כיצד להתמיד בדיאטה?:

מתכון חזה עוף מתובל עם אורז ובצל סגול

קטגוריה ראשית > תזונה נכונה > אבות המזון, ירקות ופירות > קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > מתכונים > בשר, עוף ודגים > קטגוריה ראשית > טיפים > טיפים אקראיים > כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > מתכונים > מתכוני גולשים > קטגוריה ראשית > מתכונים > קטגוריה ראשית > מתכונים > מתכונים לפי קלוריות > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

18.12.12

מתכון מתכון דל שומן, בריא ללב, דל בכולסטרול לארוחת צהריים טעימה ובריאה.

כמות: 2 מנות

זמן הכנה: 10 דקות

זמן בישול: 25 דקות

קלוריות 495, חלבונים 45 גרם, פחמימות 63 גרם, שומנים 9 גרם, שומן רווי 2 גרם, סיבים 5 גרם, סוכר 15 גרם, מלח 0.39 גרם.

 

מרכיבים:

כף שמן חמניות

בצל סגול פרוס דק

100 גרם אורז בסמטי

מקל קינמון

קמצוץ זעפרן

כף צימוקים

85 גרם אפונה קפואה

כף קצוצה של כוסברה ונענע

4 כפות גדושות של יוגורט דל שומן

אופן הכנה:

  1. לחמם תנור ל-170 מעלות (או 190 עם מאוורר).
  2. מברישים את העוף בכפית שמן ומפזרים עליו אבקת קארי.
  3. בשמן שנותר שמים את הבצל.
  4. שמים את העוף והבצל בשכבה אחת בתבנית צלייה.
  5. אופים במשך 25 דקות עד שהבשר מבושל והבצק פריך, תוך ערבוב הבצל בזמן הבישול.
  6. שוטפים את האורז, שמים אותו במחבת עם הקינמון, זעפרן, מלח לפי טעם ו300 מ"ל מים .
  7. מביאים לרתיחה, מערבבים פעם אחת, מוסיפים את הצימוקים ומכסים.
  8. מבשלים בעדינות במשך 10-12 דקות עד שהאורז רך, מוסיפים את האפונה באמצע.
  9. בצלחת שמים כף אורז, עליו את חזה העוף ומעליו מפזרים את הבצל. מערבבים את עשבי התיבול אל תוך היוגורט ומגישים לצד המנה (מי ששומר כשרות יכול לוותר).

לא ניתן להגיב למאמר זה.