הניקיון בפסח רק מתחיל בבית. הכל על ניקוי רעלים

קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > טיפים > קטגוריה ראשית > תוספי מזון וצמחי מרפא > צמחי מרפא > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי

מאת: חן אדדי, B.Med.Lab.Sc, CI.H, מטפלת בתזונה וצמחים למודעות ואנרגיה.

כמה שבועות לפני פסח זה מתחיל. מתחמשים בסמרטוטים: סמרטוט ריצפה, סמרטוט לכיריים, צמר פלדה, סקווצי'ם וכל מה שמנקה יסודי. מה שיותר עמוק יותר מבריק. הופכים את הארונות בגדים, מחליפים את כלי ההגשה והבישול, מקרצפים. מקרצפים עוד. ברקע מתנגן לו השיר "אביב הגיע, פסח בא".

חג הפסח עומד בפתח. זהו הזמן של ביעור החמץ. מה זה חמץ? החמץ נמשל למשהו שאין בו יותר צורך. שחשוב לסלק אותו לפני שמתחילים משהו חדש. חפצים ובגדים מיותרים נזרקים, רהיטים ישנים או פגומים. העיקר להתחדש. כל מה שמיותר, נזרק לפח. מדובר בחפירה אמיתית. ניקיון יסודי הנכנס באמא של הלכלוך. אז כמו שאנו מנקים את המדפים בארונות, מנערים את האבק בשטיחים ומגעילים את הכלים, כך גם הגוף שלנו, זקוק לניקיון.

פעם בשנה עושים ניקיון יסודי גם בגוף

פעם בשנה עושים ניקיון יסודי גם בגוף

מנקים את הגוף, ולא עם ספוג רחצה
הגוף שלנו זקוק לניקיון שוטף פעם בשנה לפחות. כולל חלונות, כולל תריסים, כולל איברים פנימיים. הריאות, הכליות, ומערכת החיסון משתתפים בתהליך נטרול וסינון הרעלים כשבראשם עומד הכבד.

עפ"י הרפואה הסינית, הכבד מנקה את עצמו פעם בשנה בעונת האביב. ביום יום הוא עמוס בעבודה. הוא אחראי לנקיון של כל הרעלים אליהם אנחנו נחשפים מבפנים ומבחוץ.

לחזק את הגוף עם אוכל טוב בתזונה סינית מחזקת לחורף שקט.

מהם הרעלים אליהם אנו חשופים?
רעלים מגיעים לגוף שלנו דרך האויר, האוכל והמים. חלקם גם נוצרים בגוף כתוצאה מתהליכים מטבוליים שונים.

רעלים ממקור חיצוני:
רעלים המגיעים לגוף כתוצאה מזיהום סביבתי. ריסוס והדברה שנעשים בגנים ציבוריים ובבתים, זיהום עשן מכלי רכב, חשיפה למתכות כמו אלומניום (במחבתות ובסירים), קוטלי מזיקים, דגים ששהו במקורות מים מזוהמים, דאורדוראנטים, בעלי חיים שמקבלים אנטיביוטיקה והורמונים דוגמת תרנגולות ומוצרי עוף. חומרי שימור וצבעי טעם מלאכותיים, חומרי ניקוי שונים ועוד.

מצוין לניקוי הכבד מרעלים ולהגנתו.

מצוין לניקוי הכבד מרעלים ולהגנתו.

מהו מזון אורגני? על ירקות, פירות וביצים חופשיות

רעלים שנוצרים בתהליכים שונים בגוף:
הגוף שלנו עסוק נון סטופ בפירוק של תרכובות מזון והרכבה של חלבונים שונים. כשמערכת החיסון חלשה או כשמערכת כזו או אחרת לא עובדת טוב (עמוסה מאוד או חלשה בתיפקוד), יש הצטברות של רעלנים ומטבוליטים שלא מתפנים.

לדוגמא: שתיית אלכוהול מרובה מעמיסה על הכבד. הוא נדרש כל פעם מחדש לפרק את האלכוהול (הרעיל) ולפנותו מהגוף.

דוגמא נוספת: נטילה של תרופות וסמים, יכולה אף היא להעמיס על הכבד.

הצטברות רעלים, מה זה עושה?
הביטוי הגופני של הצטברות רעלים יכול להתבטא בכאבי ראש, כאבי שרירים, עייפות רבה, כאבי בטן ובעיות עיכול, אלרגיות רבות, מחלות, דלקות שונות והזדקנות מוקדמת.

איך מנקים את הגוף?
1. תפריט ניקוי (דיאטה)
ניקוי כבד או במילה אחרת דה טוקסיפקציה (ניקוי רעלים)  דורש תזונה מיוחדת לזמן קצוב. הניקוי יכול להיות ל – 10 ימים, שבועיים, חודש או יותר.

בתהליך של ניקוי כבד , עלינו להוריד מזונות מסוימים מהתפריט כמו בשר מין החי, מוצרי גבינה ביצים ותבלינים. תזונה כזו תתמוך בכבד בתהליך הניקוי ותאפשר לו לעשות עבודה עמוקה ויסודית.

תפריטי ניקוי פופולאריים בדר"כ יכללו דיאטת ניקוי של מיצים (ירקות ופירות) או דיאטת אורז. ניקוי אנטינסיבי דורש המנעות מתבלינים (גם מלח וסוכר), מפחמימות זמינות וחלבונים מין החי (כולל ביצים).

טיפול מונע יומיומי:
חצי לימון טרי + כף שמן זית – לשתות כחצי שעה לאחר שמתעוררים.
הטעם החמוץ ממריץ את פעילות של הכבד, שמן הזית עוזר לרעלים לצאת.

2. צמחי מרפא
שימוש בצמחי מרפא תוך כדי תזונה מיוחדת לניקוי, יעודד את הכבד להתנקות. צמחי מרפא מסויימים דוחפים את הכבד לנקות את עצמו ולנטרל את הרעלים. צמחים מסוימים (אלטרטיבים) יעזרו לכבד להגיע לניקוי עמוק במיוחד (ממש עם סולם לבויידם).

צמחי מרפא נפוצים בניקוי כבד הם:
1. ארטישוק – (Cynara scolymus | Artichoke)עלי הארטישוק שאנו אוכלים ידועים ביכולתם להוריד את רמת הכולסטרול ורמת השומנים בדם.

אופן השימוש: אפשר לאכול את העלים, לעשות גם חליטת צמחים מהעלים או בטינקטורה (תמיסה הדרואלכוהולית מרוכזת).

רוצים לדעת עוד על הארטישוק?
מתכון לדג ברבוניה בבמיה וארטישוק

2. גדילן מצוי (Silybum marianum | Milk thistle)- אם תפגשו קוץ ורוד גדול ומרשים בצידי הדרכים, תוכלו לאמר בוודאות שזהו הגדילן.

שני הצמחים האלו מופיעים בעונת האביב ומודיעים כי זהו זמן ניקוי הכבד. הוא מנקה את עצמו גם ככה, הצמחים גדלים בזמן הזה בצידי הדרכים. פלא של ממש.
אופן השימוש: מרתח או טינקורה (תמצית הדרואלכוהולית).

3. סירפד ( Urtica dioica | Nettle) – לסירפד יכולת מדהימה לנקות את הכבד מהעומק. הוא נחשב לצמח ש"מנקה גם את הבויידם" , הוא מקדם את הפינוי של הרעלים דרך הכליות ועל כן משתן.

אופן השימוש: חליטת תה או טינקטורה (תמיסה הדרואלכוהולית) של העלים. הסירפד נחשב למחזק דם ועשיר בברזל.

צמחי המרפא מנקים את הכבד מהעומק. הדרך לצרוך אותם היא דרך הרבליסט, נטורופת או בית טבע. בדר"כ הם באים בתערובת לחליטה או בתמיסה (טינקטורה).

תגובה אחת ל“הניקיון בפסח רק מתחיל בבית. הכל על ניקוי רעלים”

  1. מאת שרי:

    בוקר טוב.. מבצעת את דיאטת האורז לאחר עשרה ימים אכלתי פרגיות+בשר בעקבות כך הדיאטה אבודה?מעוניינת לבצעה 21 יום..אשמח לקבל תשובה..למרות זאת יום למחרת המשכתי כרגיל באכילת אורז.. תודה ויום קסום שרי