יוגורט- תרופה בלבן

קונים בריא > אוכל בריא > כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי

הוא מזין, הוא מרענן, הוא בריא ויש האומרים שהוא אפילו דרוש לנו בשביל לגדול ולהתפתח בצורה תקינה אך כמה מאיתנו יודעים עד כמה שימושי יוגורט כנגד מחלות ובעיות רפואיות למיניהן? במאמר קצר זה ננסה לעמוד על נתון מעניין זה וללמוד כיצד יוגורט הפך לתחליף תרופתי למגוון פציעות וחולשות פיזיות ואחרות של הגוף.

יוגורט, מעצם הווייתו, מכיל חיידקים הנוצרים מהחמצון שעובר החלב בתהליך הכנתו. אלו חיידקים פרו ביוטיים המורכבים ממרכיבים חיוביים לגוף ולכן אין ממה לחשוש כאשר אוכלים מהם ומכניסים אותם למערכות השלד וגוף האדם. הם דואגים להוריד את רמת הכולסטרול השלילי, הרע, ולחזק את המערכת החיסונית והשלדית שלנו, על ידי כך שהם מסייעים בחיזוק העצמות, בהורדת לחץ הדם וגם במניעת שחיקת עצמות, אוסטיאופורוזיס.  יוגורט ידוע כסגולה עתיקת יומין לאריכות ימים, ולא בכדי, מסתבר. תרופת סבתא או לא תרופת סבתא, מזה שנים נהוג למרוח יוגורט טבעי, לא ממותק, על דלקות וכוויות הנגרמות כתוצאה מחום וזה מביא להרגעת המקום, לקירורו ולסוג של עזרה ראשונה רפואית עד להגעה, במקרה הצורך, למוקד רפואי מסודר. יוגורט משמש גם כתרופה ידועה ועתיקת יומין כנגד דלקות אינטימיות נשיות, שלא משנה כיצד התפתחו, הן עדיין מהוות גורם מציק, לא נעים ומביך, וטיפול נכון בעזרת מריחת יוגורט הוא טיפול ראוי ומועיל ביותר.

בעוד ששימוש בסוגי יוגורט טבעיים כמזור כנגד דלקת הוא ברור מאליו, בשל המרכיבים הבריאותיים שבו, בשל הקרירות שלו ובשל היותו משחה טבעית לחלוטין, האם סיוע בו לצורך הפסקת שיהוקים וגיהוקים הוא דבר מובן מאליו? לא בהכרח. יוגורט, מסתבר, משמש כתרופה, ואחת לא רעה בכלל, כנגד התקפת גיהוקים ושיהוקים. הסיבה לא ברורה ונהירה דיה, אך במבחן התוצאה אין בכלל ספק, ובכל מקרה, האדם הסביר יסתפק, יש להניח, גם במידע שאין מאחוריו תיאוריה מדעית מוצקה, אך יש לו הוכחות מוצלחות מהשטח. אפשרות נוספת שבה אותו יוגורט טעים משמש גם כתרופת נגד יעילה ואפקטיבית היא במקרה של נזלת קיץ, או, כפי שאפשר לכנותה "התקררות מזגנים". מי מאיתנו לא קיבל, מדי קיץ, נזלת לא ברורה ומעצבנת, הנובעת משינויי מזג האוויר והיציאות התכופות מקור המיזוג לחום הבלהות של החוץ. זוהי התקררות שאינה מדבקת ואינה כרוכה בסימפטומים אחרים האופייניים למחלות החורף, אך, עדיין, היא מהווה גורם מציק ומעצבן שיש לרפאו במהירות וביעילות, מבלי, כמובן, להיפרד מהמזגן הנדרש להמשך תפקודנו התקין ביומיום. יוגורט, מתוקף היותו מלא בויטמינים ובמרכיבים פרו ביוטיים המסייעים למערכת החיסון בהתחזקותה ובתפקוד המלא שלה, הוא תרופה מקובלת ונורמטיבית לסוג נזלת שכזו.

אז, מבלי להיכנס לפולמוס באשר לאמיתויות העובדתיות של מה שמכונה, לעיתים בזלזול, אך פעמים רבות יותר דווקא בכבוד רב, תרופות סבתא, אי אפשר להתכחש לעובדה כי יש בהן גרעין לא קטן של אמת ותכליתיות. יוגורט מוכיח עצמו, ולא פעם אחת, כבעל תכונות רפואיות ובריאותיות אפקטיביות ויעילות ובניגוד לשימוש בתרופות כימיות כגון אנטיביוטיקה, את התרופה הזו ניתן להשיג ללא מרשם רופא ואפילו בקלות ובזול.

לא ניתן להגיב למאמר זה.