הרגלי האכילה והכושר של דמי מור .. לרציניים בלבד!!

קטגוריה ראשית > דיאטות של סלבס > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות

כולנו מכירים את השחקנית דמי מור מסרטים כמו 'רוח רפאים', 'ג'י- איי-ג'יין', 'המלאכיות של צ'ארלי וכו'. את מרכז תשומת הלב של כולנו מושכת דווקא גזרתה המושלמת של השחקנית בת ה-50 ולא כישרון המשחק שלה. אז מה הסוד שלה?

 

לאחר שניסתה אינספור שיטות לדיאטה ולאחר שחשדו שיש לה הפרעת אכילה, דמי מור החליטה לעשות סדר בחייה ולשמור על גזרה חטובה ובריאה בדרך שכולנו שמענו עליה בעבר- אכילה מסודרת של כמויות קטנות, מספר פעמים ביום- בשילוב עם פעילות גופנית.

 

הרגלי אכילה בריאים 

 

חשוב לציין שאכן מדובר בדיאטה מוצלחת אך הקושי הגדול ביותר שמציבה הדיאטה- הוא קושי ההתמדה. ברגע שאנו מתרגלים לשגרת חיים בריאה ולא מאפשרים לגוף להישאר רעב, יחד עם שילוב של פעילות גופנית הממריצה את הדם ואת השרירים- הגוף מגיב בהתאם, רמת האנרגיה עולה ואפילו הפנים נראות טוב יותר. כאשר אנו מפצלים 3 ארוחות גדולות ביום לארוחות קטנות יותר, אנחנו מאפשרים למערכת העיכול לשמור על קצב חילוף חומרים גבוה וטוב.

כאשר אנחנו רוצים לבנות לעצמנו תוכנית תזונה בריאה, תמיד ניתן להיוועץ ברופא או דיאטן אך ישנם מספר דגשים שכדאי לקחת בחשבון:

כאשר צורכים חלבונים, הם צריכים להיות באיכות גבוהה (למשל: דגים, שעועית וקטניות אחרות). כדאי לצרוך ירקות ופירות טריים במשך היום ולהעדיף טריות על כל מיני לקטים חתוכים מראש. בנוסף לכך, להעדיף פחמימות מלאות על פחמימות רגילות וכמובן להימנע ממזון מטוגן, מעובד ו/או משומר.

תוכנית האימון של דמי

כדי להשיג גזרה כמו של דמי מור, צריך לעבוד קשה ואי אפשר להימנע מפעילות גופנית. יש להרגיל את הגוף לשגרה של לפחות 3 ימי אימון בשבוע, כאשר כל אימון עובד על חלק אחר בגוף באופן אינטנסיבי.

יום 1: אימון ליבה ופלג גוף עליון

10 דקות ריצת חימום על הליכון או בפארק

3 סטים של 20 כפיפות ברך אל הרצפה

3 סטים של 30 שכיבות שמיכה כשהמרפקים מונחים על הרצפה

3 סטים של הרמת משקולות ידיים למעלה (12 חזרות בכל סט)

שכיבה על הבטן על גבי כדור פיזיו/ כדור יציבות ולעשות כפיפות פלג גוף עליון, כשהידיים מונחות על העורף, תוך ייצוב הגוף ושימוש בשיווי משקל (3 סטים בכל סט 10 חזרות).

3 סטים של 12 לחיצות כתף עם משקולות ידיים (ידיים בקו הכתפיים מרפק מקופל ב-90 מעלות, ולהרים כלפי מעלה).

תנוחת מוצא: שכיבה על הגב, ברכיים מכופפות, אגן על הרצפה- יש להרים את האגן עד שהוא נמצא בקו הברכיים ולהוריד אותו חזרה אל הרצפה (3 סטים ובכל סט 12 חזרות).

3 סטים של 10 שכיבות שמיכה, כאשר הברכיים על הרצפה.

10 דקות הליכה מהירה או על מכשיר אליפטיקל

יום 2: סיבולת לב-ריאה (הליכון)

3 דקות הליכה על הליכון

5 דקות הליכה על שיפוע 8 ומהירות 6 קמ"ש

5 דקות הליכה על שיפוע 1 ולהגביר את המהירות ל-11 קמ"ש

5 דקות הליכה על שיפוע 8 ומהירות 6 קמ"ש

5 דקות הליכה על שיפוע 1 ולהגביר את המהירות ל-11קמ"ש

15 דקות רכיבה על אופניים או אליפטיקל

3 דקות התקררות

יום 3: פלג גוף תחתון, גב וזרועות

3 סטים של עליית מדרגה תוך כדי החזקת משקולות בידיים (20 חזרות בכל סט)

תנוחת מוצא: כיפוף מרפקים לצידי הגוף והחזקת משקולות קרוב לחזה- הרמת ידיים למעלה וחזרה לתנוחת מוצא (3 סטים וכל סט 10 חזרות)

תנוחת מוצא: עמידה ישרה ידיים עם משקולות לצידי הגוף- כיפוף פלג גוף עליון כלפי מטה כאשר הידיים בקו הכתפיים מקבילות לרגליים (3 סטים ובכל סט 10 חזרות)

תנוחת מוצא: עמידה ישרה וידיים שלובות על החזה- כיפוף ברך ימין קדימה וחזרה לעמידה (החלפה בין הרגליים בכל סט, 3 סטים ו-12 חזרות בכל סט)

תנוחת מוצא: עמידה ישרה כשכפות הרגליים בקו הכתפיים, תוך כדי אחיזת משקולות- הרמת יד ימין עד הכתף והורדתה לתנוחת מוצא כשיד שמאל עולה באותו הזמן (3 סטים ו-12 חזרות בכל סט).

תנוחת מוצא: עמידה ישרה תוך כדי הישענות על כדור פיזיו בסמוך לקיר- ירידה למצב ישיבה כאשר הגב מגלגל את הכדור לאורך הקיר (3 סטים ו-10 חזרות בכל סט).

3 סטים של מכשיר חתירה (10 חזרות).

בהצלחה!

לא ניתן להגיב למאמר זה.