לאכול בשביל הנפש: מאכלים מרוממי מצב רוח:

איך לשמור על הבריאות בגיל הזהב

קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > טיפים > טיפים אקראיים > כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

בין אם הגוף שלכם הוא מכונה משומנת היטב, אין ספק שלאחר שנים של שימוש בו, יש צורך במעט תחזוקה. אם אתם מתייחסים לגוף שלכם בזלזול, כמו למשל אוכלים סוגי מאכלים לא בריאים או לא שומרים על פעילות גופנית עקבית, מה שיקרה בסופו של דבר, לאורח חיים זה תהיה השפעה על מחלות כרוניות ועל ניידות מוגבלת.

בין אם אתם דואגים לעצמכם או חלק מבית אבות סיעודי – כבדו את גופכם מדי יום בתזונה נכונה ובפעילות גופנית מספקת. לפניכם מספר שלבים שיאפשרו לכם לשמור על כושר גופני ועל בריאות תקינה:

שלב א'

הרכיבו לעצמכם תכנית תזונה בריאה שמורכבת ממזונות מזינים. ככל שאתם מתבגרים כך חלים, באופן טבעי, שינויים בפעילות המוטורית. שינויים אלה באים לביטוי בהגבלה של התנועתיות הפיזית ובירידה בשריפת הקלוריות. מומלץ להימנע ממזונות עשירים בסוכר, נתרן ושומן שגורמים לעלייה במשקל, למחלות לב, לסוכרת ולירידה באיכות החיים.

שלב ב'

מומחים למניעת מחלות ממליצים מאד להתעמל לפחות 30 דקות בכל יום. פעילות גופנית אירובית עוזרת לשמור על גמישות גופנית ותורמת לחיים יומיומיים פעילים. אימוני כוח, לעומת זאת, מסייעים לשמירה על בריאות העצם. אם פעילות גופנית שנמשכת 30 דקות מעייפת אתכם וגורמת למאמץ רב מדי, מומלץ לחלק את התרגול לשלוש קבוצות תרגילים שנמשכות  10 דקות כל אחת, במקום 30 דקות רצופות. זאת על מנת למלא את מכסת 30 הדקות של פעילות גופנית יומיומית.  הליכה, שחיה, ריקוד ויוגה – כל אלה הם אידיאליים עבור מבוגרים, במיוחד אם הפעילות נעשית בקבוצה עם מאמן שמשגיח על בני ה-50  ומעלה.

שלב ג'

מומלץ לבצע בדיקות גופניות כלליות אחת לשנה, כמו גם סריקה כללית לגילוי מחלות קשות כגון סרטן, סוכרת וצפיפות עצם (אוסטאופורוזיס). הסיבה לכך היא  שאבחון מוקדם יכול להציל חיים גם לאנשים שמנהלים אורח חיים בריא בהיבט של התזונה והפעילות הגופנית.

 שלב ד'

איכות חיים נמדדת גם בפעילות חברתית ערנית. לכן, מומלץ לשמור על חיים חברתיים ערניים שכוללים בילוי עם חברים, השתתפות במפגשים חברתיים ובעיקר רצוי שתקיפו את עצמכם באנשים שאתם נהנים להיות בחברתם. מחקרים רבים מצאו כי מבוגרים שמקיימים חיי חברה נזקקים פחות לתמיכה פיזית ושומרים על עצמאותם ועל היכולות הפיזיות שלהם. מן המפורסמות הוא שפעילות חברתית מספקת גם גירוי למוח  ומשאירה את האדם שמח וחיובי בכל גיל.

שלב ה'

מומלץ לאתגר את המוח כדי לשמור על גמישות מחשבתית. אפשר לעשות זאת באמצעות חידות, קריאה ולימוד של מיומנויות חדשות. מומחים מציינים שמי שמאתגר את המוח שלו מפעיל את תאי המוח בדיוק כפי שתרגילי ההתעמלות מפעילים את השרירים ואת שאר אברי הגוף.

לא ניתן להגיב למאמר זה.