איך מבשלים עם פחות קלוריות

קונים בריא > אוכל בריא > כללי > מאמרים נבחרים

מחליפים שקדים בשיבולת שועל ומשתמשים בשמן קנולה במקום במרגרינה. כמה טיפים לבישול ואפייה, שיוכלו לחסוך לכם הרבה קלוריות 
שירות מלב"י

"כל מסע גדול", גורס פתגם סיני עתיק, "מתחיל בצעד אחד קטן". גם אם יש לכם כמה וכמה קילוגרמים להוריד – למה לא להתחיל בקטן, ולבשל עם פחות קלוריות? מומחי "דיאטה קלאב" אספו למענכם כמה טיפים לבישול שכזה. בהחלט אפשר להתחיל בהם.

שומן
: רצוי להשתמש בשמן ולא במרגרינה, וכך נחליף את השומן הרווי והמזיק בשומן בלתי רווי ופחות מזיק. לבישול ואפייה מומלץ להשתמש בשמן קנולה, משום שהוא מכיל כמות קטנה מאוד של שומן רווי. מאוד חשוב להתרגל לא לשפוך שמן ישר מהבקבוק לסיר, ולהתחיל למדוד. על תחתית הסיר זה יכול להיראות לנו מעט, אבל אם נאסוף את השמן נראה שמדובר בכמות לא מבוטלת. מומלץ לצקת את השמן בכפית, ולחשב את הכמות הדרושה לפי מספר הסועדים. הכמות הסבירה היא כפית שמן אחת לכל סועד.

קמח
: מומלץ להשתמש בקמח מלא במקום בקמח לבן. כך יהיו המאפים עשירים בסיבים תזונתיים, שמסייעים בתהליך העיכול ותורמים לתחושה של שובע.

ביצים
: במקום להניח את כל הביצים שלמות, ניתן להפחית את מספר החלמונים (החלקים הצהובים של הביצה, העשירים בשומן וכולסטרול) ולשמור על מספר החלבונים כמספר הביצים הדרוש.

הגודל כן קובע: כאשר מבשלים או אופים אנחנו יכולים לקבוע את גודל דברי המאפה. אפשר לנצל זאת ולהכין מנות קטנות, וכך לחסוך עוד כמה קלוריות.

תוספות עשירות: אם המאפה או התבשיל מכיל גם תוספות כמו אגוזים ושקדים, שעשירות בקלוריות, אפשר להחליף אותן בגרנולה, שיבולת שועל או צימוקים, שיעשירו את הטעם במחיר קלורי נמוך יותר.

אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר:הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
http://www.hashmana.co.il/

לא ניתן להגיב למאמר זה.