לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול:

הקשר בין דיאטה ללחם

כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית

מאת מגי עמרם

בערך בסביבות פסח ולכבוד הקיץ המתקרב המחשבה על דיאטה עוברת בראשו של כל מי שאגר פחמימות בחורף שחלף לו. יש מי שמאמין שהתרופה המרה היא סתימת פיות אימתנית, הליך שמניסיון, תקף לשבועיים מקסימום, ובתנאי שיש לכם כוח רצון של ממש. יש מי שמזיעים כל הדרך אל ההרזיה המיוחלת, ויש מי שלא טרח לשמוע או לדעת דבר בכל הנוגע לדיאטות, ובורך בגנים טובים וחילוף חומרים מעורר קינאה. במאמרי זה נדון בטכניקה חדישה ומאוד מעניינת הנוגעת לדיאטה המורכבת מאכילת לחם, פרדוקוס, או שמא מתכון להצלחה- קראו והחליטו בעצמכם.

התפיסה הראשונית היא שכל חלק בהליך של הרזיה מחייב הפחתה ניכרת, שלא נומר, הימנעות, מצריכת פחמימות, לא כל שכן, לחמים ומיני מאפה. לכן נדהמתי לקרוא ולגלות שיש המון המלצות ופידבקים אודות דיאטה חדישה העונה לשם: "דיאטת לחם". יתרה מכך, מסתבר שמי שאחראית על העלאת הדיאטה הזו אל מודעות האוכלוסייה בישראל, היאדיאטנית במקצועה, מה שגרם לי לחוש ביטחון מקצועי ואפילו לשקול לאמץ את השיטה ולנסות לפצוח בדיאטה כזו. אז מה היא בעצם התאוריה שעומדת מאחורי הרי הפחמימות וכל האיסורים האפשריים על גבי צלחת אחת? לדברי הדיאטנית, ממציאת השיטה כאמור, דיאטת לחם מתאימה לא רק לצורך הרזיה בזמן קצר ("דיאטת בזק"/ מקרים של "נזכרתי ברגע האחרון"), כי אם גם לאלו המעוניינים לשמור על תפריט מאוזן לאורך זמן תוך הרזיה מבוקרת.

לטענת הכותבת, מה שהביא אותה לרעיון אכילת הלחם בדיאטה הוא העובדה כי לחם, לכשעצמו, הוא מזון משביע מאוד, ויתרה מכך, רמת הסרוטונין במוח, האחראית על תחושות חיוביות וחשובות לגוף, עולה בהשפעת אכילת פחמימות. עובדה שעשויה להסביר מדוע אנו חמוצי פנים במהלך הדיאטות השונות שעשינו בחיינו.

כיון שכך, אכילה בכמות מדודה, מספר פעמים רב יחסית לאורך היום,  מביאה עמה תחושה של בטן מלאה למשך זמן רב, ובכך נמנע את הצורך בנשנוש בין הארוחות.

נשמע פשוט וקל? כנראה שלא. אם החלטת להשיל מעצמכם את הקילוגרמים, כדאי בכל מקרה להיוועץ אם דיאטנית מוסמכת, שביכולתה להתאים לכם תפריט מיוחד לצורכיכם.

לא ניתן להגיב למאמר זה.