איך לשמור על הבריאות בגיל הזהב:

עם הדיאטה בא התיאבון לחידוש המטבח

קונים בריא > אוכל בריא > כללי > מאמרים נבחרים

מאת: שרון

בעולם של היום אנו מבינים כי אחד המרכיבים החשובים ביותר בשמירה על בריאותינו היא לסגל אורך חיים תזונתי בריא. רבים מבין אלו שעברו את השינוי מתזונה שמנה, אוכל מהיר ורווי בשמן, דברי מתיקה ללא הגבלה לתזונה בריאה יותר יצרו שינוי בעוד תחומים בעוד מלבד האוכל.

חלק מהאנשים שעברו בהצלחה תהליך דיאטה מבוקר עם למידת תזונה נכונה, יוכלו להעיד כי לאחר ירידה במשקל גדל הרצון לרכישת בגדים, חלקם האחר יעיד כי הרגשת הקלילות גרמה להם לפתע לרצות לצאת יותר מהבית , לבלות, לנסוע, לטייל ולרקוד. יהיו גם כאלו כי שאורך החיים החדש והביא גרם להם לרצון להכניס לחייהם ספורט ופעילות גופנית. כך או כך כולם יאמרו פה אחד כי שינוי אורח החיים נפרש על פני יותר מאשר רק באוכל.

הרגלי התזונה החדשים מחייבים אותנו להיערכות אחרת מאשר היינו רגילים קודם. אחד הדברים הדומיננטיים ביותר הוא בילוי זמן ארוך יותר במטבח. חסר הגיון ככל שזה יישמע, דווקא כדי להשיל קלוריות אנו צריכים לבלות יותר במטבח.

אך הפעם הבילוי הוא מעט שונה, בעבר בילוי במטבח היה כדי להוציא מהארון חטיפים, או לנשנש עוגיות ואף להכניס פיצה או ג'חנון לתנור. עכשיו אנו עמלים על חידוש המטבח וארגונו מחדש.

כמה טיפים לחידוש המטבח והתאמתו לאורך חיים בריא:

טיפ ראשון- כמובן שההמלצה הטובה ביותר היא לא להחזיק בבית "אויבים" כמו חטיפים ומתוקים אבל בפועל, לא תמיד הדבר אפשרי. לעיתים ילדים, אורחים, שוהים נוספים בבית מצריכים אחזקה של המאכלים הללו. ולכם חטיפים ומתוקים שייכים לארונות הגבוהים. לפני השינוי התזונתי, ארון החטיפים והמתוקים תמיד היה במרחק קצר של שליפת היד והוצאת הפריטים מהארון. כיום אנו נבחר את הארון המרוחק והגבוה ביותר אשר נגישותו אינה קלה. זאת כדי להאריך כמה שיותר את הדרך אליו, הדבר ייתן לנו זמן לחשוב האם זה באמת שווה והכרחי להגיע לשם.

טיפ שני- ערכו שינוי במטבח כך שייצור בכם רצון לשהות בו. שהייה במטבח אינה חייבת להביא עימה נשנוש או אכילה סתמית, היא יכולה לגרום לנו להיות יצירתיים ולעזור לנו בהכנת מאכלים ובישול מטעמים בריאים, מזינים ובעלי ערך קלורי מופחת. מטבח חדש או מחודש ייצור בנו חשק להיות במטבח וליצור דברים חדשים. ניתן לערוך שינוי או חידוש קטן במטבח כדי לרענן את מראהו ולגרום לנו ליהנות בו יותר. נוכל למצוא דוגמאות רבות לחידוש מטבחים על ידי תמונות מטבחים המפוזרות ברשת האינטרנט. דברים קטנים כמו הוספת מדבקיות קיר חדישות המגיעות כיום במגוון אינסופי של צבעים ודוגמאות, חיפוי קיר מטבח, הוספת אי במטבח או שינוי צבע הארונות, כל אחד מהדברים שללו יכול ליצור שינוי גדול ומהותי במטבח ובעיקר הרגשה רעננה וממריצה לשהות שם יותר וליצור דברים ומטעמים חדשים.


 שינוי הרגלי תזונה תלויים בראש ובראשונה בלימוד היערכות מראש לארוחות. כבר לא ניתן להחליף ארוחת ערב בחטיף במבה או ארוחת צהריים בבורקסים מהמאפייה. הארוחות שלנו מצריכות חשיבה ולעיתים גם חשיבה על המקומות בהם אנו יכולים לפשל או ליפול. עיצוב המטבח יכול גם לשרת אותנו בנושא זה. אחזקת פירות טריים וצבעוניים או פירות יבשים על גבי שיש המטבח בכלי יפה יכול לשמש כאקססוריז נפלא אך גם כמפלט לרגע של חולשה, שנייה לפני שאנו פונים לעלות ולטפס לכיוון ארון החטיפים. הצבת המאכלים הבריאים קרובים אלינו פיזית במטבח והרחקת המאכלים המזיקים מהישג ידינו יכולה לתרום לנו גם ברגעי משבר.

לסיכום, ההחלטה להטמיע הרגלי תזונה בריאה משפיעה ישירות על מראה המטבח, התכולה שלו וסידורו מחדש. יצירת האוכל ואחסונו נמצאים בחדר המטבח ולכן יצירת שהות נעימה וחכמה שם תוכל לעזור לנו בדרכינו החדשה ולהפוך אותה למהנה הרבה יותר.

לא ניתן להגיב למאמר זה.