כיצד להתמיד בדיאטה?:

דיאטת צירופי מזונות – "רזה לתמיד"

קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות > דיאטות לפי סוגי מזונות > קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות

מאת: מערכת "Diet".

הרעיון של דיאטת הצירופים תפס תאוצה בשנות ה-80 כאשר פורסם הספר "רזה לתמיד" ע"י הארווי ומרלין דיאמונד.
בשיטה זו לא חשוב רק מה אוכלים, אלא מתי אוכלים ואילו צירופי מזון הם אופטימליים.

לארוחת הבוקר מומלץ לאכול פירות ומיצי פירות

לארוחת הבוקר מומלץ לאכול פירות ומיצי פירות

צירופי מזון טובים הם חלק מתזונה נכונה עם אוכל בריא יותר. הצירופים השונים חשובים מאוד לספיגה יעילה של המזון ומרכיביו, חילוף חומרים מאוזן והוצאה נכונה של חומרי הפסולת. כן, השיטה פועלת בהתאמה לתהליכים הטבעיים של הגוף ובכך עוזרת לגוף לשמור על כוחו , להנות מויטליות (חיוניות מירבית) ולקבל גם תזונה לריפוי טבעי אשר דוחה מחלות.

1+1= ? מדוע להפריד מזונות?
דיאטת צירופי המזון מבוססת על התיאוריה שסוגי מזון שונים מתעכלים בגוף בצורה טובה יותר, כאשר לא מערבבים ביניהם וכאשר הם נאכלים בשעות מסויימות. כאשר מערבבים ביניהם, ישנו קושי בעיכול. המזון שוהה יותר זמן בקיבה ובמעי, ובמקום להבטיח פירוק יעיל של המזון וספיגה טובה שלו, יש חשש לתסיסה (חלקה אלכוהולית) ורעילות במערכת העיכול. הצטברות של תוצרי הפירוק (מטבוליטים) רעילים יוצרים עומס על מערכות הניקוי (כבד, כליות, מעיים).הם נכנסים לאיברים השונים בגוף ופוגעים בתיפקוד התקין שלהם, מה שמביא בסופו של דבר, למחלות. בנוסף לכל הצרות, המטבוליטים הרעילים בוחרים להקשר דווקא לתאי השומן (כדי לגרום כמה שפחות נזק לאיברים חשובים), ובכך גם גורמים להשמנת יתר.

עקרונות דיאטת הצירופים:
מה לאכול?
ההמלצה היא לאכול יותר "מזון חי". מזון חי כולל פירות וירקות טריים. מזון ש"אינו חי" מוגדר כחלבונים ועמילנים (פחמימות) המעמיסים על העיכול. כדי לרדת במשקל יש לשמור על איזון של 50-50 לפחות בין שני הסוגים, או לצרוך יותר מזונות חיים.

מחפשים מתכוני בריאות?
נסו את המתכון לסלט עגבניות ועשבי תיבול
או את המתכון לסלט גזר
אולי מתאים לכם סלט המשלב חלבונים- מתכון לסלט עוף מוקפץ וירקות טריים
לארוחת הבוקר – פינוק אמיתי, מתכון לסלט פירות חם

על הבוקר
על פי מחברי הספר, גופינו מבצע באופן טבעי ניקוי רעלים עד 12:00 בצהריים ועל כן, מרגע ההשכמה ועד 12:00 בצהריים מותר לאכול רק פירות, או לשתות מיצי פירות טבעיים סחוטים וחליטות צמחים. הפירות מזינים את הגוף ומנקים אותו ע"י מים ונוזלים, וכן ע"י סיבים תזונתיים. פירות יש לאכול רק עם פירות אחרים ולא לשלב עם מזונות נוספים.

צהריים
בארוחת הצהריים והערב (עד 20:00) אפשר לבחור מה שרוצים לאכול, כאשר הכלל הוא לא לערבב בארוחות הללו חלבונים ופחמימות.

1+1=  להיות "רזה לתמיד":
1. חלבונים (קטניות, אגוזים, זרעים, בשר, דגים, עופות) ועמילנים או פחמימות (דגנים, פסטה, לחמים, דגנים, אורז, גזר, וכ"ו)  יש לאכול בארוחות נפרדות.
כל אחד מסוגי המזון הללו ניתן לשלב עם ירקות, אך לא אחד עם השני.
ניתן לאכול חלבונים עם ירקות בארוחה אחת, ועמילנים או פחמימות ניתן לשלב עם ירקות בארוחה אחרת.
חלבונים מסוגים שונים יש לאכול בנפרד:
לא לאכול חלבון מן החי עם חלבון מן הצומח כמו בשר עם חלבון סויה.
לא לאכול חלבון מן החי עם חלבון מן החי מסוג אחר: למשל בשר עם ביצה או דג או טונה. החלבון הוא רכיב המזון מורכב מאוד וספיגתו מתמשכת יותר מכל מזון אחר.
2. ניתן לשלב פירות עם שקדים ואגוזים למיניהם עם חסה, גזר, מלפפון ואבוקדו אך אין לצרף אבטיח או מלון לפירות אחרים.
3. חלב ומוצריו יש לאכול בנפרד או עם ירקות. המקורות הטובים ביותר לסידן הם: שומשום (טחינה), אגוזים, גרעינים מסוגים שונים וכן פירות יבשים.

ערב (אחרי 20:00)
לא מומלץ לאכול מזון הדורש עיכול רב. ניתן לאכול פירות, לשתות מיצי פירות או להכין חליטות צמחים.

מתי לאכול? המתנה שבהמתנה (זמן עיכול)
לכל סוג מזון יש קצב עיכול אחר, ולכן יש להמתין לאחר אכילה של סוגי מזון שונים ועד הארוחה הבאה.
סלט או ירקות טריים – שעתיים
ארוחה ללא בשר – 3 שעות
ארוחה עם בשר – 4 שעות
ארוחה עם צירופי מזון שאינם מומלצים – 8 שעות.
לא מומלץ לשתות בזמן הארוחה. יש להמתין כשעה.

לחצו לתפריט דיאטה יומי לדיאטת הצירופים

פעילות גופנית:
פעילות גופנית מומלצת מאוד והכי טוב מוקדם בבוקר.

פילאטיס מגמישה שרירים ומחזקת את הגוף, כדאי לנסות!
לא לשכוח לנשום! אימוני יוגה מעוררים את האנרגיה בגוף ומכניסים חמצן לתאים.
מחפשים סיבות להתאמן? פעילות גופנית מונעת סוכרת.

בעד דיאטת הצירופים:
* הדיאטה אינה דורשת ספירת קלוריות ומומלצת כדרך חיים.
* הדיאטה מומלצת ע"י מטופלים רבים כשיטת הרזיה שעובדת.
* ניקוי הגוף מרעלים מחזק אותנו ומונע מחלות.
* כמעט כל המזונות מותרים, פשוט בצירופים הנכונים.

נגד דיאטת הצירופים:
* אחת הבעיות עם דיאטת הצירופים היא שאין הוכחות מדעיות שהדיאטה באמת עובדת.
* מתנגדים נוספים טוענים שמרבית האוכלוסיה מסוגלת לעכל מאכלים שונים בו זמנית ללא בעיה, כך שהדיאטה הזו מיותרת.
* רוב הצירופים המקובלים במסעדות ובבתים הפרטיים הם כאלו המערבבים פחמימות וחלבונים, למשל: עוף ותפו"א, בשר ואורז וכד'.
* מאחר ולא ניתן לשלב פחמימות וחלבונים, הנטיה של רוב האנשים היא לבחור אחד מהם על פני השני לאורך זמן. כאשר רובם יבחרו בפחמימות (מזונות עמילניים) ולאו דווקא חלבונים, מאחר ופחמימות ממלאות יותר את הבטן. עובדה זו יכולה ליצור חסרים תזונתיים בויטמין B12, חלבון, סידן, אבץ, וויטמין D.
* שילוב של פחמימות וחלבונים מועיל כשמדובר באינדקס גליקמי. כאשר חלבונים ושומנים נצרכים יחד עם עמילן או פחמימות, קליטת הפחמימות בגוף מואטת, רמות הסוכר נותרות יציבות בדם ואין הפרשה מוגברת של אינסולין.
*אכילת פירות ומיצי פירות אינם מומלצים לחולי סוכרת על בסיס יומיומי.

לא ניתן להגיב למאמר זה.