לאכול בשביל הנפש: מאכלים מרוממי מצב רוח:

8 טיפים תזונתיים לארוחה מפסקת

מאת: סיגלית פז, דיאטנית קלינית B.Sc. ומאמנת כושר.

הארוחה המפסקת, ממש לפני צום יום כיפור הארוך חשובה מאוד, כדי לעבור את הצום בקלות ולא להעמיס יותר מידי על הגוף.

להלן טיפים חשובים לארוחה מפסקת:
1
. חשוב להתחיל את הארוחה כשעה לפני הצום כך שתהיה קרובה מספיק לצום אך עדיין תאפשר לכם לשתות 2-3 כוסות מים לפני תחילתו, מבלי לחוש תחושת מלאות יתר.sta

2. כדאי לאכול בצורה מאוזנת צלחת המכילה ירקות, חלבונים ופחמימות.

3. מומלץ לשלב בארוחה שומנים חד בלתי רווים. אלו שומנים "טובים" המסיעים בהאטת קצב התרוקנות הקיבה ובכך תורמים לשובע לאורך זמן. תוכלו למצוא אותם במזונות כמו טחינה, אגוזים, שמן זית, שמן קנולה.

4. חשוב לא לוותר על המנה החלבונית בארוחה. בזמן הצום כשאין אנרגיה, יש נטייה גדולה יותר לפרק שריר במידה ויהיה לגוף חלבון זמין מהמזון תהיה פחות נטייה לפרק שריר על מנת לקבל אנרגיה. בנוסף זמן הפירוק של החלבון ארוך ולכן נחשב למזון משביע.

5. מומלץ לצרוך סיבים תזונתיים באמצעות אכילה של דגנים מלאים וירקות עם קליפתם. הסיבים גורמים לפחמימות מהמזון להיספג לאט יותר ובכך תורמים לשובע לאורך זמן.

6. כדאי להימנע ממאכלים שעלולים להגביר את הצורך בשתייה כמו מאכלים מתובלים מידי, חריפים, חמוצים או מלוחים.

7. חשוב לאכול לאט ולהימנע מתחושת מלאות יתר בסוף הארוחה.

8. לא מומלץ לשתות משקאות מתוקים,חריפים ודברי מתיקה כיוון שעלולים לגרום בהמשך הצום לירידת סוכר דראסטית. ירידת הסוכר תגרום לרעב לחולשה,עייפות, כאבי ראש ולתשוקה למתוק.

צום קל!

וכשזה נגמר, תודה לאל, איך שוברים את צום יום כיפור?


2 תגובות ל“8 טיפים תזונתיים לארוחה מפסקת”

  1. מאת אמיר:

    מעניין מאוד

  2. מאת אושרי:

    תודה . מאוד עזרתם לי