מתכון חזה עוף מתובל עם אורז ובצל סגול:

קציצות דגים

מאת: מערכת "Diet"

קציצות דגים עשירות בויטמינים

קציצות דגים עשירות בויטמינים

קציצות דגים זה לא רק מעדן. הדגים עשירים בחלבון ובאומגה 3 המטיבה עם הבריאות. תוסיפו לזה כוסברה העשירה בכלורופיל ועוזרת לניקוי הגוף מרעלים, ורסק עגבניות אדום העשיר בליקופן ותקבלו מתכון לבריאות.
למי ששומר על הגיזרה אפשר לקצץ בכמות השמן ולהשתמש ב – 2 כפות בלבד בכל המתכון.

המצרכים:
לקציצות:
1 ק"ג דג סול טחון
טיפ: לפני שטוחנים את הדג, כדאי להשרות אותו במיץ של 2 לימונים ואח"כ לסחוט, מעשיר את הטעם)
2 ביצים
כוס קמח מצה/ חיטה מלאה או שיפון
כף כמון
כף פפריקה
כפית פלפל לבן
כפית מלח
כפית כורכום
חצי כוס כוסברה טריה קצוצה (אפשר גם רבע כוסברה ורבע פטרוזיליה)

לרוטב:
3 כוסות מים
2 קופסאות קטנות של רסק עגבנית
רבע כוס שמן
כף פפריקה מתוקה
מלח לפי הטעם (כדאי לטעום)

אופן ההכנה:
לקציצות:
מערבבים את כל החומרים הייטב ויוצרים קציצות.
לרוטב:

מרתיחים את המים ומוסיפים את החומרים. כשהרוטב רותח, מכניסים את הקציצות  ומבשלים על אש גבוהה 15-20 דקות כשהסיר מכוסה. נותנים לקציצות ל"נוח" בסיר כשעה אח"כ (הקציצות סופגות את הרוטב).

3 תגובות ל“קציצות דגים”

  1. מאת יפה:

    בקציצות דגים לא מכניסים בכלל קמח זה לא אפייה וזה לא עוגהרוצים טעם של דג ולא של קמח שספג רוטב עגבניה שגם לא משהו.כדי להימנע מהתערובת שלא תהיה דלה ומתפוררת בבישול יש פשוט לדאוג שהדגים יהיהו ללא נוזלים ממש לסחוט אותם לפני הטחינה.
    ברוטב אפשר להוסיף שיני שום/בצל,פלפל צ\'ילי אחד,ושתי דקות לפני סוף הבישול לפזר כוסברה.

  2. מאת יפה:

    בקציצות דגים לא מכניסים בכלל קמח זה לא אפייה וזה לא עוגה,רוצים טעם של דג ולא של קמח שספג רוטב עגבניה שגם לא משהו.כדי להימנע מהתערובת שלא תהיה דלה ומתפוררת בבישול יש פשוט לדאוג שהדגים יהיהו ללא נוזלים ממש לסחוט אותם לפני הטחינה.
    ברוטב אפשר להוסיף שיני שום/בצל,פלפל צ\'ילי אחד,ושתי דקות לפני סוף הבישול לפזר כוסברה

  3. מאת editor:

    היי יפה
    תודה על תגובתך, עם זאת מקובל מאוד להוסיף גם לקציצות בשר וגם לקציצות דגים מעט קמח כדי "להדביק את התערובת". אכן, סחיטה של הדג יכולה למנוע מאיתנו להוסיף קמח, ולחסוך קלוריות. שיהיה לך שבוע נפלא!