האם כדאי לעשות דיאטה מהירה?:

פסח כהלכתו- עשרת הדיברות לשמירה על משקל תקין

כללי > מאמרים נבחרים

מה נשתנה? -שום דבר בעצם….
שום דבר! כל עוד תתייחסו אל החג הזה כאל עוד משהו בלוח השנה שלכם שדורש את אותה תשומת הלב מכם ונסו להחיל עליו את אותם כללי התנהגות ותזונה רגילים. הפנימו את העובדה כי שגרת תזונה ובריאות כשמה כן היא, שיגרה, ועליכם לעשות ככל שתוכלו על מנת שלא להפר אותה בהתנהגותכם.
ערב ליל הסדר קרב ובא, מה לא לאכול?
ובכן, נסו לראות בארוחת החג ארוחת ערב רגילה. נכון, יש שם מאכלים רבים שאתם אוהבים באופן יוצא דופן והופעתם על שולחן החג שלכם הם חד פעמיים. זו זכותכם להתפנק אבל נסו שלא לבנות בילד- אפ מיותר. אין צורך ל"צום" לפני הארוחה ואחריה, זה מיותר, אתם מפרים את האיזון התזונתי שלכם וגורמים לעצמכם נפילות סוכר מיותרות.
מצה?
עבור מי מכם שאכילת מצות היא מצווה או כורח הכרחי, נסו להמעיט בהן או במאכלים המכילים אותן. אין לנו הרבה מילים טובות לומר לכם על מצות. ערכן התזונתי נמוך והערך הקלורי שלהן גבוה במיוחד. מצה מכילה 130 קלוריות ושווה לשתי פרוסות לחם.
גודל המנה?
נכון, הכול טעים, אבל זו לא סיבה לאכול יותר ממה שאתם אוכלים בדרך כלל. רוצים לאכול מהכול? זה אפשרי כל עוד תחשבו את המנה שלכם באופן הרגיל. קחו מעט מכל דבר באופן שסך הכול גודלה לא יעלה על גודל ארוחה רגילה.
דגים, בשר או פשטידות?
הכל אותו הדבר כבר אמרנו?, נסו לשמור על ערכים תזונתיים נכונים ואיכלו ביחס של 80% חלבון, כלומר דגים ובשר ו 20% בלבד של פחמימות. העמיסו על הצלחת ממגוון הירקות הנמצאים על השולחן ובחרו בסלטים דלי קלוריות במיוחד.
ספורט?
אתם בחופש לכבוד החג? זה בדיוק הזמן לא להיעדר ממכון הכושר שלכם. לא צריכים להיות לכם תירוצים גדולים מדי להיעדר ממנו. אין לכם לזמן לחדר הכושר בשל עומס אירועים משפחתיים. נסו ללכת ברגל כמה שיותר. קחו את הילדים לטיולים ארוכים ופשוט חלצו עצמות מיד בסיום כל ארוחת חג ככל שזה ניתן.
ארוחת החג האחרות?
אין ברירה, זו היא עת משפחתית, וצריך ללכת להרבה מאד ארוחות. את אותם כללי התמודדות אשר שמרתם לארוחת ליל הסדר או לכל ארוחה אחרת, שימרו גם בארוחות הללו. נסו לראות בארוחות אלו חלק מסדר היום התזונתי הרגיל שלכם ולא את "הארוחה האחרונה" שבה עליכם לטרוף מכל הבא ליד. אתם תופתעו מהתוצאות.
דלגו על ארוחות תכופות מדי?
אין שום סיבה להיענות לכל ההזמנות שאתם מקבלים אם אתם חשים שזה מאיים על סדר היום התזונתי שלכם. אתם מרגישים שאתם אוכלים יותר מדי, זהו בדיוק הזמן לבחור את אחת מארוחות החג שאפשר ל"וותר" עליהן, הרי ראיתם את הדודה כבר בליל הסדר…
יוצאים לטיולים?
הערכו לכך מראש. קחו עימכם אוכל מוכן מהבית והשתדלו להמעיט בביקורים במסעדות. אין סיבה לפרוק כל עול. טיול אינה סיבה לחגיגה במסעדה. והחגים גם כך מספקים לכם ארוחות עשירות במיוחד. אין צורך להוסיף פיתוי על פיתוי. היערכו מראש והכינו איתכם את הצידה ליום הטיול והימנעו מעצירה במקומות אכילה. תפסו פינה שקטה ואיכלו בנחת. המסעדות גם כך צפופות מאד בחגים וקשה ליהנות בהן.
מנגל משפחתי?
זה בסדר גמור! הקפידו לאכול מנות קצובות של בשר, לא מנות גדולות מדי. הימנעו מסלטים משמינים עתירי מיונז. שמרו על תכולת חלבונים גבוהה של הארוחות ולא תצאו בנזק רב.
והכי חשוב, כדאי תמיד לזכור. החגים הבאים עוד לפנינו…

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית בריאטרית בכירה, מנהלת מלבי – מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר.
אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד.
טל:03-5221717 או 03-5228088
http://www.hashmana.co.il
drraziel@zahav.net.il

לא ניתן להגיב למאמר זה.