כיצד להתמיד בדיאטה?:

דיאטת אשכוליות

קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות > דיאטות לפי סוגי מזונות > מאמרים נבחרים

מאת: מערכת "Diet".

מה לאשכוליות ולדיאטה?
שומנים שמגיעים מהאוכל עוברים לעיבוד בכבד. הכבד מנתב את השומנים ושולח אותם למצבורים באגן, בירכיים ובשאר הגוף. באשכוליות מצוי רכיב תזונתי הנקרא נרינגנין. הנרינגנין הינו פלבנואיד, נוגד חמצון חזק שגורם לנו לאגור פחות ופחות שומן. הוא מעודד את הכבד לשרוף את השומן במקום לאגור אותו. ויש לו עוד הרבה יתרונות.

הנרגנין הוא בעל הרכב כימי מיוחד שמסייע להלחם בהתפתחות סכרת טייפ 2 (סכרת מבוגרים). הוא עושה זאת ע"י איזון רמת הסוכר בדם ובעקבותיה, גם רמת האינסולין. הנרינגנין אינו נספג במלואו במעיים דרך מערכת העיכול. למעשה אחוז קטן ממנו (כ – 15%) נספג לאחר הארוחה ולכן כדאי לשלב מיץ אשכוליות בארוחות הסדירות במהלך היום.

 

על המחקר:
החוקרים לקחו 2 קבוצות של עכברים, כאשר לכל קבוצה ניתנו ארוחות עתירות שומן ובעלות ערך קלורי גבוה. לקבוצה אחת מבין השתיים ניתן גם מיצוי נריגנין שהופק מאשכוליות.
הם צפו בעכברים וחיכו בקוצר רוח לתוצאות. התוצאות לא איחרו לבוא:

דיאטת אשכולית (צולם על ידי Muffet)

דיאטת אשכולית (צולם על ידי Muffet)

הקבוצה שלא קיבלה את הנריגנין פיתחה תסמינים הדומים לסינדרום המטאבולי: השמנה באיזור הבטן, עלייה בלחץ הדם, עלייה בשומנים בדם ובכולסטרול ומצב של עמידות לאינסולין המאפיין סכרת טייפ 2.

 

ומה קרה בקבוצה שכן קיבלה את הנריגנין? הקבוצה שקיבלה את מיצוי הנרינגנין בכל ארוחה שמרה על אותו משקל גוף. העכברים לא עלו במשקל וכן לא פיתחו את הסימנים האופייניים לסינדרום המטאבולי כמו השמנה, יתר לחץ דם ועודף כולסטרול.

מהמחקר עולה, כי החומר נרינגנין יכול לעזור לכל דיאטה ולכל תפריט דיאטה יומי ללא שינוי בבחירת המזון או בסוג התזונה. מופתעים? גם אנחנו. הנירגנין גם אינו מדכא את התיאבון ואינו מווסת את הכמיהה לאוכל. השפעתו היא בעיכול השומן וניתובו, או במקרה של הנריגנין, שריפתו.

אז למה אנחנו מחכים? אשכוליות בארוחת הבוקר, מיץ אשכוליות בצהריים ובערב: ליפתן. של מה? של אשכוליות כמובן. אם רוצים לרדת במשקל בדיאטה קצובת זמן, כדאי לנסות את דיאטת האשכוליות.

דיאטת האשכוליות
דיאטה זו נמשכת כ-18 – 12 יום, ואם רוצים להאריך את תקופת הדיאטה, יש לקחת יומיים הפסקה בטרם ממשיכים בתקופה נוספת. התכונות המתוארות לעיל של האשכולית הוכחו במחקר קנדי וקיימים סיפורי הצלחה מאנשים שנטלו חלק בדיאטה זו.
הדיאטה מאפשרת ירידה מיידית במשקל.

ניתן לאכול בדיאטה אשכולית רגילה או אדומה, לפי הטעם.

לצד כל ארוחה יש לאכול  חצי אשכולית או מיץ אשכוליות העשוי מחצי אשכולית.
מומלץ לשתות 8 כוסות מים ביום.

 

הדיאטה מכילה 3 ארוחות ביום ומשקה אחד, כאשר ההמלצה היא בשום אופן לא לנשנש בין הארוחות ולהוריד משמעותית בכמות הפחמימות המורכבות.

ארוחת בוקר

חצי אשכולית צהובה או אדומה.
2 ביצים לבחירה (קשות, מקושקשות, או חביתה)
2 פרוסות פסטרמה מחזה עוף או 2 פרוסות גבינה צהובה 9%.

ארוחת צהריים

חצי אשכולית או מיץ מחצי אשכולית
סלט ירקות גדול המכיל חסה, עלי בייבי, עגבניה אחת, מלפפונים ופלפל.
כף "כמו מיונז"
150 גרם של חלבון מן החי (בשר אדום, עוף, הודו או דג)

ארוחת ערב

חצי אשכולית או מיץ מחצי אשכולית.
ירקות מאודים או מבושלים בתנור עם 2 כפות שמן: ברוקולי, דלעת, קישוא, כרובית, שעועית ירוקה (ללא תפוח אדמה או בטטה).
200 גרם חלבון מן החי (בשר אדום, עוף, הודו, או דג).

ארוחה נוספת לבחירה במהלך היום

כוס מיץ עגבניות או קפה על חלב דל שומן 1%.

את ההצלחה של דיאטה זו ניתן לתלות בערך הקלורי הנמוך של האשכוליות, הרכיב התזונתי שנמצא בהן הנקרא: נרינגנין, וכן בשל תפריט המזון שאינו כולל פחמימות מורכבות כלל וכלל. חלק מהאנשים שנטלו חלק בדיאטה זו דיווחו מפעם לפעם על סחרחורות וכאבי בטן, יתכן עקב החומציות הגבוהה של האשכולית.

 

לא כדאי להסתמך רק על פעילות האשכולית בויסות כמות השומן לאחר הארוחה, ולשלב פעילות גופנית. חשוב גם לא לצרוך שומנים בכמות גבוהה מידי. כמות הנרינגנין באשכולית מוגבלת ולא תוכל להתמודד עם כמויות גדולות מידי של שומן.

דיאטה זו נחשבת לדיאטה מהירה. היא אינה מכילה פחמימות ולכן מומלצת לתקופת זמן מוגבלת.

 


* יש להיוועץ ברופא ותזונאי לפני ההחלטה להתחיל בדיאטה.
אתר "דיאט" אינו אחראי לתופעות לוואי או נזק העלולים להתרחש כתוצאה מביצוע הדיאטה.

לא ניתן להגיב למאמר זה.