מתח – גורם להשמנה?

קונים בריא > אוכל בריא > כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

מאת: דנה אורן – אימון אישי להרזיה

מתח הוא לא בהכרח רע, הרבה פעמים אנחנו זקוקים לו ויש לו תפקיד, בכבישים, בסרטי אימה וכו'. אך בחברה המערבית אנחנו נמצאים במתח תמידי, הקצב המהיר, העבודה הקשה והמלחיצה מדי, הציפיות הלא מציאותיות גם מגברים וגם מנשים, אנשים פשוט לא מצליחים לחוות מספיק שקט ושלווה. אז מה זה עושה לגוף שלנו?

הקורטיזול (הורמון המתח) עולה, הקורטיזול מעלה את רמות הסוכר בדם, אנחנו לא מנצלים את האנרגיה הזו והסוכר העודף הופך לשומן, רמות הסוכר צונחות ויש תשוקות למתוקים ופחמימות.

מתח כרוני מסוכן לבריאות ומקושר להמון מחלות: אנגינה, אסטמה, מחלות אוטואימיוניות, סרטן, מחלות כלי דם ולב, הצטננות, סוכרת מבוגרים, דיכאון, מיגרנות, כאבי ראש, הפרעות הורמונאליות, מחזור לא סדיר, PMS, דלקת פרקים ניוונית, כיבים, אולקוס, קוליטיס.

האם אתה במתח כרוני?

האם אתה מרגיש חרדה על בסיס קבוע?, האם השרירים נוקשים וכואבים?, האם אתה סובל מכאבי ראש או מיגרנות חוזרים?, האם אתה חסר סבלנות כלפי אחרים?, האם אתה מתרגז בקלות?, האם את מרגיש עייף כלהזמן?, האם קשה לך לישון? האם אתה סובל מבטן רגישה או הפרעות עיכול?

דרכים שכיחות להתמודד עם מתח: אכילה – הצפת הדם בסוכר מרגיעה לזמן קצר, עישון, אלכוהול, טלוויזיה, בזבזנות, התנהגות וולגרית ותוקפנית, התמכרות לתרופות.

אם נוריד בצורה נכונה את רמת המתח בחיים יהיו לנו הרבה פחות מחלות, תהיה ירידה הרבה יותר מהירה של שומן, נהיה יותר מאושרים ורגועים,ויהיה לנו יותר קל לשמור על שינויים בעיקר של ירידה במשקל.

דרכים להתמודדות עם מתח:

יש לקחת אחריות על רמות המתח שלנו, לא הסיטואציה או האנשים מסביבנו גורמים למתח אלא הפרשנות שלנו למה שקורה.

ניהול זמן – בחירת סדר עדיפויות.

הכנת סדר יום ולא להתנהל בשיטת "כיבוי שריפות".

האצלת סמכויות.

לטפל במערכות היחסים, כל ריב במערכת יחסים מעלה לחץ דם ל – 130.

פעילות גופנית קבועה: הליכה, פילאטיס, יוגה או כל מה שמסב נו הנאה ולא סטרס.

שיטות הרפיה: נשימות, מדיטציה, דמיון מודרך.

הקשבה למוסיקה.

זמן איכות עם המשפחה.

יציאה לטבע.

עיסוי.

מודעות עצמית ואינטיליגנציה רגשית.

קריאת ספר.

הליכה לחוג באופן קבוע.

תזונה מומלצת: להוריד פחמימות פשוטות, לצמצם סוכר וקמח לבן ולהמעיט בפירות. להחליף קפאין בתה צמחים. להמעיט בשתיית אלכוהול. להוריד מלח. לנשנש ירקות, ומעט אגוזים. ארוחות לא מסודרות ובעמידה מעלות סטרס.אוכל אלרגני יגרום לאלרגיות מוגברות בזמן סטרס.

דנה אורן – אימון אישי להרזיה

 

www.danadietcoach.com

לא ניתן להגיב למאמר זה.