כיצד להתמיד בדיאטה?:

מה כדאי לאכול אחרי צום יום כיפור?

קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > טיפים > כללי > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

מאת: סיגלית פז, דיאטנית קלינית B.Sc. ומאמנת כושר.

זהו, אנחנו אחרי הצום הגדול. איך כדאי תזונתית לשבור את הצום, עם אילו מזונות כדאי לפנק את הגוף ולתמוך בו?

דוגמא לארוחה שוברת צום
לאחר שהגוף לא קיבל נוזלים וסוכרים זמן רב ומערכת העיכול פועלת באופן איטי יחסית,

מומלץ להתחיל לאכול בהדרגה. תחילה יש לשתות תה עם סוכר ופרוסת עוגה, 2-3 עוגיות או מספר פירות יבשים שיספקו סוכר זמין לגוף, וישפרו את ההרגשה.lime1

מומלץ לשתות מים במידה- כוס עד שתי כוסות בכל שעה. איננו רוצים להעמיס בבת אחת כמות נוזלים גדולה שעלולה לגרום לכאבי בטן או למעי רגיז.

כעבור שעתיים כדאי לאכול ארוחה נוספת גדולה יותר. עדיף לאכול ארוחה בסגנון של ארוחת בוקר או ערב כמו ביצה עם גבינה, ירקות ולחם כדי לא להעמיס בבת אחת על מערכת העיכול כמות אוכל גדולה מידי.

בארוחה זו מומלץ לצרוך דגנים הנספגים במהירות כמו לחם לבן או אורז לבן ופחות להעדיף את הדגנים המלאים. המטרה היא להקל על תהליך העיכול ולתת לגוף פחמימות שנספגות בקלות ומספקות אנרגיה וכן חשוב להוסיף מלח לארוחה זו כדי להחזיר מלחים לגוף, לצד החזרת הנוזלים.

לסיכום:
חשוב לאכול בצורה איטית ורגועה, ולהשתדל לאכול בהתאם לרמת הרעב –שובע האמיתית שלנו ולא להתנפל על האוכל. פעמים רבות אנו אוכלים יתר על המידה בארוחה זו כדי לחפות על תחושת החסך שיצרנו במהלך הצום, ולא כי אנחנו באמת רעבים, הרי לרוב תחושת הרעב עוברת די במהרה. לכן נסו להקשיב לגוף ולאכול במידה שמתאימה לו. האוכל לא בורח. עדיף לאכול ארוחה קטנה ואם כעבור שעה שעתיים עדיין תהיו רעבים, קחו מנה קטנה נוספת.

תגובה אחת ל“מה כדאי לאכול אחרי צום יום כיפור?”

  1. מאת קמי:

    אני מודה לכם מאוד על העצה שננתתם לי מה לאכול ביום כיפור אני מודה לכםם מאודד אכנס ואקרא כמעט הכול………
    אני אישה בת 24 מטר: 1.80 ואני שוקלת:50 שזה יחסית רזה……..
    בכול זאת תודה על העצה….
    שמחתי ליקרוא אותה………