מתכון חזה עוף מתובל עם אורז ובצל סגול:

איך לשלב קריירה עם תזונה נכונה

כללי > מאמרים נבחרים

אין בהכרח ניגוד עניינים בין ניהול קריירה לבין ניסיון בכל זאת לשמור על תזונה נכונה ובריאה. אמנם, בדרך כלל ניהול קריירה מצליחה נוטל מאיתנו כמעט כל רגע פנוי, אבל בכל זאת, למרות לחץ הזמן, אין להזניח את התזונה ולהסתפק במהלך היום רק בג'אנק פוד, חטיפים או סנדוויצ'ים שלא מכילים מרכיבים תזונתיים בריאים.

כשמזכירים את המילה superfood (מזון על) רוב האנשים מתחילים לדמיין לעצמם מזון אקזוטי שלוקח המון זמן להכין או לקנות אותו, מזון שהילדים אולי לא יאהבו לאכול אותו. לכן, יהיה די משעשע לספק לכם רשימה של מזונות מזינים שכאלה, שהם לא רק מזונות מוכרים לכולם וקלים מאד להשגה, אלא הם גם מספקים ערך מוסף תזונתי עצום.

להלן עשרה מאכלים תזונתיים, פשוטים ויומיומיים שיהיה לכם קל גם לארוז לעבודה ולבית הספר וגם להכין:

  1. עלים ירוקים – שילוב של עלים ירוקים בתזונה הוא דרך מצוינת להגברת איכות התזונה. זאת, כיוון שרוב העלים הירוקים עשירים מאד בוויטמינים A, C ו-K ובחומצה פולית. תוכלו להכין למשל סלט תרד, להשתמש בחסה בתוך הכריך או לאפות בתנור כרוב חתוך דק.
  2. בננות – רוב האנשים אוהבים בננות בבית. הבננות עשירות באשלגן. בננה היא מזון פרביוטי, מלאה בחיידקים שהם טובים למעיים. גם הילדים בדרך כלל אוהבים בננות וקל מאד לשאת אותם לבית הספר ולעבודה.
  3. בטטות ותפוחי אדמה: כמו כל משפחת תפוחי האדמה, הבטטות עשירות באשלגן ומכילות גם כמות נדיבה של הויטמינים A ו-C. בנוסף, טעמם המתוק של הבטטות מחבב אותם על הילדים. אפשר לנקב את הבטטה או תפוח האדמה במזלג בשני הצדדים מספר פעמים, ולהכניס אותם למיקרוגל למשך 2-4 דקות (תלוי בגודל). כשתפוח האדמה מתרכך אפשר למחות אותו עם מעט חמאה ותקבלו מנה טעימה ומנצחת.
  4. הביצה המדהימה – הביצה עשירה בחלבונים והיא אחד המקורות העשירים ל-Choline (כולין). ביצים הם מזון מצוין שעשיר גם באומגה שלוש וכבונוס נוסף, גם ב-DHA. החלק הטוב ביותר בביצים הוא שהן קלות להכנה (מקושקשת או מבושלת). גם ילדים בררניים שלא אוכלים ביצים לעיתים קרובות ייהנו לאכול לחם מטוגן או פריטים אחרים עשויים עם ביצה.
  5. חומוס: האוכל הנפלא הזה הוא מקור טוב לחלבון ומכיל שומן בריא – שמן זית. החומוס נהדר לילדים מכל הגילים ונהדר כמטבל. ישנם מתכונים מהירים למאכלים שונים שמכילים חומוס, בהם תוכלו להשתמש כדי להכין מנה עם חומוס מהירה ומזינה.
  6. אגוזים וגרעינים: אגוזים, שקדים וגרעינים שונים עשירים בפרוטאין ובשומן בריא. משפחות עסוקות, ובעיקר הורים שעסוקים מאד כל שעות היום במסגרת ניהול קריירה מוצלחת, יכולות להכין מנות כמו פירות יבשים עם דגני בוקר מחיטה מלאה. גם חמאת בוטנים היא מזון מעולה להכנת כריכים טעימים, רק מומלץ מאד להשתמש בסוג חמאת הבוטנים הטבעית שאינה מכילה שומנים מזיקים. בונוס נוסף לאגוזים למיניהם הוא שהם מספקים גם ויטמין E.

לא ניתן להגיב למאמר זה.