מתכון לזניה בשר דלת שומן:

10 אפליקציות הדיאטה והתזונה המובילות

כללי > מאמרים נבחרים

בעידן שבו אין דבר שאינו עובר דרך הסמארטפון, גם התזונאית ומאמנת הכושר נכנסות למסך הקטן. מגוון רחב של אפליקציות ייעודיות יעזרו לכם לרדת במשקל, להכנס לכושר, ועל הדרך ללמוד דבר או שניים על המאכלים שאנו מכניסים לפה.

מאת דנה רובין

מתכונים רבותי, מתכונים

FreeDigitalPhotos.net

FreeDigitalPhotos.net

אחד הדברים המעייפים ביותר בדיאטה זו השגרה. לקום בבוקר, לאכול 3 שקדים, חצי כפית אבוקדו עם 4 גרם מיץ לימון סחוט עגבניה בינונית ו-211 גרם יוגורט עם 1% שומן – יכול להיות לא רע ביום ראשון, אבל ביום העשרים החזרה על הריטואל הזה יום אחרי יום אחרי יום הופכת להיות מעיקה ושוחקת. סוג ראשון של אפליקציות שיעשו לכם את הדיאטה לקצת יותר נעימה הן אפליקציות המתכונים המציעות אפשרויות חליפיות לריטואל היומי.

  1. אוכל טוב – באתר האוכל של מאקו אפשר למצוא מתכונים מכל סוג ומין, בין היתר גם מתכונים בריאים, דלי סוכר או קלוריות. מלבד מתכונים, האפליקציה מציעה מגוון של יתרונות נוספים כגון הסברי בישול בוידאו למאותגרי הסירים, הסברים על מונחים ומוצרים, ואפילו אפליקציות מועילות כגון טיימר בישול. קיימות גרסאות לאפליקציה הזו לאייפון וגם עבור אנדרואיד.
  2. Dietista – אפליקציית אנדרואיד חדשה המתפקדת כתזונאית אישית ומרכיבה תפריטים אישיים המותאמים לטעם האישי ולצרכים התזונתיים. האפליקציה מתפקדת גם כאפליקציית מעקב אחר הרגלי האכילה והפעילות הגופנית.
  3. Diet Point – אפליקציה הנלחמת בשגרה ומחזיקה יותר מ- 130 תפריטים יומיים המחולקים לפי קטגוריות שונות וכוללים אפילו תפריטי סלבריטאים. קטגוריות מעניינות אחרות מותאמות לצמחונים ולקרניבורים, למטרות כגון בטן שטוחה או אפס רעב, או תפריטים מותאמים גאוגרפית.

מישהו עוקב אחרי

נניח שאתם שואפים לצרוך 1200 קלוריות ביום. איך אתם יודעים האם הגעתם ליעד? כמה באמת צרכתם? יומן אוכל זו התשובה. לרב, דיאטה מגיעה עם תוכנית אימונים, כך שברבות מהאפליקציות בהן תוכלו לעקוב אחר הצריכה היומית תוכלו גם להגדיר יעדים ולמדוד גם תוכניות אימונים גופניים.

  1. Calorie Counter – אפליקציה ידידותית הפועלת במגוון פלטפורמות (לא רק אייפון ואנדרואיד אלא גם טובה לבלקברי, ולחלונות). אתם בוחרים מה וכמה אכלתם מתוך מאגר עצום של מאכלים באפליקציה, איך וכמה התאמנתם, ומהו היעד שאותו תרצו להשיג.
  2. Lose-it! – אפליקציה מעולה לניהול תקציב קלוריות יומי או שבועי, תוך שילוב יעדי תזונה או פעילות גופנית.
  3. Run Keeper  - אם אתם רצים ורוצים לדעת בדיוק כמה רצתם, כמה מהר וכמה קלוריות הוצאתם – זו האפליקציה בשבילכם. ניתן להרכיב מסלולים משולבים עם GPS  (דורש חיבור לאינטרנט) ובשילוב שעוני polar אף תאסוף נתונים קרדיולוגים. מתאימה למכשירי אייפון ואנדרואיד.
  4. MyFitnessPal  - אפליקציית מעקב אחר צריכת והוצאת קלוריות הכוללת גם פעילויות בלתי שגרתיות כמשחק סנוקר. האפליקציה מתאימה למשתמשי אייפון ואנדרואיד.

אין דיאטה בלי פעילות גופנית

פעילות גופנית זה לא רק מעקב, לפעמים צריך התאמה אישית, מגע אישי או אפילו מאמן אישי. כאן האפליקציות הבאות יכולות לעזור.

  1. Nike Training Club – אפליקצית אייפון המעניקה חווית אימון אישי מותאם. כוללת מעל 100 אימונים מותאמים אישית עם מדידת זמני ביצוע סטים לכל אחת מהפעילויות, קבלת חיזוקים חיוביים ואפילו בחירת מוזיקת רקע מתאימה לאימונים. יש אפילו הרחבה המתחברת לנעלי הספורט הייעודיות של נייק ומאפשרת מדידת צעדים ומרחק.

הכל מתחיל בחינוך

כדי לעשות דיאטה נכון, דרוש ידע – והרבה. בעולם שכולו סובב סביב שימושים טכנולוגיים ויישומים של אייפון ואנדרואיד, האפליקציות הבאות יעזרו להביא את הידע הנכון בזמן הנכון ישירות אליכם.

  1. Thin-Cam – אפליקציית אייפון הפותרת בעיה ידועה – נניח ואתם רוצים לעקוב אחר כמות הקלוריות שאתם צורכים. אכלתם משולש פיצה אבל מאיפה לכם לדעת כמה אותו משולש פיצה באמת שווה מבחינה קלורית? כאן נכנסת האפליקציה הזו. במקום לשבור את הראש, פשוט צלמו ושלחו וצוות התזונאים באתר כבר יגיד לכם מה התשובה.
  2. Fooducate – האפליקציה מספקת מידע רב על מוצרים שונים של חברות שונות. אפשר להגיע למוצר על ידי סריקת ברקוד או על ידי חיפוש במאגר והשוואתו למוצרים אחרים באותה קטגוריה כדי לגלות עד כמה המוצר בריא יחסית, ומה המרכיבים התזונתיים העיקריים בו.

אפליקציות לא ישמרו עליכם מלצרוך מוצרים שאינם בריאים עבורכם וגם לא יעשו עבורכם כושר, אולם הן בהחלט יכולות להקל על חיי אלו שכבר החליטו לעבור לאורח חיים בריא יותר.

לא ניתן להגיב למאמר זה.