איך לשמור על הבריאות בגיל הזהב:

איזו פעילות גופנית מומלצת לדיאטה בריאה?

קטגוריה ראשית > כושר ותנועה

עובדה ידועה היא שעל מנת לזרז את הירידה במשקל, לא די בשינוי התפריט היומי, ויש צורך לשלב את התפריט החדש עם פעילות גופנית. הפעילות הגופנית היא זו שאחראית על זירוז מחזור הדם אשר יוצר בסופו של דבר תגובת שרשרת המובילה להוצאת אנרגיה.

אובדן האנרגיה באמצעות הפעילות הגופנית והתפריט הנכון המותאם במיוחד לכם, היא הדרך הטובה והיעילה ביותר להוריד במשקל ולאמץ אורח חיים בריא לאורך זמן. יחד עם זאת, לא כל הפעילויות הגופניות מתאימות לכולם וחשוב להיכנס לכל פעילות חדשה בהדרגה ותחת הדרכה. מהם סוגי הכושר הקיימים ואילו הכי מומלצים לדיאטה בריאה? התשובות לפניכם.

איזו סוג התעמלות מומלצת?

לפני שנסקור את סוגי הכושר הקיימים והמומלצים, הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לציין הוא שאין לבצע שום פעילות גופנית מאומצת אם טרם נבדקתם אצל רופא המשפחה שלכם. לא כל גוף בנוי לאותה מידת סיבולת ולכן לאחר שעברתם את הבדיקה הרפואית המקדימה המאשרת את כשירותכם לעשות כושר גופני, השלב הבא הוא למצוא מקום אחד אשר מאגד בתוכו את כל הפעילויות האפשריות, כדוגמת חוגי ספורט. המטרה היא להשיג מגוון של פעילויות כושר שונות במקום אחד, פעילויות כגון:

  • אימון אירובי – פעילות אירובית היא אידיאלית במיוחד שכן היא כוללת הפעלת קבוצת שרירים גדולה לאורך זמן ואפקטיבית במיוחד כאשר מתמידים. יש מגוון רחב של פעילויות אירוביות כגון זומבה, רכיבה על אופניים, ריצה איטית או מהירה ועוד. את האימון האירובי מומלץ להתחיל בתדירות של פעמיים בשבוע כחצי בכל פעם ועם הזמן להגביר את הקצב.
  • שחייה בבריכה – אחד מסוגי הכושר המומלצים במיוחד כאשר מעוניינים לרזות בכלל ולשנות את אורח החיים בפרט היא שחייה בבריכה. היתרונות הם אדירים: אין מגבלת גיל או משקל, אין זיעה, המים תורמים לתחושת רוגע וחשוב לא פחות, בניגוד לענפי ספורט אחרים, השחייה אינה מעמיסה על המפרקים והעצמות, כך שהרווח הוא כפול.
  • ·         משחקי ספורט קבוצתיים –  בין אם מדובר בכדורסל או כדורגל או כל משחק ספורט קבוצתי אחר, השילוב של ריצה, קפיצה ואימון אירובי תורם משמעותית להורדה במשקל, אימוץ אורח חיים בריא וכמובן מרחיב את המעגל החברתי.

טיפים לסיום

ההתחלה היא תמיד קשה, אך ברגע שעברתם את המשוכה הראשונית השינוי יגיע מהר מאוד. לא משנה באיזה סוג כושר בחרתם, חשוב להתחיל בהדרגה ולא להעמיס על עצמכם. יחד עם זאת, עליכם להקפיד ולהתמיד בתדירות הכושר ובעוצמה ועם הזמן להגביר את הקצב. הטיפ האחרון נעוץ לחימום, לפני כל פעילות גופנית בצעו תרגילי חימום ובסוף כל פעילות בצעו תרגילי שחרור על מנת להקל על השרירים. שיהיה בהצלחה!

לא ניתן להגיב למאמר זה.