מתכון לזניה בשר דלת שומן:

כושר גופני כמתכון לחיים בריאים

קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > מאמרים נבחרים

לא לכולנו יש את החשק, המוטיבציה, והרצון לעסוק בפעילות גופנית.. במשך היום אנו עובדים ללא הפסק, מוטרדים בבעיותנו הפרטיות, עסוקים בענייני המשפחה, ילדים, חובות, עניינים פרטיים ומה לא?.. למי יש זמן להשקיע בעצמו? ובכל זאת.. מהו הפיתרון? הרי אני בטוח שכולנו רוצים להרגיש טוב עם גופנו.. מה ניתן לעשות?

למעשה, אפשר להבין אותנו, אחרי יום עבודה כה קשה, עוד להספיק להגיע לחדר הכושר כאשר יש לך עוד 1001 עניינים על הראש + האישה והילדים מחכים בבית + דברים ששכחת לעשות בעבודה וכו`.. למרות הכל עוד להספיק להגיע לחדר הכושר? (מה אני משוגע? התחרפנתי?).

שלא תתבלבלו, אני פריק של מכון כושר! ובכל זאת, אנו מדברים כעת על האוכלוסייה שאין לה זמן מספיק להתאמן בחדר הכושר. (או,לפחות, ככה הם חושבים).

ומה בכל זאת, איך למרות הכל ניתן לשמור על אורח חיים בריא מבלי לשנות את שגרת היום הכ"כ עמוסה שלנו?

בואו יחדיו ננסה לענות על השאלה:

א)      ארוחת בוקר- חשוב ביותר
ארוחת הבוקר ( אם ידעתם או לא) היא הארוחה הכי חשובה של היום.
איתה אתם מסיימים את ה"צום" של הלילה ומתחילים את היום. ארוחת הבוקר היא ה"אנרגיה" שלכם לתחילת היום ותסייע לכם לשמור על משקל תקין. ייעוץ עם תזונאי מוסמך יכול רק להוסיף.

ב)      האם שאלתם את עצמכם פעם מה אתם עושים כשאתם קמים בבוקר?
(ומה הייתה התשובה?) אני מניח שרוב האנשים היו משיבים בטענה הבאה: " אנחנו מאוד לחוצים בבוקר, יש כל כך הרבה דברים להספיק ".
אוקיי, אתם צודקים, אך האם חשבתם לקום כמה דק` לפני ולעשות כמה תרגילי מתיחות או למשקיענים תרגילי כח שדורשים אולי מקלחת קצרה לפני היציאה ליום עבודה ארוך וקשה.

ג)       הגעה למקום העבודה

נקודה שלא אפשרית לרוב האנשים ובכל זאת בחרתי להעלות אותה פה מאחר והיא יכולה להעניק הרבה במידה ורלוונטית. הנקודה היא להשאיר את הרכב בבית וללכת ברגל למקום העבודה. כך גם תרוויחו פעילות גופנית, אוויר טוב, חסכון בדלק ובכסף, ופחות זיהום אוויר. עוד דבר, האם חשבתם לעצמכם , במקום לעלות במעלית לנצל את חדר המדרגות? אלו דברים קטנים אך באם יוכנסו לשגרת היומיום- מאחר והתמדה זה שם המשחק- זה כבר משהו שאפשר להתחיל איתו.

ד)      להביא אוכל מהבית
זו לא סיסמא! למקרה שתהיו רעבים ותאכלו "מכל הבא ליד", צלוחית של ירקות, למשל, תרגיע את הקיבה, עד לארוחה העיקרית שאליה תגיעו "רגועים" יחסית, ותשלטו על מה שנכנס לכם לקיבה.

ה)      תרגילי מתיחות וגמישות על הכסא

כמובן שלא כל הזמן אבל אחת לשעה, לקום ולעשות תרגילי מתיחות… אפילו אם מבצעים על הכסא עצמו, קימה וישיבה על הכסא. אני בטוח שתוכלו לחשוב על רעיונות יצירתיים. רק עניין של התמדה.

כל הדוגמאות הנ"ל הינן רק דרך להתחיל לחוש את הגוף שלנו בתנועה. אחרי תקופה, כך קרה לי, תראו שזה כבר לא מספיק ונרצה להתחיל להתאמן באופן יותר רציני. לצורך כך מומלץ להתחיל עבודה עם מאמן כושר אישי. זאת מאחר והוא מקצוען בתחום ויכול להתאים את רמת האימון ועצימותו למתאמן ברמה האישית.

לסיכום, נתנו פה מספר דוגמאות שלא דורשות מאיתנו יותר מידי מאמץ וניתן לשלב אותן במהלך חיים של כמעט אחד. אז קדימה, לעבודה!!!

לא ניתן להגיב למאמר זה.