לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול:

מאמן כושר אישי – למה לא, בעצם?

קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > כושר בבית > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > כללי > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית מחוץ לבית

מאת יובל שטיין

אם חשבת לעשות דיאטה, לפתח את הכושר הגופני ולעשות שינוי מהותי במצב הבריאותי – בטח שמעת על מאמן כושר אישי. אבל רגע.. זה בטח נורא יקר. האמנם?

גם היום, עבור רבים נראה כי המושג "מאמן כושר אישי" מתקשר אל עושר, יכולת כלכלית ופינוק יתר, פינוק מהסוג שרק אנשים אמידים יכולים להרשות לעצמם.  כמובן שמדובר בשטות מוחלטת ובסדרי עדיפויות (פן אצל הספר ב-500 ש"ח או 3-4 אימוני כושר אישיים אשר בצידם תמורה רבה וצבירת ידע חשוב באימון).

כמנהל צוות הנותן שירות של אימוני כושר אישיים מחוץ לחדרי הכושר וכמאמן כושר אישי בעל סטודיו פרטי לאימונים, אני מאמן ומקבל מגוון רחב של מתפרנסים: שכירים, עצמאיים, פנסיונרים, עשירים, וגם סטודנטים שעובדים בעבודה זמנית. חלקם מתאמנים איתי באופן אישי בין כמה חודשים לכמה שנים.  האם כולם עשירים או אמידים במיוחד? בוודאי שלא!

אז מה בעצם משותף לכולם?

המתאמנים אשר "גילו" את האפשרות לשכור שירותיו של מאמן כושר האישי ללא חברות בחדר כושר כלשהו, במרבית המקרים גילו עולם אחר של כושר גופני – עולם שבו המאמץ וההזעה משתלמים, מצב שבו כיף להגיע להתאמן, האימון הוא מטרה בפני עצמו ולא רק אמצעי לפיתוח הכושר או להרזיה.  במילים אחרות, מתאמנים אלה הבינו כי התמורה להשקעה הכספית וההשקעה הפיזית היא לאין שיעור גדולה יותר כאשר מאמן כושר אישי מעורב בתהליך.

למעשה, חדר הכושר אשר נחשב לרוב לפתרון ה"עממי" יותר וה"שווה לכל כיס"- הפך להיות במקרים רבים השקעה גדולה אשר פעמים רבות (מדי) אין לה כל תשואה. חדר הכושר הפך להיות "ברירת-המחדל" בכל הקשור לפיתוח הכושר הגופני למרבית האוכלוסייה המתאמנת הלא-מקצוענית.

כיצד חדר הכושר יקר יותר ?

חלק מקהל המתאמנים מפיק תועלת רבה מחדר הכושר, אך חלק גדול מאוד מהמנויים של חדרי הכושר אינם מגיעים כלל או שאינם מגיעים בקביעות לחדר הכושר.  בחדרי הכושר הגדולים אחד התפקידים העיקריים של אנשי המכירות ופקידות הקבלה הוא להתקשר יום-יום ללקוחות שלא נראו בחדר הכושר זמן רב, זאת משום שרבים מאבדים את המוטיבציה והחשק להגיע. אם לא די בכך, מתאמנים רבים בחדר הכושר שכבר מתאמצים להגיע – לא מתאמנים באופן שיביא לתוצאות ממשיות.

חלק גדול ביותר מהלקוחות הנרשמים לחדרי הכושר מאבדים תוך זמן קצר יחסית את המוטיבציה להגיע לחדר הכושר מסיבות שונות: מרחק הגעה, עייפות, הסתובבות בין חטובים וחטובות ועבורם זו הופכת להיות השקעה שאין בצידה תמורה אמיתית.

מזווית כלכלית על הנושא נראה כי מנוי שנתי לחדר כושר לאדם עולה 2,500-3,500 ש"ח ובנוסף לכך יש להגיע (נסיעה ברוב המקרים) לחדר הכושר ולבזבז זמן נסיעה וגם דלק.

אם שילמת בממוצע 2,500-3,000 ש"ח ולא השגת את מטרתך – הרי שבמונחי עלות\תועלת שילמת מחיר יקר, יקר בהרבה ממאמן כושר אישי (אשר קרוב לוודאי היה מביא אותך לתוצאות).

במחיר דומה לזה, ניתן לפגוש פעם בשבוע מאמן כושר אישי מקצוען, לקבל שיעורי בית לעוד פעם או פעמיים בשבוע, להיות במעקב תמידי ולקבל מוטיבציה אמיתית ממישהו שבאמת מעוניין בהצלחתך כמוך.

* הפוסט אינו מתייחס למתאמנים אשר לוקחים מאמן אישי בתוך חדר הכושר.

לא ניתן להגיב למאמר זה.