לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול

קטגוריה ראשית > תזונה נכונה > אבות המזון, ירקות ופירות > קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > טיפים > טיפים אקראיים > כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול

20.12.12

ישנם מאכלים רבים שיש להם מוניטין תזונתי רע, או שהרבה חושבים כי הם מזיקים לבריאות שלנו. ריכזנו כאן 9 מאכלים עם מוניטין תזונתי רע, שלמעשה צריך וכיף לאכול אותם ואין סיבה להימנע מהם. חדשות טובות.

חמאת בוטנים

מוניטין: חמאת בוטנים זה משמין!

חדשות טובות: חמאת בוטנים אכן עשירה בשומן, אך אין זה אומר שהיא משמינה. חמאת בוטנים היא מקור מרוכז של קלוריות אז לא צריך להגזים ולצרוך ממנה בכמויות. אולם, אין צורך לאכול הרבה חמאת בוטנים כדי להנות ממנה. 1-2 כפות אחת של חמאת בוטנים מכילה כ-90 קלוריות (זה מספיק למריחת לחם). יתרה מכך, חמאת בוטנים מספקת לגוף חלבון, חומצה פולית וויטמין B, החשוב להתפתחות תאים חדשים ובריאים בגוף.

ביצים

מוניטין: מקור משמעותי לכולסטרול, חלמונים מזיקים לבעלי בעיות לב.

חדשות טובות: האחראים לכולסטרול בדם הם שומנים רוויים ושומני טראנס. יתרה מכך, ביצים מספקות תחושת שובע- אנשים שאוכלים בארוחת הבוקר ביצה מרגישים שבעים יותר ואף אוכלים פחות בארוחת-הצהריים. חלמונים מכילים בתוכם חומרים המסייעים למניעת עיוורון בגיל המאוחר.

קפה

מוניטין: גורם לעצבנות, מפריע לשינה ופשוט לא טוב לנו.

חדשות טובות: תרכובות קפה וקפאין עשויים להפחית את הסיכויים לשיטיון, סכרת וסרטן הכבד. היתרונות הללו קשורים לשתיית 2-4 כוסות ביום של קפה. אולם, צריכת קפה כן יכולה לגרום לעצבנות, מי שמבחין שזה מה שקורה לו בעקבות צריכת קפה, צריך לקצץ בכמויות שהוא שותה. נשים בהיריון צריכות להגביל את צריכת הקפה ללא יותר משתי כוסות ביום בזמן ההיריון ו/או הנקה (ראוי להתייעץ על-כך עם רופא לפני).

לחם

מוניטין: מפוצץ בפחמימות ולא טוב בשבילנו, משמין.

חדשות טובות: אכילת לחם אינה מזיקה- אכילת יותר מידי סוגים של דגנים היא הבעיה. מעבר ללחם מלא 100 אחוז מחיטה מלאה (או לחם מדגנים מלאים אחרים), הוא אחת הדרכים לצריכה נכונה של לחם. נמצא גם כי אנשים האוכלים לחם מדגנים מלאים חיים זמן רב יותר.

שוקולד

מוניטין: שוקולד מכיל הרבה שומן וסוכר וכמובן שאם הוא כזה טעים הוא בטוח לא בריא.

חדשות טובות: שוקולד מריר מכיל בתוכו נוגדי חמצון שיכולים להועיל לבריאות הלב וכלי הדם. כמובן שכל צריכה של מזון מסוים צריכה להיות במינון הגיוני ובאופן מאוזן עם שאר אבות המזון, אחרת מדובר בקלוריות מיותרות. בחרו שוקולד מריר בעל 60 אחוז קקאו ומעלה ואכלו מספר קוביות לאחר הארוחה כקינוח.

תירס

מוניטין: למרות שתירס זה סוג של ירק, הוא לא מכיל בתוכו חומרים מזינים.

חדשות טובות: תירס מזין. תירס מכיל 4 גרם סיבים בכוס אחת של גרעינים. כמו שאר הירקות הצהובים והירוקים, גם התירס הוא מקור טוב לחומרים נוגדי חמצון.

אגוזים

מוניטין: מלאים בשומן!

חדשות טובות: אגוזים אכן מלאים בשומן, אך בשומנים הטובים לבריאות הלב ושהינם בלתי רוויים. אגוזים ובוטנים (קטניות) יכולים לספק חומרים בריאים אחרים אשר תלויים בסוג האגוז. למשל: פיסטוקים עשירים בנוגדי-חמצון ששומרים על עיניים בריאות, שקדים ואגוזים מספקים וויטמין E בכמויות משמעותיות יחד עם אומגה 3- בריא ללב ולריאות. כמובן ששוב חוזר פה כלל המינון, ישנן בסביבות 160-200 קלוריות לכל גרם אגוזים.

תפוחי-אדמה

מוניטין: מעלה את הסוכר בדם ובאינסולין, לא מתאים לחולי סכרת והינו בעל ערך גליקמי גבוה (GI).

חדשות טובות: תפוחי אדמה הן מקור טוב לסיבים תזונתיים, אשלגן וויטמין C.אכילת תפוח-אדמה כשלעצמו לא משנה את הערך הגליקמי בגוף. בהוספת שמן זית לתפוח- אדמה, יש סיוע בהאטת ספיגת פחמימות תפוח- האדמה.

בקר

מוניטין: מלא בכולסטרול ושומן רווי, לא מתאים לאנשים בעלי בעיות לב.

חדשות טובות: בשר בקר טחון רזה מהווה מקור דל-שומן לחלבון וברזל, מינרלים חיוניים להשגת חמצן מהריאות לתאים ובכל הגוף. סוגי סטייקים רזים: פילה מיניון, סינטה, סטייק צלע. במידה ואתם לא זוכרים את שמות הסוגים בחרו סטייקים בעלי גוון אדום עמוק ובעלי כמות שומן קטנה יחסית.

חדשות טובות או לא?! תהנו.

לא ניתן להגיב למאמר זה.