איך לשמור על הבריאות בגיל הזהב:

אימון משקולות מול קרדיוואסקולארי: מה שורף יותר קלוריות?

קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית למניעת מחלות

מאת: אמנו, מאמן כושר והרזייה.

אימון משקולות מול קרדיו: מה פועל באופן הטוב ביותר עבור שריפת שומן ויותר קלוריות?  הממ … שאלה טובה.

אימון כוח הוא הכרחי לשמירה על קצב חילוף חומרים גבוה

צולם ע"י Glenn Francis

אני מגזים כשאני אומר כי מדינות יצאו למלחמה על הנושא הזה, אבל אני עושה את זה כדי להדגיש את המחלוקת שלה. תנו לי רק להתחיל באומרי כי שניהם משרתים את המטרה שלהם ויש להם יתרונות בלעדיים שלהם. השאלה האמיתית היא, "מה הן המטרות שלך?" הגדרה של מה שאתה מנסה להשיג יקבע איזה מודל הכי מתאים לך.

אימון אירובי או אימון משקולות?
באופן אידיאלי הייתי אומר שאימון אירובי (קרדיוואסקולארי) הוא ההימור הטוב ביותר שלך כדי להשיג את הכושר הכללי ושריפת הקלוריות. תרגילי אירובי מחזקים את הלב והריאות.

לינקים אירוביים במיוחד:
אימון אירובי לירידה במשקל
תרגילים לגוף חטוב בקיץ
ריקוד אקזוטי ומחטב מטהיטי

עם זאת, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת. אחרי גיל 20, גופנו מאבד 150 – 250 גרם של רקמת שריר בשנה. זה גורם כמובן לירידה בכוח, כפי שהיינו מצפים. אך ירידה בכמות השריר משמעה גם האטת קצב חילוף החומרים אשר מתורגמת לעליה במשקל. כדי לאזן את האפקט הזה, חייבים להכניס לאימונים גם אימוני כוח. אימון כוח מהווה את הדרך הטובה ביותר לשיפור חילוף החומרים שלך, לשרוף שומן ולשמור על טווח הרזיה ארוך. ללא בניית שריר יהיה לך קשה יותר לשמור על שריפת קלוריות יומיומית תוך הגברת קצב חילוף החומרים. נכון,  פעילות אירובית תשרוף קלוריות ישירות, יותר מאשר בכל הפעלה של הרמת משקל, כי היא עבודה רציפה, אך אימון משקולות יגרום לשרירים שלך לגדול. מה שכאמור, יגדיל את חילוף החומרים היומיומי. תוכל לשרוף יותר קלוריות במהלך היום, אפילו במנוחה מוחלטת.

אני יכול לראות כמה נשים מפנה את האף שלהם למעלה למשמע גוף שרירי, נפוח וגדול יותר. עבודה נכונה על השרירים, תבטיח בניית שריר מעוצב ולא שריר נפוח אשר יגרום לך להראות "גדולה יותר". איך עושים את זה? בכל אימון כוח, יש לבצע את אותו סט במס' גבוה של חזרות עם משקולות קלים. ניתן גם לבחור סטים שונים בכל אימון. האופציה השניה היא לבחור במס' חזרות נמוך עם משקלים כבדים יותר, ולנוח יותר בין הרמה אחת לאחרת.

אימוני כוח לבחירה:
כמה דקות של כושר עם מלי אנקרי
תרגילים לחיטוב הישבן
אימון פילאטיס לעיצוב הישבן והירכיים

כדאי להתייעץ עם מאמן הכושר של המכון בו הנכם מתעמלים לגבי מס' הקילוגרמים המומלצים לכם, אישית, בכל תרגיל. בסופו של דבר, כל קילוגרם של מסת גוף רזה, הכולל שרירי השלד, שורף כ 35-50 קלוריות ביום במנוחה מוחלטת.

אז אם אתה רץ כמו עכבר מעבדה כדי לרדת במשקל, תוכל להגיע לשם מהר יותר וביעילות רבה יותר אם להוסיף קצת אימוני כוח ותרגילים. הייתי אומר עבור האדם הממוצע, 2-3 אימוני כוח שלוש פעמים בשבוע ואימון אירובי 3-5 פעמים בשבוע הוא אידיאלי.

זכרו: אתם יכולים לשרוף מספר קלוריות רב ככל שתרצה עם פעילות גופנית, אבל אם אתם אוכלים אותם בחזרה, לא תוכלו לרדת במשקל.

הערות: תרגילים מסוימים הם בדרך כלל עבור אדם שנמצא בכושר ופעיל. אם אתם סובלים מכאבי פרקים, או סובלים מבעיות לב, יש להיוועץ ברופא לפני התחלת פעילות גופנית שגרתית. אחרת, כדאי לחפש מאמן אישי מנוסה עבור השיטות הנכונות לך ועבורך.

לא ניתן להגיב למאמר זה.