איך לשמור על הבריאות בגיל הזהב:

נהנים ושורפים קלוריות בלי מכון כושר

קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות > דיאטה ללא דיאטה > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית למניעת מחלות > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית מחוץ לבית

מאת: מערכת Diet

ידוע שפעילות גופנית מספקת טווח רחב של יתרונות, כולל הפחתת הסיכון למחלות לב ושבץ, שליטה על משקל הגוף והעלאת תחושת הרווחה והבריאות הנפשית.

לגינון יש יתרונות כפולים ומכופלים: יופי של ירקות ביתיים, ושריפת קלוריות.

לגינון יש יתרונות כפולים ומכופלים: יופי של ירקות ביתיים, ושריפת קלוריות.

לצערנו, עבור רבים מאיתנו, מציאת הזמן להתאים תרגילים גופניים ללוח זמנים עמוס איננו קל. אולם, אם בלתי אפשרי עבורנו להקציב 30 דקות ביום לאימון גופני, אל תוותר. ניתן להשיג את המכסה היומית על ידי עשיית 3 תרגילים קצרים הנמשכים 10 דקות או יותר.

כדי להבטיח שאנחנו עושים מספיק למען בריאותנו ושורפים מספיק קלוריות במהלך האימון, עליך להרגיש שגופך חם מהרגיל, נשימתך מהירה יותר מהרגיל והדופק שלך עולה במעט.

הנה כמה רעיונות לשילוב פעילות גופנית בשיגרת היומיום שמסבים גם הנאה צרופה:

אהבו את גינתכם:

ניכוש עשבים, חפירה וטיפול בגינתך נחשבים לפעילות גופנית מתונה, כאשר הדופק עולה במעט והגוף חם יותר במהלך הפעילות. גינון במשך 10 דקות שורף 35 קלוריות.

שחקו עם הילדים:

"לך לרכוב, שחק כדורגל או קפוץ בטרמפולינה" אומר פרופ' קן פוקס מאוניברסיטת בריסטול, מחלקת תזונה ומדעי הבריאות. מציאת זמן במהלך השבוע לפעילות עם ילדיך, מסייעת לשמור על כל המשפחה בכושר. פרופ' פוקס גם בעד גינון ומציע לשתול פינת ירקות, והבונוס הכפול בכך, הוא הן בגינון לצורך הפעילות הגופנית והן בלימוד הילדים על תזונה בריאה ורעננה, גם הירקות יהיו אורגניים…

דילוג וניתור לשמירה על כושר:

דילוג הוא טוב ללב, לעצמות ולקואורדינציה, ואינו דבר יקר. כל שצריך זה חבל לניתור, בגדי אימון טובים ומרחב בטוח, ללא אנשים קרובים. ניתור ישרוף בדרך כלל בין 70 ל-110 קלוריות בסדרה של 10 דקות ניתור, בהתאם לרמת האינטנסיביות של האימון.

החליפו את הספה למען רכיבה על אופניים:

אם אתה לא מהמתאמנים הבולטים בחדר כושר, למה לא להציב אופניים נייחים מול הטלויזיה? תפדל מול התוכניות האהובות עליך ולפני שתרגיש תעבורנה 10 דקות. גם הליכון יכול לשמש כמכשיר כושר מתאים. 10 דקות של רכיבה מתונה על אופניים תשרופנה 62 קלוריות, ובהליכון תשרופנה 97 קלוריות.

השתמשו במדרגות:

מדהים בכמה מדרגות תיתקל במהלך היום, ושימוש בהם במקום במעלית מסייע לשריפת קלוריות בנוסף לאימון הרגליים והישבן. טיפוס על המדרגות שורף בערך כפול קלוריות מאשר הליכה, ו-10 דקות של טיפוס במדרגות יסייע בשריפת 70 קלוריות.

10,000 צעדים שנמדדו באופן יומיומי יכולים להבטיח תוצאות.

10,000 צעדים שנמדדו באופן יומיומי יכולים להבטיח תוצאות.

תתחילו ללכת:

הליכה היא אחת הדרכים הקלות להתאים תרגול מרענן ליומך. התהלך סביב הבלוק בסביבתך במהלך הצהריים, קח את הילדים לבית הספר או טייל עם הכלב. מחלקת הבריאות ממליצה שתתמיד ללכת 10,000 צעדים ליום. נסה להשתמש במד צעדים על מנת שתדע כמה צעדים הלכת. אתה עשוי לשרוף 35 קלוריות ב-10 דקות הליכה.

תרקדו לתוך הלילה:

ריקוד בשיעור או בבית בשילוב אוזניות, הוא כיף גדול ואימון טוב. אם אתה נהנה ממה שאתה עושה, סביר יותר שתתמיד בכך ותשיג את יעד 10 הדקות. אם אתה נהנה בשיעור, תמצא באימון הקבוצתי כדרך טובה להגברת המוטיבציה. 10 דקות של ריקוד אירובי שורף 65 קלוריות.

אימון בעבודה:

ישיבה על כסא כל היום איננה הדרך המומלצת לשמור על הכושר. אולם יש דרכים להתאים תרגול לחיי המשרד שלך.

• הליכה לעמיתך לצורך מתן הודעה, במקום שליחת מייל.

• עלייה במדרגות ולא במעלית.

• שימוש בשירותים בקומה העליונה.

• שימוש בטלפון אלחוטי כדי לדבר וללכת במקביל.

• קביעת פגישות בהליכה עם עמיתים.

כל פעילות כזאת עשויה לסייע לשריפת 35 קלוריות ב-10 דקות.

חנה ולך:

אם הינך חייב לנהוג לפגישותיך, אינך חייב להפסיד אימון גופני. בעת החניה, חנה את מכוניתך במרחק מה מהיעד והמשך את שאר הדרך בהליכה. בעת עשיית קניות, חנה את מכוניתך רחוק מהחנות, ותרוויח מהבונוס הנוסף של המרחק את יתרון סחיבת השקיות בחזרה לחנייה.

ניתן לשרוף 35 קלוריות בכל 10 דקות של הליכה, ויותר מכך, אם סוחבים שקיות כבדות באותו הזמן.

נקה ותרוויח קלוריות:

עבודות משק הבית אולי אינן כל כך מהנות, אך הינן טובות לליבך. קרצוף, טאטוא, שטיפה, שאיבת אבק וכד' עשויים להיחשב לאימון גופני מתון. בכל 10 דקות של ניקיון ניתן לשרוף 33 קלוריות, וב- 10 דקות של גיהוץ ניתן לשרוף 15 קלוריות.

*כל מיכסת הקלוריות המפורטת במאמר זה תלויות במשקל ובמין. למחשבון הוצאה קלורית יומית לפי משקל ומין לחצו כאן:

לא ניתן להגיב למאמר זה.