מוכנים למות למענך: מדוע להשתמש בפרוביוטיקה?

קטגוריה ראשית > טיפים > מפת האתר > מושגים דיאט > קטגוריה ראשית > תוספי מזון וצמחי מרפא

כמוסות פרוביוטיקה נמצאות בכל סופרפארם, ובכל בית טבע. הפופולאריות שלהם הולכת ועולה עם הזמן ולא בכדי. הן מכילות חיידקים ידידותיים, כן, אלה מהיוגורטים, רק בכמות ובאיכות טובה הרבה יותר. פרו- בעד. ביוטיקה – חיים. המשמעות הינה שפרוביוטיקה מסייעת לקיום החיים התקינים בגופנו בסימביוזה (חיים משותפים) עם החיידקים.

איך מקבלים חברות מחיידקים ולא דרך הפייסבוק?

מציעים חברות לחיידקים הידידותיים

מציעים חברות לחיידקים הידידותיים

החיידקים הטובים שלנו שוכנים דרך קבע במערכות גופנו , כל אחד במערכת הייחודית לו המספקת לו את צרכיו. בשל אורח החיים המערבי הכולל לחץ רב ותזונה לקויה ומעובדת, יש חוסר משמעותי בחיידקים האלה, ולכן תוספת של חיידקים טובים המאכלסים את מערכת העיכול והמעיים עשויים להועיל.

הם תופסים מקום חשוב במערכת העיכול ובמעיים ולא מאפשרים לחיידקים פתוגנים ("הרעים") להתיישב דרך קבע במקום ולהתפתח בו. מסתבר שחיידקים אלו, כל זמן שנמצאים במצב של שיווי משקל, הווה אומר במספר שאינו חורג לנמוך או גבוה מדי, ובמערכת המתאימה להם, לא רק שאינם פוגעים בגופנו , הם אף עוזרים לו ונחוצים לקיומנו.

מטאטא של שנות ה – 2000
תכונה נוספת של החיידקים הידידותיים היא שמירה על הניקיון. החיידקים הטובים ניזונים לעיתים מהפסולת שגופנו מייצר באופן טבעי, מחיידקים פתוגנים או פסולת שאנו צורכים ממקורות חיצוניים, וכך מונעים התפתחות מחלות. ישנם חיידקים שתוצרי פירוק המזון שלהם אף מועילים לנו. כך למשל סוגים מסויימים של חיידקי מעי ידידותיים, מייצרים ויטמין K אשר חיוני לשמירת מנגנון קרישת הדם בגופנו. עוד מעלה אחת טובה שלהם היא מניעת עצירות וזירוז יציאת פסולת מהמעי ע"י הגדלת נפח הצואה.

מהי הדרך האידאלית לצרוך פרוביוטיקה?
חשוב לזכור שישנה חשיבות לכך שהחיידקים האלה צריכים להגיע למקום משכנם בגופנו – חיים. רוב התכשירים או הכמוסות הנלקחות מכילות סוגי חיידקים שמקום משכנם הוא במעי והם נלקחים בבליעה. המשמעות הינה שהחיידקים האמיצים ביותר צריכים לצלוח בדרכם את חומצת הקיבה החזקה שלנו. לשם כך עמלו חברות תוספים במשך שנים רבות והמציאו סוגי קפסולות ייחודיות אשר נפתחות רק במעי.

יש שאף הגדילו לעשות ופיתחו אופן קיפסול אשר מאפשר הגנה על כל חיידק וחיידק בנפרד. זאת אחת הסיבות שמוצרי פרוביוטיקה מסויימים יקרים משמעותית מאחרים. במקרה של פרוביוטיקה פעמים רבות נגלה ש"דברים בזול עולים ביוקר" מפני שהתכשירים הזולים, שאינם מקופסלים היטב פשוט לא דואגים להגעת החיידקים בשלום למעיים. זו גם בדיוק הסיבה שבגללה לא מספיק לצרוך יוגורטים או מוצרי חלב אחרים המתיימרים להכיל חיידקים ידידותיים. רובם, אם לא כולם, יגיעו למעי מומתים או חלשים.
כאמור, ככל שהמוצר מכיל מגוון רחב יותר של חיידקים, בכמות גבוהה יותר ומיוצר בטכניקת קפסולציה איכותית יותר, הוא אמנם יהיה יקר יותר, אך גם יעשה את העבודה.

במשחק של תן וקח, מה אנחנו יכולים לעשות למענם?
החיידקים הטובים שלך ישמחו אם תדאג להם לתזונה טובה. החומר שמזין אותם בצורה הטובה ביותר נקרא FOS. זהו סוג של סיבים מסיסים שמקורם מהצומח. בתכשירי הפרוביוטיקה האיכותיים נמצא שילוב של חיידקים המצויים כבר בנוכחות ה- FOS.

מי צריך להשתמש בתוסף פרוביוטיקה ומתי?
התשובה היא כולנו, ואפשר לומר שתמיד. עוד לא נתקלתי באדם עם עודף בחיידקים ידידותיים. לרובנו, בעיקר בשל אורח החיים המערבי הכולל לחץ רב ותזונה לקויה ומעובדת, יש חוסר משמעותי בחיידקים הטובים. טוב יעשה כל אדם אם יבחר לצרוך כמוסת חיידקים ידידותיים אחת ליום לפחות, בבוקר, על קיבה ריקה.

כמובן שישנם מצבים הדורשים כמויות גדולות יותר של פרוביוטיקה . לסובלים מעצירות כדאי ליטול 2 כמוסות חיידקים פרוביוטיים לפני השינה, פעמים רבות הם יזכו ליציאה בבוקר. ילדים ומבוגרים הסובלים מקלקול קיבה או סתם שלשול לא מוסבר, יוכלו ליטול פרוביוטיקה ולצפות להטבה מהירה. מי שסובל מקנדידה או מהחיידק הליקובקטר.פילורי מומלץ לקחת כמות גדולה של פרוביוטיקה, אפילו 6 כמוסות ליום המחולקות על פניו, ההטבה תהיה מהירה יותר. ניתן גם להשתמש בפרוביוטיקה באופן מקומי (בנרתיק) כדי להילחם בפטריה וגינאלית.

נו, הצעתם כבר חברות?

לא ניתן להגיב למאמר זה.