לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול:

דיאטה בחוף הים

קטגוריה ראשית > טיפים

מאת: מערכת Diet

חם, רוח מהים, חול רך ונעים, אנשים רטובים, בגדי ים בשלל צבעים, ארטיק, קרטיב, שוקולד, בננה.
אמצע הדיאטה, ירדתי כבר 4 קילו ואני בהחלט גאה בעצמי. הבגד ים שלי יושב יותר טוב ועושה רושם שהצמיגים באיזור המותניים, מתחילים לאבד נפח. אך אופסס, אחרי שחיה של 40 דקות בים, אני בהחלט יכולה ל"הוריד" ארוחה עיסקית ימית. המבורגר, צי'פס, ולקינוח גלידה. אני רואה את התמונות: הצי'פס החם עם המיונז והקטשופ, ההמבורגר כבר מסמס לי
"מחכה לביס ממך, שלך, מר המבורגר". והמחשבה על הגלידה ממיסה אותי לתוך ים של מתיקות ובחירה קשה: מגנום, טילון, או קסטה?

עכשיו שהגעתי לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, וכמעט חטפתי כדור מטקות בעין, אני מתחילה להקיץ מהחלום ולגחך, איזה צי'פס, המבורגר? גלידה? על מה אני מפנטזת? אני בדיאטה!!!

טוב, אז לא צריך להלחץ. אפשר לאכול גם בדיאטה. הסוד הגדול בתהליך של הורדה במשקל הוא לבחור את המאכלים שהם בראש ובראשונה בריאים, מזינים, דלי קלוריות וגם טעימים. לא חייבים לוותר על כלום אבל כדאי לחסוך את יסורי המצפון אח"כ.

כשהולכים לים, כדאי לארוז יחד עם המגבת וקרם ההגנה, גם משהו לאכול. סנדויץ עם ממרח כלשהוא וכמה פירות ממבחר פירות הקיץ יכולים בהחלט לתת מענה לנשנוש כיפי מול הגלים.

כך, לא תצטרכו לשוטט עם העיניים ולחפש משהו בקיוסק או במסעדה הסמוכה. אפשר לשלוט על כמות האוכל ועל כמות הקלוריות שנכנסת לפה (כי הכנו את הסנדויץ בבית) ולא להשאר עם תחושת הרעב. בשביל משהו מתוק או קינוח צונן אפשר לפשפש במקרר הגלידות והשלגונים בקיוסק, שפתוח גם בשביל אלה שרוצים לשמור על הדיאטה.
לא פעם, שאלו אותי: "מה, רק קרטיב אננס?" ועניתי: "כן, בקרטיב אננס יש רק 90 קלוריות". גם בלימון, דובדבן, מלון, קולה, אבטיח, ענבים יש בין 80-90 קלוריות. ואין שומן בכלל. מקרר, טעים, מפשיר מהר וכן דורש עבודה אינטנסיבית של ליקוק (שורפים קלוריות).

מה עוד אפשר למצוא במקרר הגלידות:
גלידות לייט/ או דיאט מכילות כ – 70- 50 קלוריות לשלגון. יש אפילו "סולרו" דיאטטי.
אפשר לאכול גם גלידות אחרות. לא דיאטטיות כ"כ, לבדוק במחשבון הקלורי את ערכן לפי גרמים ולהכניס את מס' הקלוריות לחישוב הקלוריות היומי (במידה ואתם עושים דיאטה קלורית).


במידה והחלטתם לאכול צהריים במסעדה או להתפנק מול השקיעה עם ארוחה טובה, אפשר לשלב ירקות וחלבונים. שילוב של השניים לא יעמיס עליכם ולא יתפיח את הבטן מעל קו הביקיני. אפשר, (אחרי ששחיתם עם הדגים), לאכול דגים מכל הסוגים: סלמון, בורי, דניס או מושט או פירות ים מכל הסוגים עם סלט ירקות בכמה צבעים. וודאו כי הדגים אפויים בגריל ולא מטוגנים בשמן וכי אין רוטב נוסף שמגיע עליהם. תוספת הטיגון והרוטב אינה מועילה כלל וכלל לדיאטה ולהורדה במשקל. דגים עשירים באומגה 3 ובחלבון דל שומן יחסית ולכן מומלצים ביותר. אם אתם לא אוהבים דגים, תוכלו לבחור בבשר הודו: שישליק, פרגיות או חזה עוף הן אופציות מועדפות בתפריט למנת חלבון רזה.

נישנושים על החוף
הסברס

"לאן נעלם איש הסברס?" שאלתי את חבר שלי , "מה", "איזה סברס?", פעם לא לפני הרבה שנים בעונת הקיץ היה איש אחד שעמד קבוע באותו המקום לפני הירידה לחוף וקילף עם כפפות אטימות סברסים לעוברים ושבים. הוא לא חשש מהקוצים, והגיש את הסברס מקולף. הסברס היה קר, מתוק וטעים ובמחיר שווה לכל נפש. היום בישראל מגדלים זן כמעט ללא קוצים, הנקרא "עופר". מגדלים גם צבר עם פרי אדום. ניתן למצוא אותם בשוק המקומי בסלסלאות. הפרי עשיר מאוד בויטמין C ובסיבים תזונתיים, ואפשר לקחת כמה כאלה לים (וגעגועיי לאיש הסברס).

תירס חם, בים בם בם
תירס חם או תירס על האש הם אופציה מצויינת לנשנוש על החוף. קלח התירס מכיל כ – 120 קלוריות וכרסומו האיטי עושה רק טוב. אם אין בחוף אליו אתם יורדים דוכן עם תירס חם, תוכלו להרתיח כמה קלחים בבית ולהתענג עליהם בחוף.

האבטיח
אוכל מקרר נהדר לקיץ, מרווה את הצמאון, עשיר בויטמינים ובנוגדי חמצון: בטא קרוטן (המצוי גם בגזר) וליקופן (המצוי גם בעגבניה), דיאטטי במידה ולא עוברים את הכמות המומלצת. אבטיח מוכר גם ככזה המכיל רכיבים המטיבים עם מראה העור. לגבי הקלוריות : כוס קוביות אבטיח מכילה כ- 50 קלוריות. פרוסה בינונית כ – 150 קלוריות.


לא ניתן להגיב למאמר זה.