איך לשמור על הבריאות בגיל הזהב:

10 הדיברות לדיאטת ההרזיה האולטימטיבית ועוד שתיים בונוס

קטגוריה ראשית > טיפים > כללי

מאת: ליאורה חוברה, דיאטנית קלינית M.Sc.  ומטפלת בתזונה סינית, צמחי מרפא ומסטר NLP להרזיה ולאורח חיים בריא מפתחת שיטת התזונה המעצימה ובה מתאימה לכל מטופל חליפה תזונתית אישית שעושה פלאים

שוב הקיץ כאן, מתנפל עלינו עם החום, הים, הבגדים הקצרים וגם עם שפע הדיאטות. גם מי שהתכסה עמוק בפוך ושקע בשנת חורף  ולא שעה לאזהרות גופו המתעגל, לא יוכל עוד להתעלם ויאלץ לעמוד בפני האמת העירומה. אז דווקא לא בשם הדוגמנות אלא בשם הבריאות התכנסנו כאן כדי לבחור את הדיאטה שהיא הכי הכי. לפני שאתם בולעים גלולות, קוצצים כרוב וחולמים על המראה הרזה כדאי לפשפש קצת בציציות הדיאטה בה בחרתם. אם אתם רוצים לצאת ממנה בריאים כשהייתם אבל רזים יותר, אם לא מתחשק לכם להתעלף מרעב ואם לא תרצו להעטות עליכם שוב את הקילוגרמים שירדתם בעמל רב, אתם במקום הנכון.

 לפני שאתם פוצחים בדיאטה בחנו אותה בזכוכית מגדלת. אם היא עומדת בכל הקריטריונים שהצבנו לה הרי שזאת הדיאטה עבורכם. אם לא, כדאי להמשיך לחפש את הדיאטה על הסוס הלבן ולא להפקיר את גופכם וארנקכן בידי שרלטנים.

1.      שהמחוג יראה פחות מובן שזה התנאי הראשון וההכרחי לדיאטת הרזיה. אבל חשוב להבין כי ירידה מהירה מאוד אינה משתלמת. בדרך כלל משלמים עליה בהמשך ,בתוספת ריבית והצמדה. היא תגרום, קרוב לודאי, לעצירה בהמשך הירידה כמו גם לעליה מסחררת ברגע שתכניסו פירור מיותר לפה. כאשר הירידה מהירה, העור לא מספיק לחזור למימדיו הקודמים (בעיקר ככל שעולים בגיל). תוצאת הלוואי היא קמטים וסימני מתיחה. ככל שעודף המשקל גדול כך תתאפשר ירידה מהירה יותר. כלומר אם משקלך 65 ק"ג, הזמן שיקח לך להשיל 5 ק"ג יהיה ארוך יותר מאשר לחברתך שמשקלה נושק ל -  80 ק"ג.  ככל שזמן הדיאטה מתארך הירידה הופכת איטית יותר למרות הסבלנות שפוקעת. בקיצור ירידה במשקל של ½ – 1 ק"ג בשבוע אצל נשים מגיל 20 ומעלה היא סבירה בהחלט. ו…כן, יהיו גם שבועות ללא ירידה בכלל, אך אם תסתכלו אחורה על הקילוגרמים שירדתם כבר, היאוש יעשה יותר נוח.

 2.      צלחת מאוזנת מאוד אופנתי לבנות תפריט חדגוני. יתרונו היחיד הוא בכך שבגלל השיעמום אוכלים פחות. אבל שיטה זו תקפה לימים אחדים בלבד. אם בדיאטה ארוכת טווח עסקינן, הרי שהתפריט צריך להיות מגוון ולהכיל פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים, מינרלים ומים ביחסים מתאימים. כדי לוודא זאת בדקו שהתפריט מכיל מכל קבוצה : ירקות, פירות, חלבונים (בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב), לחם ועמילנים, שומנים ונוזלים. רצוי לגוון בין סוגי וצבעי המזונות בתוך הקבוצות עצמן. יחסים נכונים בין מרכיבי המזון צריכים להיקבע ע"י דיאטנית קלינית שהיא איש המקצוע היחיד המוסמך לכך.

3.      העיקר  הבריאות  - אם המחיר שתשלמו לאחר הירידה במשקל הוא שיער נושר, ציפרניים מתפצלות, התעלפות בכיכר העיר , חולשה כללית  או שאר מריעין בישין, הרי שהוא גבוה מידי. המלצה זו היא למעשה פועל יוצא מהסעיף הקודם. מכיוון שאם הדיאטה מורכבת נכון, היא לא תגרום לנזקים בריאותיים. כל תהליך דיאטה שגורם להרגשה רעה או החמרה במצב הבריאותי  – מוטב להפסיקו מיד. הרי כפי שאמרנו מטרת הדיאטה היא לעזור לכם להיות בריאים יותר ולא בריאים פחות. התופעה השכיחה התקינה שעשויה להופיע היא מעט עצירות בשבועיים הראשונים שנגרמת כתוצאה מהשינוי בתזונה. אבל היא חולפת תוך זמן קצר.

4.     לא פחות מ – 1000  למרות שנדמה כי ככל שנמעיט כן יטב, אין הדבר כך. ידוע היום בבירור כי הפחתה משמעותית בכמות המזון היומית תגרום לירידה בחילוף החומרים ובכמות הקלוריות המבוזבזת ביום. לכן אם נאכל מעט מידי בסופו של דבר תעצר הירידה במשקל ונקלע למצב אבסורדי ש"גם לא אוכלים וגם לא יורדים". בקיצור – לא לרדת מתחת לקו 1000 הקלוריות.

5.      משענת קנה רצוץהתמיכה חשובה לאין ערוך. תהליך דיאטה ושינוי הרגלים הוא אחד הקשים שיש וכדי לעמוד בו חשוב שנגייס מנגנוני תמיכה. מובן שכדאי להעזר גם בסביבה הקרובה כמו משפחה, חברים וכו'. אבל גם מי שמוכר לנו את הדיאטה צריך לתת תמיכה. זו יכולה להיות תמיכה קבוצתית של מנחה וקבוצה או תמיכה אישית של מטפל. מי ששולח אתכם להתמודד לבד עם הקשיים ולא מציע דרכים לסייע, דן אתכם לכישלון.

6.      תפור על פי מידה חשוב שהתפריט יותאם אישית לאדם, להעדפותיו בענייני מזון, לסדר היום שלו, לאורח חייו, וגם למשקלו הנוכחי. תפריט שבלוני העובר מפה לאוזן או דיאטה אחת המתימרת לתת פתרון לכולם, מתאימה, כנראה רק לחלק מהאנשים. האחרונים אכן יצליחו אבל כל האחרים – לא.

7.      אימרו לא לרעב זהו מיתוס שחובה עלינו לנפץ. מי שחושב שאם הוא רעב סימן שהדיאטה עובדת ,טועה ובגדול. דווקא הרעב הא האויב הגדול ביותר שלכם. על בטן מלאה ניתן אולי לעמוד בפיתוי לפרוסת עוגת קצפת. אבל כשרעבים אוכלים כל מה שזז בסביבה,   ובוודאי שלא שולטים על מה וכמה נכנס לפה. מעבר לכך, רעב ישפיע לרעה על התפקוד היומיומי שלכם, יגרום לכם לחולשה ולעצבנות. בקיצור התפריט צריך להיות בנוי כך שלא תסבלו מתחושת רעב. ב – 2 – 3 שבועות ראשונים של הדיאטה תתכן תחושת רעב שנובעת מניסיונכם להרגיל את הגוף למנות מזון קטנות יותר. אך היא צריכה להעלם  לאחר תקופה זו.

8.      ועל בריאות דיברנו ? זו חוכמה קטנה מאוד להתנות את ההשתתפות בתוכנית הרזיה כלשהי בבריאות תקינה. הרי במקרים רבים גורמת ההשמנה למחלות כמו סוכרת, יתר לחץ – דם, מחלות לב, רמות כולסטרול גבוהות וכו'. דווקא הדיאטה והירידה במשקל הם שאמורים לשפר את המצב. לכן התפריט צריך להיות מותאם לבעיה הבריאותית. גם כאן המוסמכים היחידים הם דיאטנים קלינים.

9.      דיאטה למרחקים ארוכים אם בכוונתכם להפחית ממשקלכם מעל 5 ק"ג הרי שהדבר ייקח זמן. דיאטה מטורפת של ענבים ויוגורט או לחמניות וחמאה תוריד אתכם מהפסים תוך ימים ספורים. התפריט צריך להיות כזה שתוכלו לחיות איתו לאורך זמן. רצוי לכלול בו מאכלים אהובים עליכם במיוחד וכאלה שקשה לכם לוותר עליהם, כמובן במינונים שהדיאטה מאפשרת. רצוי מידי פעם לשנות ולגוון כדי לרענן את התפריט.

10.  שינוישינוישינוי אם כבר כשאתם מתכננים את הדיאטה אתם מתכננים גם כיצד תחגגו לאחריה, חבל על זמנכם ומאמצכם. אם לא תבינו שמה שצריך לעשות זה שינוי בהרגלים לתמיד, תישארו לנצח בנדנדת הירידה והעליה. המחקרים מראים כי מתוך אלה שירדו במשקל רק 5% מצליחים לשמור על המשקל החדש. ואלה שהצליחו הם אלה שעשו שינוי אמיתי בדרך המחשבה ובהרגלי החיים. רצוי להתיחס לדיאטה הבאה שלכם כאל תהליך שינוי הדרגתי ואיטי. הוא לא קורה ביום אחד. בכל פעם משנים עוד הרגל אבל המאמץ משתלם. בסופו של התהליך תגיעו למשקל המיוחל וגם תשמרו עליו. כל מי שמציע לכם שיטת בזק לירידה במשקל שלא שמה דגש על שינוי ומציאת הרגלי חדשים נכונים יותר, מוכר לכם אשליות.

11.  ומה עם אכילה רגשית?  עוד מימי הסבתא הפולניה קשור אצל רובינו המזון לנפש קשר בל ינתק. אצל חלק הקשר יחסית פשוט וניתן לגבור עליו בכוחות עצמינו. אבל, מי שמתמודד שנים ארוכות עם עודפי משקל של מעל 15 ק"ג צריך לחשוב ברצינות על הקשר בין צלחתו לרגשותיו. מי שנושא המשקל מעסיק אותו והוא שבע עליות וירידות של עשרות קילוגרמים כדאי שישקול ברצינות לשלב גם תהליך מעמיק המשלב NLP. במקרים רבים התנהגות האכילה משקפת מצבים רגשיים עמוקים יותר ועד שאלה לא יפתרו, כנראה שגם הדיאטה לא תצליח.  תהליכי NLP מדהימים בהשפעתם על תת המודע ומאפשרים שינוי אמיתי בקלות וביעילות.

12.  אגדות וקסמים  רק בסיפורים– לצערנו הרב עדין לא נמצא הקסם שיהפוך את כולנו לרזים בין ליל (וגם לא לצעירים, בלונדינים עם עיניים כחולות). אם מה שמנסים למכור לכם  נראה  טוב מכדי להיות אמיתי – אתם כנראה צודקים. מי שרוצה דיאטת הרזיה ולא דיאטת הזיה כדאי שיבין שאין ארוחות חינם ואין ירידה במשקל  ללא שינוי אמיתיובעבודה על האכילה הרגשית, הפחתה בכמות המזון, שינוי באיכותו  ופעילות גופנית.

ליאורה חוברה דיאטנית קלינית M.Sc.  ומטפלת בתזונה סינית, צמחי מרפא ומסטר NLP להרזיה ולאורח חיים בריא מפתחת שיטת התזונה המעצימה ובה מתאימה לכל מטופל חליפה תזונתית אישית שעושה פלאים

http://www.liora-houbara.co.il

ערכת הרזיה מהפכנית – לרזות באמת בשיטת התזונה המעצימה

לכל הפרטים

http://tinyurl.com/liorahoubara-info-lirzotbeemet

מוזמנים להכנס לעמוד שלי בפייסבוק ולקבל מתנה שכולה תזונה מעצימה http://www.facebook.com/liora.houbar.diet

לא ניתן להגיב למאמר זה.