איך לשמור על הבריאות בגיל הזהב:

מה כוללת דיאטה מוצלחת?

כללי > מאמרים נבחרים > מפת האתר > מושגים דיאט

מאת: יסמין חיו לרדת בקלות

לא כל דיאטה עתידה להיות הצלחה גדולה. פעמים רבות אנו מחליטים שעלינו להתחיל לשמור דיאטה על מנת לרזות, אנו בוחרים את שיטת הפעולה ומתחילים להפחית את כמות המזון ובעיקר את כמות הקלוריות שאנו צורכים מידי יום ומקווים לרדת כמה קילוגרמים כבר בחודש הראשון לדיאטה. לכאורה, אין זה מסובך: אנו יודעים היטב מהם המזונות המשמינים ביותר שאנו אוכלים, אז פשוט צריך להפסיק לאכול מהם, ויהיה בסדר. האמנם?

זה נכון, שהקטנת הצריכה היומית של קלוריות היא חלק מהדרך לירידה במשקל. אם הורגלנו עד אתה לאכול קינוח לאתר כל ארוחה, במהלך דיאטה, נצטרך באמת לצמצם או לבטל את הרגל זה כליל. במקום עוגה או גלידה, ניקח תפוח או פרי אחר. נקטין גם את כמות הפחמימות שאנו אוכלים ביום: פחות לחם, פחות אורז וכמובן נוותר על כל החטיפים והממתקים. יש אנשים שאצלם די בשינוי מסוג זה כדי לרדת יפה במשקל ולשמור על התוצאות, אולם ישנן כמה בעיות:

• כמות רבים מאתנו לא יודעים כמה מזון יש לאכול מידי יום, וכיצד לחלק את התפריט לפי אבות המזון. חוסר איזון עלול לגרום לתחושת עייפות וחוסר יכולת להמשיך עם הדיאטה כי היא קשה מידי. דוגמה לכך היא בדיאטות ללא פחמימות כלל. מובן שלא ניתן להחזיק בצורה כזו מעבר לכמה ימים בודדים, ולאחר ירידה של כמה קילוגרמים, סביר שנעלה את הכל בחזרה, כולל ריבית.

• שמירה לאורך זמן– האתגר האמתי בדיאטה הוא להיות יכולים להתמודד עמה לטווח הארוך. התפריט צריך להיות מזין ומספיק, כך שנוכל לרדת במשקל באופן איטי יחסית, אך בקביעות, מבלי לחוש רעב, חולשה או ייאוש.

• מה כן צריך בתפריט – מכיוון שרובנו איננו תזונאים, אנו לא יודעים אלו יסודות תזונתיים חשוב שיהיו קיימים

בתפריט הדיאטה שלנו: על מה אפשר לוותר ולעומת זאת על מה אסור לוותר. ישנם חומרים שחשובים לגופנו, ואם לא נאכל אותם, לא תהיה לגופנו שום דרך אחרת להשיגם וכתוצאה מכך יהיה מחסור בהם בגופנו.

מה חשוב לכלול בדיאטה?

דיאטה נכונה המובילה להצלחה, צריכה לכלול את המרכיבים הבאים:

•  אבות המזון– יש לכלול בתפריט את כל אבות המזון בצורה מאוזנת. אין לוותר על פחמימות או על שומנים רק בגלל שאנו חושבים שהם משמינים. מה שכן, יש לצרוך שומנים בריאים ובכמות מוגבלת וכן, רצוי לאכול פחמימות מורכבות ולא פשוטות, כיוון שאלה משביעות יותר. למשל לחם מקמח מלא משביע יותר ומעניק תחושת שובע לאורך זמן רב יותר מלחם לבן, זאת מכיוון שיש בו סיבים תזונתיים רבים, שגם מועילים למערכת העיכול.

• נוזלים– תפריט הדיאטה חייב להכיל שתייה מרובה. הגוף צריך כמויות גדולות של מים על מנת לעכל היטב את המזון וכדי לתפקד כראוי, במיוחד אם אנו משלבים גם פעילות גופנית בדיאטה שלנו.

• ירקות ופירות– אכילה של פירות יכולה להחליף את הקינוחים המשמינים. ירקות הן תוספת מצוינת לארוחה ותורמים לתחושת השובע.

• פעילות גופנית– שריפת קלוריות מזרזת את הירידה במשקל וגם מסייעת לחיטוב הגוף.

לרדת בקלות – לרדת במשקל זה קל!

לא ניתן להגיב למאמר זה.