עשרת המזונות שחייבים לצרוך

קטגוריה ראשית > טיפים > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

ישנם מזונות שהם מזונות בריאים ויש מזונות שהם תחנות כוח. לפניכם עשרה שהם מזונות העל שאתם חייבים לכלול בתפריט התזונתי שלכם אם ברצונכם לרדת במשקל, להיות הכי בריאים שאפשר ולהיראות במיטבכם! והם להלן:

1. עגבניות. העגבניות הכל-יכולות, מסוגלות לעשות כל מיני דברים, מעבר להכנת רוטב הספגטי האהוב העליכם. הן עשירות בליקופן, חומר מזין חשוב זה עשוי להקטין את הסיכון של סוגים שונים של סרטן,כולל סרטן הערמונית. בנוסף, הויטמן C הוא בונוס!

2. ירקות. אפשרות אחת היא לאדות ירקות עד צבע ירוק בהיר, לטגן בשמן זית ושום, לכסות ולסיים את בישולם אחרי כיבוי הגז. כל סוג של ירקות יספק. החל מסלק וכלה בכרוב. כולם טעימים.

3. שקדים ואגוזים. בעיקר שקדים טריים ואגוזי מלך. כדאי לשים חופן על ידכם וללעוס בזמן העבודה. אך שימו לב שקל מאוד להתפתות לאכול הרבה,לכן רצוי להגביל את הכמות.מומלץ להכין שקיות קטנות עם שקדים שיהיו בהישג היד ויהוו חטיף חירום!

4. סלמון. ובפרט סלמון צלוי. הדג צריך להיות דג פרא אם אתם מעוניינים לזכות ביתרון של חומצות השומן אומגה 3 (סלמון הגדלים בבריכות לא נחשבים דגי פרא. אופן הכנה: להדליק את הברביקיו, להניח את הסלמון הקפוא עליו, צד העור למטה, להוסיף עשבי תיבול וזה הכל! פשוט טעים,אין צורך בתכנון!

5. פירות יער קפואים. מומלץ להכין שייק פירות יער קפואים כל בוקר. אוכמניות בריאות במיוחד ויש ב2/3 כוס אוכמניות יותר חומרים נוגדי חימצון מאשר בחמש מנות ברוקולי!

6. קפיר ויוגורט. קפיר הוא כמו יוגורט נוזלי. כשהוא עשיר בפרוביוטיקה, הקפיר עוזר לשמור על מאזן במעי. זוכרים את הסיפורים על אנשים ברוסיה שחיו עד גיל 120? יוגורט וקפיר היו המאכלים שלהם הקרדיט לאריכות חייהם! מומלץ להשתמש בקפיר בתוך השייקים ולאכול יוגורט עם תמצית וניל וטיפת דבש.

7. בצלים. הבצל הפשוט נמצא כמעט בכל מאכל שאתם מכינים. אכילת בצלים היא הדרך הזולה ביותר לצרוך את הפלבנואידים שלכם. פלבנואידים הם חומרים מזינים חשובים, המסייעים בהגנה על ריאותיכם מפני סרטן והגנה על בטנכם מפני כיבים. בנוסף, הם מסייעים במניעת מחלות לב ובהעלאת הכולסטרול "הטוב" בדמכם.

8. שיבולת שועל. סיבים עשירים, שיבולת שועל עוזרת לגופכם לייצב את רמות הסוכר בדם ולהפחית כולסטרול. ארוחת הבוקר המושלמת היא קערה של שיבולת שועל עם כחצי כוס של אוכמניות קפואות,יאמי! הסיבים חשובים לתפקוד תקין של הגוף ודייסת שיבולת שועל היא דרך מעולה לצרוך אותם.

9. שוקולד מריר. שמעתם נכון! שוקולד מריר עשיר בפלבנואידים אשר מעניקים לכם מנה גדולה של נוגדי חימצון ומאיצים את הכולסטרול "הטוב". גרם ליום מספיק והשוקולד צריך להיות מריר, מריר יותר-כן ייטב.

10. תפוזים. אמנם איננו סובלים עוד מצפדינה, אך לרבים מאיתנו יש כמות שולית של ויטמין C בדם וחלקנו אף סובלים ממחסור של ויטמין C. כשחושבים על העובדה שתפוזים אשר עשירים בפלבנואידים יש את היכולת להדוף סרטן ומחלות לב וכן להגן על הDNA, זה מפליא שרובנו לא טורחים לשתות כוס תפוזים כל בוקר! שתו כוס מיץ תפוזים כל בוקר ויש לכם תוספת ויטמין C נהדרת!

לא ניתן להגיב למאמר זה.