לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול:

פתרונות לתסמונת המעי הרגיז

כללי > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

מאת: מיכל רון

תסמונת המעי הרגיז היא בעצם שם שרופאים נותנים למכלול של סימפטומים שנוצרים מסיבות שונות. היות והבעיה אינה ספציפית או נוצרת מגורם מסוים, גם הטיפול בתסמונת המעי הרגיז צריך להיות הוליסטי, ולבחון את ההיבטים השונים של הבעיה. כיצד נוכל לעשות זאת ב-7 שלבים?

תסמונת המעי הרגיז – מה לאכול?

אנחנו זה מה שאנו אוכלים

אנחנו זה מה שאנו אוכלים

רצוי להוסיף סיבים לכל ארוחה ולשתות הרבה, אבל לא ביחד. בבוקר ניתן להכין דייסת קוואקר – להוסיף לקוואקר מים חמים וקצת סילאן או צימוקים, ולחכות כמה דקות לפני שאוכלים. עדיף לשתות לאחר מכן עוד 2 כוסות מים.
לשאר הארוחות אפשר לדאוג להוסיף ירקות. גם אם אוכלים ארוחה גדולה ומלאה, לדאוג שיהיו בה לפחות 2 ירקות.
בין הארוחות כדאי לאכול פרי או שניים לפחות. את הפירות כדאי לאכול על בטן ריקה (כשעתיים אחרי הארוחה, וכשעתיים לפניה).
מי שממש מתעצל יכול לנסות כדורי פסיליום, אבל רק בהתייעצות עם נטורופת, ולדעתי זה פחות מומלץ.
כדאי להפריד בין השתייה לאכילה, כלומר – לאכול כחצי שעה או יותר אחרי ששתינו, ולשתות כשעה או יותר אחרי שאכלנו.
רצוי לשתות מים, אך גם תה צמחים זה נהדר. אפשר להכין קנקן גדול של חליטת צמחים ולשתות במשך היום.

יוגה למעי רגיז

אני ממליצה על יוגה, אבל גם הליכה או כל צורת התעמלות אחרת יכולה להתאים.
מבין תרגילי היוגה מאוד יכולים לעזור למעיים סארבאנגאסאנה (עמידת נר), ואחריה האלאסאנה – תנוחת המחרשה (כשמעמידת נר מעבירים את הרגליים מעבר לראש.) תנוחות אלו בריאות מאוד באופן כללי, ובדרך כלל חוזרים עליהן בכל שיעורי היוגה.
אם לא למדת את התנוחות האלה, לא כדאי לעשות אותן לבד בבית, כדי שלא לגרום נזק לעמוד השדרה. אפשר ללכת באופן חד פעמי למורה שילמד ויתקן.

מסאג' למעי רגיז
עיסוי בטן יכול מאוד לעזור להקל על תסמונת המעי הרגיז.
רוב המעסים נמנעים מלעסות את הבטן, או שהם עוברים עליה במהירות, מבלי להיכנס לעומק, וחבל, כי דווקא התמקדות בבטן יכולה מאוד לעזור.

הסיבה הרגשית לתסמונת המעי הרגיז

לעשות שלום עם הרגשות שלנו. הבטן היא מושב הרגשות, וכאבי בטן מאותתים תכופות על בעיה רגשית. לפעמים אנחנו פשוט מסרבים לתת מקום לרגשות שלנו, ואז מתחילות הבעיות.
אנחנו מצפים להרגיש כל הזמן טוב, להיות מאושרים ואוהבים, בלי לאפשר לעצמנו לעכל, לעבד ולהתנקות מרגשות כמו כעס, עלבון, פחד וכדומה.
כדי להרגיש טוב יותר ברמה הפיזית, כדאי להתחיל בתהליך של עבודה רגשית.

תסמונת המעי הרגיז כהזדמנות רוחנית

יש אנשים שאולי יחשבו שלא הגיוני שלבעיה פיזית כמו תסמונת המעי הרגיז יכולות להיות השלכות רוחניות, ובכל זאת, רבים מהדברים שקורים לנו בחיים הם ניסיון של הנשמה ללחוש לנו משהו – "היי, אני לא רוצה להיות פה יותר", או אולי "אני כועס/ת, ואני רוצה להביע את זה".
אם אנחנו מתעלמים מה"לחישות" האלה, הגוף ימשיך ואפילו "יצעק". יכאב לנו, נהיה מוגבלים, נרגיש רע, ובקיצור – הגוף יגיד לנו מאוד ברור מה הוא רוצה שנעשה. הקשיבו לגוף שלכם. הקשיבו לנפש.

לסיכום, לתסמונת המעי הרגיז יכולים להיות הרבה גורמים, וכמספר הגורמים כך גם הפתרונות. כדי להרגיש טוב יותר יכול להיות שכדאי לך:
לאכול יותר סיבים – קוואקר, ירקות ופירות
לשתות מים ותה צמחים
לעשות יוגה
לקבל עיסוי לבטן
לעבוד על הרגשות שלך
להסכים להתנסות ולנסות להבין מה הגוף מנסה לומר לך

מיכל רון עובדת בפסיכולוגיה אלטרנטיבית, ועוזרת לאנשים למצוא ולרפא את הסיבות הרגשיות והנפשיות הגורמות למחלות ולהפרעות פיזיות שונות

עוד ב-Diet:

מאגר מתכונים ענק
מתכונים לפי קלוריות
תפריט דיאטה יומי
מחשבון BMI
מחשבון חישוב קלורית
מחשבון דיאטה

2 תגובות ל“פתרונות לתסמונת המעי הרגיז”

  1. מאת כהן הילה:

    בס"ד
    אתר מקסים!!!!
    מלא בתוכן מהותי לחיים בריאים!!
    לדעתי את האינפורמציות האלה צריך להכניס לתוך תוכנית הלימודים מגיל קטן!!!
    אשריכם!!
    אשמח לקבל אינפורמציות לגבי מה אתם חושבים על זירעי צ'יה?

  2. מאת editor:

    שלום הילה,
    תודה על המילים החמות:)
    האם את רשומה למגזין האינטרנטי שלנו?
    מידי שבוע אנחנו שולחים עידכונים חמים.
    את מוזמנת להירשם בדף הבית.
    המשך יום נפלא!