7 טיפים לאכילה נכונה במשרד

קטגוריה ראשית > טיפים
רבים מאיתנו פשוט לא יכולים למצוא את חצי השעה ביום על מנת לצאת לאכול בצהריים, בגלל לחץ עבודה; כי זה לא מקובל בתרבות החברתית בה נמצאים; כי פשוט לא מספיקים; אם זה כי הבוס מחכה…
אלו הן סיבות ריאליות לבעיה מאד נפוצה מאד כיום. אנשים שלא לוקחים לעצמם כמה דקות לעצמם ולמזון שאותו הם בוחרים להכניס לגופם.
במקרה הטוב, רבים מאיתנו מביאים משהו מהבית, מחממים מהר במיקרו וחוזרים למסך המחשב לענות על אימיילים, טלפונים, להתעדכן באתר הכלכלה בעוד אנחנו דוחסים את המזון לפינו ללא שימת לב.
במקרה הנפוץ כיום בהרבה מקומות עבודה, מזמינים משהו מבחוץ, ברוב המקרים זהו fast food שהוא מלא בקלוריות וחסר ברכיבים תזונתיים, וטורפים אותו ליד העמדה, מול המחשב וכד'.
ההמלצה הטובה ביותר היא: צאו לאכול. זוזו מהשולחן שלכם, אפילו אם זה רק לשולחן ליד, זוזו מהמסך, מהטלפון ומהנייד. קחו לעצמך רבע שעה עד חצי שעה לאכול בצורה מודעת. הביאו אוכל מהבית או הזמינו משהו מזין ובריא.
אך ברור שההמלצה הזו היא בלתי אפשרית לרבים מאיתנו, ולכן – אם אתם כבר אוכלים על שולחן העבודה שלכם, היא 7 המלצות לעשות את זה בצורה הבריאה ביותר:
1. תשומת לב – שימו לב למה נכנס אליכם לפה.
לפעמים, בגלל שדעתנו מוסחת מהעבודות שאנחנו עושים, המנה "פתאם" נגמרת לנו באמצע ולא שמנו לב בכלל שאכלנו אותה. מנה שהיתה מספיקה לנו אם היינו יושבים במסעדה או בבית, לפתע נראית קטנה ולא משביעה. דבר זה, בין היתר, שולח אותנו אחר כך לעוגיות המשרדיות או לכל מיני שטויות בדרך.
2. להביא ארוחת צהריים – ארוחת צהריים היא הזדמנות טובה לאכול בריא
הביאו מהבית סלט טרי. היום יש כל כך הרבה שקיות של ירקות חתוכים שאפשר להביא מראש, אפילו חתיכות עוף חתוך לסלט יש מוכן שאפשר לחמם כמה שניות במיקרו ולזרוק על עלי הסלט, זה יתן לכם גם הרגשה של אוכל חם ומשביע.
3. שדרגו את הסלט עם אגוזים או שעועית, זה יוסיף לכם עוד חלבון וסיבים, מה שיתרום לתזונתכם וגם להרגשת השובע המיידית.
4. אם אין לכם מקרר בעבודה, נסו להביא את המזון בתיק צידנית השומר על חום וקור, למרות שביום חם, גם עם קרחון בתוכו, לא מומלץ להשאיר את האוכל ליותר משעתיים ללא קירור.
אם אתם לא מאורגנים להביא אוכל מהבית, הזמינו מבחוץ סלט או ירקות מוקפצים. נסו להזמין אוכל מזין ולא takeout של junk food כמו המבורגרים ופיצה, אוכל בפיתה או לאפה ואו כריכים כל יום.
5. להיות בתזוזה – כמה שאפשר גם בתוך המשרד.
זוזו כשתוכלו. גשו למכונת הצילום, לפקס, למחסן. תהיו בתזוזה עד כמה שניתן ובכל אפשרות שיש לכם. קומו להביא לכם עוד כוס מים, קומו לדבר עם מישהו שעובד לידכם ואל תרימו את השפורפרת לדבר איתו בטלפון או באימייל. זהו אחד מסודות הרזון של הצרפתיות.
6. חיטוי – דאגו שמשטח האכילה שלכם נקי.
לפחות פעם ביום העבירו מגבון לחיטוי או חומר חיטוי על שולחן העבודה שלכם, בייחוד כשהוא הופך להיות גם שולחן האוכל שלכם. עשרות בקטריות וחיידקים חיים לנו על הידיים, בכל אפצ'י שאנחנו עושים, עובדים ולקוחות שעוברים לידינו. כולם משאירים את חותמם על שולחננו. ולרוב גם מטלית המנקה אינה בדיוק הדבר הכי נקי שבעולם. נקו את משטח העבודה/אכילה שלכם.
7. איכלו עם חבר – נסו לשבת יחד
גם אם זה ליד שולחן העבודה, גם אם אתם מדברים על עבודה. נסו לאכול עם עוד מישהו, לאט לאט זה יהפוך להיות הרגל ותמצאו את עצמכם לוקחים בצורה עקיפה הפסקה של 10-15 דקות מהטירוף של יום העבודה.

מאת: מערכת Diet

רבים מאיתנו פשוט לא יכולים למצוא חצי שעה במהלך היום על מנת לצאת לאכול בצהריים, בגלל לחץ עבודה; כי זה לא מקובל בתרבות החברתית בה נמצאים; כי פשוט לא מספיקים; או משום שהבוס מחכה…

אלו הן סיבות ריאליות לבעיה מאד נפוצה מאד כיום – אנשים שאינם יודעים לקחת לעצמם ולמזון שהם מכניסים לגופם את ההפסקה הזו ותשומת הלב הראויה.

טיפים לאכילה נכונה במשרד

טיפים לאכילה נכונה במשרד

במקרה הטוב, רבים מאיתנו מביאים משהו מהבית, מחממים מהר במיקרו וחוזרים למסך המחשב לענות על אימיילים, טלפונים, להתעדכן באתר הכלכלה, וכל זאת בעוד אנחנו דוחסים את המזון לפינו ללא שימת לב.

במקרה הנפוץ כיום בהרבה מקומות עבודה, מזמינים משהו מבחוץ, ברוב המקרים זהו מזון מהיר שהוא מלא בקלוריות וחסר ברכיבים תזונתיים, וגם אותו אנו טורפים אותו העמדה, מול המחשב וכד'. במקרה אחר, אנחנו פשוט מנשנשים מה שבא ליד. למזכירה לידכם יש יומולדת היום? מזל טוב! נישנוש של  פרוסת עוגת שוקולד לצד הקפה תעלה בקלוריות רבות ולא כ"כ מזינות. למעשה אחרי חצי שעה, הרצון לאכול רק יגבר.

המלצה הטובה ביותר היא: צאו לאכול. זוזו מהשולחן שלכם, אפילו אם זה רק לשולחן ליד, זוזו מהמסך, מהטלפון ומהנייד. קחו לעצמך רבע שעה עד חצי שעה לאכול בצורה מודעת. הביאו אוכל מהבית או הזמינו משהו מזין ובריא.

אך ברור שההמלצה הזו היא בלתי אפשרית לרבים מאיתנו, ולכן – אם אתם כבר אוכלים על שולחן העבודה שלכם, הנה 7 המלצות לעשות את זה בצורה הבריאה ביותר:

1. תשומת לב – שימו לב למה נכנס אליכם לפה. לפעמים, דעתנו מוסחת בגלל שאנח עובדים תוך כדי אכילה, והמנה "פתאום" נגמרת לנו באמצע ולא שמנו לב בכלל שאכלנו אותה. מנה שהיתה מספיקה לנו אם היינו יושבים במסעדה או בבית, לפתע נראית קטנה ולא משביעה. דבר זה, בין היתר, שולח אותנו אחר כך לעוגיות המשרדיות או לכל מיני נשנושים לא בריאים ולא דיאטטיים אחרים.

2. להביא ארוחת צהריים מהבית – ארוחת צהריים היא הזדמנות טובה לאכול בריא. הביאו מהבית סלט טרי. היום יש כל כך הרבה שקיות של ירקות חתוכים שאפשר להביא מראש. תוכלו להביא רצועות חזה עוף שאפשר לחמם כמה שניות במיקרו ולזרוק על עלי הסלט, זה יתן לכם גם הרגשה של אוכל חם ומשביע.

3. שדרגו את הסלט עם אגוזים או שעועית, זה יוסיף לכם עוד חלבון וסיבים תזונתיים. בנוסף, שעועית וקטניות אחרות נחשבות לפחמימות מורכבות. פחמימות מורכבות, חלבונים וסיבים תזונתיים תורמים לתחושת השובע לאורך זמן.

4. אם אין לכם מקרר בעבודה, נסו להביא את המזון בתיק צידנית השומר על חום וקור, למרות שביום חם, גם עם קרחון בתוכו, לא מומלץ להשאיר את האוכל ליותר משעתיים ללא קירור. אם אינכם מאורגנים להביא אוכל מהבית, הזמינו סלט או ירקות מוקפצים. נסו להזמין אוכל מזין ולא ג'אנק פוד כמו המבורגרים ופיצה, אוכל בפיתה או לאפה ו/או כריכים כל יום.

5. הקפידו להיות בתזוזה – כמה שאפשר גם בתוך המשרד. זוזו כשתוכלו. גשו למכונת הצילום, לפקס, למחסן. היו בתזוזה עד כמה שניתן ובכל אפשרות שיש לכם. קומו להביא לכם עוד כוס מים, קומו לדבר עם מישהו שעובד לידכם ואל תרימו את השפורפרת לדבר איתו בטלפון או באימייל. זהו אחד מסודות הגוף החטוב של הצרפתיות.

נסו לפנות לכם 2.5 דקות במהלך היום ולשלב סדרת תרגילי כושר לביצע בזמן העבודה, או סדרת המתיחות לשחרור מתחים.

6. חיטוי – לפחות פעם ביום העבירו מגבון לחיטוי או חומר חיטוי על שולחן העבודה שלכם, בייחוד כשהוא הופך להיות גם שולחן האוכל שלכם. עשרות בקטריות וחיידקים חיים לנו על הידיים, בכל אפצ'י שאנחנו עושים, עובדים ולקוחות שעוברים לידינו. כולם משאירים את חותמם על שולחננו. ולרוב גם מטלית המנקה אינה בדיוק הדבר הכי נקי שבעולם. נקו את משטח העבודה/אכילה שלכם.

7. איכלו עם חבר – נסו לשבת יחד, גם אם זה ליד שולחן העבודה, גם אם אתם מדברים על עבודה. נסו לאכול עם עוד מישהו, לאט לאט זה יהפוך להיות הרגל ותמצאו את עצמכם לוקחים בצורה עקיפה הפסקה של 10-15 דקות מהטירוף של יום העבודה.

בתאבון!

לא ניתן להגיב למאמר זה.