ספר לי מה סוג הדם שלך ואומר לך מה עליך לאכול

כללי > מאמרים נבחרים


דנה סמרה 02/09/12

ישנם ארבעה סוגים של אנשים, לפי ארבעת סוגי הדם השונים (A,B ,AB, O) והתשוקות שלהם תלויות בבלוטות ששולטות בחילוף החומרים של אותם אנשים. למשל, אנשים שאצלהם בלוטת התריס היא הדומיננטית ייטו לחשוק במתוקים ומזונות עתירי עמילנים. אלה שבלוטת יותרת הכליה היא הדומיננטית אצלהם ייטו לחשוק בבשר ובמאכלים מלוחים. בעלי בלוטת יתרת המוח דומיננטית ייטו למוצרי חלב ובעלי בלוטות מין טעונות ייטו לאכול מאכלים שמנים וחריפים.

כאשר הבלוטות הללו מאותתות לנו, אנו צורכים מזונות שרק מסייעים לנו להשמין. כלומר, אנו בעצם נכנעים לתשוקות שלנו כאשר אנו מנסים לספק את הבלוטות הדומיננטיות בגופינו. כדי להימנע מכך, עלינו להתחיל דיאטה המותאמת ספציפית לבלוטה הדומיננטית אצל כל אחד מאיתנו. למשל, בעלי בלוטת תריס דומיננטית יצרכו חלבונים דלי שומן, בעלי בלוטת יותרת הכליה דומיננטית יצרכו יותר פחמימות וכדומה.

האם זה מוכח?

תזונאים רבים טוענים כי דיאטה לפי סוג דם מסייעת לנו להישאר רזים, בריאים יותר ומסיעת לנו להתמודד טוב יותר עם לחצי היומיום בחיינו. אולם, ניתן למצוא טיעונים שונים וסותרים בקרב המומחים המקדמים דיאטה לפי סוג דם כשלמעשה, אין הוכחות ודאיות לכך שזה באמת עובד. יש תזונאים שטוענים שכן צריך לאכול בהתאם לתשוקות שלנו, כי הגוף שלנו כביכול יודע מה טוב עבורנו, אך זה לא בהכרח היגיוני שאם לאדם מסוים יש סוג דם איקס עליו לאכול רק בשר והרבה ממנו.

 

לפעמים הדרך הארוכה היא הבטוחה ביותר

חשוב לציין שדיאטה חייבת להוות חלק מאורח חיים בריא המשלב בתוכו תזונה נכונה המורכבת ממזון בריא בעל ערך תזונתי המספק אנרגיה לגופינו, יחד עם פעילות ספורטיבית שמסייעת לזרימת הדם בגוף ולחילוף החומרים. לרוב, דיאטות כסאח לא משמרות תוצאות לאורך זמן כי הגוף נמצא במצב של רעב. לכן, שימרו על אורח חיים בריא ואל תאמינו לכל טרנד דיאטה חדש.

לבריאות.

לא ניתן להגיב למאמר זה.