האם כדאי לעשות דיאטה מהירה?:

איך שורפים שומנים? חלק א'

כללי

מאת: דפנה לב מומחית בתזונה וספורט מנהלת את www.aley-daphna.co.il בעלת שיטת רזים לחיים בריאים. http://razim.aley-daphna.co.il/

סיימנו את החלק הקודם בשאלה אז איך בכל זאת נשרוף שומנים? האם אפשר לשנות את העדפות הגוף? לתכנת שוב את ברירת המחדל?

שורפים שומנים גם באימון גופני.

שורפים שומנים גם באימון גופני.

האמת שאפשר לתכנת את האימון הגופני שלנו על מנת לשלוט בדלק המטאבולי שהגוף ישתמש.

וכאן הזמן להציג את התנאים שהגוף הציב לנו על מנת להשתמש במאגר השומנים שהוא שמור בתכניות חיסכון שונות ולא נמצא כולו בעובר ושב.

רק אם נשתמש באבות המזון הנכונים ליצירת אנרגיה – הם יישרפו ויצמצמו את מאגר השומנים.

החומרים שמשמשים ליצירת אנרגיה הם פחמימות, שומנים וחלק מהחלבונים. (חלבונים מורכבים מ"זנב" סוכרי שמשמש את הגוף בהעדר אלטרנטיבה אחרת קלה לשימוש. ובהם אנחנו ממש לא רוצים להשתמש על מנת לייצר אנרגיה, החלבונים מצויינים כדי לבנות שרירים).

נדבר על הפחמימות שהן הדלק המועדף על הגוף ליצירת אנרגיית פעולה.

הפחמימות הן הדלק האיכותי ביותר שיש, רמת האנרגיה שניתנת להפקה מפירוק פחמימה במסלול האירובי תוך שימוש בחמצן, גבוהה יותר מזו המתקבלת משומן, לכן הגוף ילך קודם כל למאגרי הפחמימות למטרות ייצור אנרגיה.

אז איך בכל זאת נשרוף שומנים? האם אפשר לשנות את העדפות הגוף? לתכנת שוב את ברירת המחדל?

תנאי ראשון ששומן יתפרק ויהפוך לחומר בערה שיודע לייצר אנרגית פעולה, הוא זמן.

תנאי שני – דופק.

תנאי שלישי – "פועלים שחורים" שמפרקים אותו.

באימון גופני- ככל שעצימות המאמץ עולה ומשך המאמץ קטן עולה תרומתן היחסי של הפחמימות בהרכב הדלק המטאבולי, ועכשיו בשפה יותר מעשית: אימון קצר וקשה ישלח אותנו היישר לפירוק פחמימה ולא יגע במאגר השומן, ככל שהמאמץ יותר עצים כלומר הדופק יותר גבוה יתגבר המסלול האנאירובי – לקטי ( מונח מקצועי שפירושו שימוש מועט בחמצן על ידי השריר) בו הדלק הבלעדי הוא פחמימות.

מסקנה: מי שרוצה להשתמש בשומן, יבחר מסלול אחר.

כולם בטח מכירים את ההרגשה של "התכווצות שרירים" . יש למתאמנים התניה מעניינת שאומרת : אם עשינו אימון ואח"כ יש לנו התכווצות שרירים היה זה אימון טוב ובטח שרפנו הרבה שומנים.

בעצם המציאות בדיוק הפוכה: כאשר האימון עצים מדי, יותר מדי מאמץ בזמן קצר, מופעל מנגנון חומצת החלב.

חומצת חלב נתקעת בשריר, מונעת המשך עבודה ומפחיתה את הניוד של חומצות השומן מרקמת השומן ואת זמינותן בשריר.

לכן אימון טוב לא יהיה קצר ולא יהיה מאוד עצים. אם רוצים להשתמש בשומנים האגורים ברקמת השומן צריך לתת להם את התנאים האופטימלים לצאת משם ולעבור לשרירים.

שריפת שומנים חלק ב'

שריפת שומנים חלק ג'

שריפת שומנים חלק ד'

לא ניתן להגיב למאמר זה.