כיצד להתמיד בדיאטה?:

אלוורה

אלוה (אלו ורה)

מאת: חן אדדי, B.Med.Lab.Sc, CI.H, מטפלת בתזונה וצמחים למודעות ואנרגיה.

המצרים קראו לצמח הזה "צמח האלמוות". האינדיאנים באמריקה השתמשו באלוה והוא נמנה על 16 הצמחים האלוהיים בפולחנים שלהם. כן, האלוה הולכת ותופסת מקום חשוב ברפואה הטבעית.aloevera

ישנם מינים שונים של אלוה המוכרת יותר בשמה האלוורה,זהו קקטוס נמוך קומה. הוא נפוץ מאוד בארץ ואפשר בהחלט לשתול אותו בגינה הביתית, אם לא נפגשתם איתו בדרך הביתה.

מינים שונים של אלוה משמשים לבעיות רפואיות שונות בשימוש פנימי וחיצוני:

בעיות עור:
המין A. Barbadensis משמש לטיפול חיצוני בעור בדר"כ בג'ל. ניתן למצוא ג'ל אלוורה בחנויות הטבע ובסופר-פארמים השונים. כדאי לבדוק שהג'ל לבן. ג'ל שאינו בצבע לבן אינו ג'ל טבעי (יש בו צבע או חומרים נוספים).
אלוורה ידועה בהשפעה המטיבה שלה עם כוויות, עור אדמומי ויבש, ועקיצות.
כדי להיות קרובים לטבע, אפשר לקחת חתיכה טריה מג'ל הקקטוס, לחתוך אותו ולהניח על העור. האלוורה תעשה את העבודה. כדאי להשאיר את הצמח לזמן ממושך או אף לחבוש את המקום עם הג'ל.
במחקר שנערך בברזיל (2006) נמצא כי לתמצית יבשה של הצמח יש השפעה מיטיבה על רמת לחות העור כאשר היא משולבת בתכשירים קוסמטיים.

עצירות כרונית:
המין A. ferox משמש בלקיחה פנימית. זהו צמח בעל השפעה חזקה ונחשב למשלשל עוצמתי במיוחד.
אלוה משמשת בטיפול בעצירות קשה ומשתמשים בה במתינות ולטווח קצר. החומרים הפעילים הם אינטראקינונים, אותם חומרים שמצויים בצמח הסנה, הידוע גם הוא כמשלשל בעל עוצמת פעילות חזקה.

התוויות נגד: מגרה את המעיים והרחם והוא אינו מתאים לשימוש ארוך טווח. למי שסובל ממחלות מעיים דלקתיות, חסימות מעיים, תסמונת המעי הרגיז או טחורים, הצמח אינו מומלץ.
יש להוועץ ברופא בשימוש עם תרופות נוספות.
הצמח אסור לשימוש בהריון ובהנקה!

משקה אלו ורה:
בלקיחה פנימית כאשר מנטרלים את החומר המשלשל, האלוורה הוא אחד מהמזונות המשובחים ביותר. הוא נחשב לאנטי דלקתי ומכיל נוגדי חמצון רבים.

אפשר לראות משקאות אלוורה בבתי הטבע רבים ואפילו בקיוסקים. נוזל האלוורה המצוי בחנויות אינו מכיל את החומרים המשלשלים (אינטראקינונים), ומטיב מאוד עם בעיות עיכול ומעי רגיז. הוא מגן על רירית הקיבה ומחזק אותה.
מערכת העיכול עובדת טוב יותר בנוכחותו ויש רגיעה בכמיהה למתוק. מסיבה זו, הצמח מלווה פעמים רבות תהליכים של ירידה במשקל.
צריכת משקה אלו ורה מומלצת לחולי סרטן, איידס וטרשת נפוצה במניעת הידרדרות המחלה ובחיזוק מערכת החיסון.
פעילות נוספת נחקרת בקרב חולי סוכרת ובהשפעת המשקה על רמת הסוכר בדם.
כמעט כל היצרנים מפיקים את הג'ל לשתייה מהעלה כולו בשיטות שונות. בכדי להיות בטוחים באיכות המוצרים, בידקו אם הם נושאים את תו האיכות של המועצה המדעית לחקר האלו ורה.

משחת שיניים (אינה מכילה אינטרקינונים)
:
משחת שיניים על בסיס אלו ורה ידועה כמשקמת את החניכיים ומונעת התפתחות דלקות חניכיים.

4 תגובות ל“אלוורה”

  1. מאת ציונה:

    כתבה מעניינת. אני משתמשת בצמח האלוורה הטבעי למריחה על העור.
    האם אפשר להכין משקה אלוורה מהצמח – לחלוט? להשרות במים?

  2. מאת editor:

    היי ציונה
    התשובה שלילית, מאחר ובעלים קיים חומרים שנקראים אינטראקינונים. חומרים אלה הם משלשלים חזקים, אם משתמשים בהם לא לצורך, הם יכולים לגרום לעוויתות מעי ושלשולים.

  3. מאת רחל גולד:

    איפה אפשר להשיג אלוורה טבעית? לשימוש בעלים.

  4. מאת editor:

    היי רחל
    קקטוס האלוורה נפוץ מאוד. הוא גדל בכמה גינות ציבוריות ואולי תמצאי אותו ממש מתחת לבית שלך. כדאי פשוט לפקוח את העיניים. ישנה אפשרות נוספת, לגדל אותו בעציץ בעדן החלון או בגינתך. תוכלי למצוא אותו במשתלות רבות. כל שעלייך לעשות הוא לחפש בגוגל משתלות בקירבת ביתך ולשאול אותם, אם יש להם שתילים מוכנים של אלוורה. אני מזמינה אותך גם להצטרך לקבוצת הפייסבוק שלנו כדי להתעדכן מפעם לפעם: http://www.facebook.com/Dietcoil.