לאכול בשביל הנפש: מאכלים מרוממי מצב רוח:

איך לעבור את חג הפסח מבלי להשמין?

קטגוריה ראשית > טיפים > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

מאת: ד"ר דורית מאיר, ד"ר לנטורופתיה, דיאטנית ומאמנת אישית להרזיה.

החגים ובמיוחד חג הפסח הם טריגר להשמנה. הצירוף של ארוחות משפחתיות רבות, קניות מרובות ,זמן רב במטבח ושאריות האוכל שחבל לזרוק תורמים להשמנה.אולי קשה בתקופת החגים להפחית משקל, אך לשמור על הקיים זה בהחלט אפשרי עם קצת מודעות. יש המון פיתויים ואויבים- במיוחד המתוקים למיניהם שגורמים להשתוללות ברמות הסוכר בדם ולרצון לאכול עוד ועוד מתוק.אויב נוסף הוא: חוסר תשומת לב למה  שאנו אוכלים ולכמה.משום מה כשזה מגיע לאוכל אנו סובלים מליקוי בזיכרון ונופלים על המזון והשתיה הכי משמינים.

אז כמה עצות לי אליכם שיעזרו לעבור את חג הפסח בשלום (לתלות על המקרר בכל תקופת החג, ובכלל):

1.       בזמן הסידורים, הקניות והבישולים לפני החג, כדאי להצטייד במזונות דלי קלוריות כדי להפחית את הרעב והפיתויים לאכול מזונות עתירי קלוריות.

2.       אכלו בצהריים מעט קלוריות כדי לאזן את מספר הקלוריות היומיות עם הארוחה החגיגית בערב

3.       לא להגיע רעבים לסעודות כדי לא להתנפל על האוכל: איכלו משהו קטן לפני האירוע כמו: ירקות חתוכים טריים או מבושלים,מרק ירקות ולשתות מים או שתיה דיאטטית.כמו כן הקפידו על כמויות היין: יין יבש=90 קלוריות לכוס לעומת יין מתוק=170 קלוריות.

4.       השתדלו להגיע לאירוע עם בגד צמוד במותן שיזכיר לכם מהר להפסיק לאכול ולא עם בגד בייבי גרו שגדל עם הקיבה.

5.       אם אתם מתארחים, הביאו אתכם איזשהו סלט או ירק מבושל דל קלוריות, שאותו תוכלו לאכול בסעודה.

6.       הביאו אתכם שתייה דיאטטית שאתם אוהבים או: שתו הרבה מים.

7.       התנדבו לעזור למארחת-כמה שפחות תשבו ליד האוכל- עדיף.

8.       לפני ששמתם אוכל על הצלחת, בידקו אילו אפשרויות קיימות, בחרו במזונות שאתם הכי רוצים- רצוי שיכילו כמה שיותר ירקות, ותמלאו רק פעם אחת את הצלחת.

9.איכלו בתכנון, תוך מודעות וזהירות: אכילה בחברה גורמת לאי שימת לב לכמויות וסוג המזון.

10 . למרבה הפלא הקלוריות בעמידה נחשבות, על כן לא לאכול בעמידה אלא רק ליד השולחן.ללעוס לאט ולהקדיש את כל תשומת הלב לאכילה.

11. השתדלו להרחיק מהישג יד את המזונות שעשויים להפיל אותכם: רחוק מהעין רחוק מהפה.כמו כן ליד השולחן הרחיקו כמה שיותר מזונות שעלולים לשגע אותכם.

12. לאכול לאט, ללעוס לאט ולהקדיש את כל תשומת הלב לאכילה.

13. וותרו על הקינוח, או חלקו בו עם בן משפחה וזיכרו:  מתוקים          =מתכון לצרות

14.למסור את כל הבונבוניירות ושאר אויבים מתוקים וערמומיים לחבריכם הרזים.

15. שלבו בסדר היום פעילות ספורטיבית: כ-45 דקות.

16.לשתות המון מים בין הארוחות :10-12 כוסות ביום.

17. הוסיפו לירקות עשבי תיבול ולימון במקום רטבים עתירי קלוריות.

שיהיה לכם חג פסח רזה ושמח שטוף אור ואהבה-מד"ר דורית מאיר.

ד"ר לנטורופתיה, דיאטנית ומאמנת אישית להרזיה.
http://www.dorit-meir.com/

לא ניתן להגיב למאמר זה.