, ללמד את ילדיהם על תזונה נכונה ולעזור להם לקבל החלטות תזונה נכונות, גם כשהם מחוץ לבית. זיכרו, אם אתם נוהגים לפספס ארוחות, לא להקדיש זמן לאוכל ואף לאכול שטויות- ילדיכם לומדים להתנהג כך. חשוב לזכור כי ניתן תמיד לשנות הרגלי אכילה גרועים ולשמש מודל טוב לחיקוי באמצעות התיעצות עם דיאטנית או קריאה על תזונה נכונה ומאוזנת.

ארוחות משפחתיות

ארוחות משפחתיות הן חלק נכבד מהמסורת היהודית, בין אם זה ישיבה סביב לשולחן בקידוש לימי שישי, ארוחות חג וחגיגה של מאורעות משמחים- אוכל מהווה בילוי אהוב על הישראלים. ילדים שגדלים במשפחות עם ארוחות משפחתיות, נוטים לפתח הרגלי תזונה טובים יותר. הסיבה לכך היא שבארוחות משפחתיות אוכלים יותר פירות, ירקות ודגנים. בהיעדר ארוחות משפחתיות, יש נטייה לאכול יותר ג'אנק פוד ומזונות בעלי ערך תזונתי נמוך. ארוחות משפחתיות מציגות מספר יתרונות: אכילה נכונה ומזינה, זמן איכות עם בני המשפחה, פיתוח מסורת של ארוחות משפחתיות לדורות הבאים.

לא ניתן להגיב למאמר זה.